Blog
Csöri mondta, hogy ki kell majd cserélni a kézifékbovdent, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar és ilyen körülmények között. Emelkedőn piros lámpánál, nehogy kiégessem a mögöttem álló szemét tövig berántottam. Na ez óltári nagy hiba volt, de erre csak akkor jöttem rá mikor zöldet kaptunk. Hiába engedtem ki a kart, a fék meg se moccant. Szerencse, hogy játszos ruhában voltam. Bemászás az autó alá mind a 2 oldalon, és nagynehezen kilazítottam. Első felindulásból azonnal rendeltem egyet, és délután ki is cseréltem őket.
December közepére csak összejött. A Wartburgról örökölt 185/60R14-es Continental WinterContact téligumikat felrakattam. Kicsit féltem feltenni a /65-ös nyáriak után, nem hiába. Egyrészt bár nem sokkal kisebbek így a kerekek, de feltűnően nem olyan szép így az autó. Olyan kis béna így. És ezt tetőzi, hogy konkrét gokart lett belőle, ami vezetési szempotból igen élvezetes és rohadtul kényelmetlen. Már a gumistól hazafelé letesztelhettem a futóművet egy vakegér papa jóvoltából. Jöttem egyenesen a Vámospércsi úton (Debrecen) a megengedett sebesség x-seresével (x valós szám), amikor szétnézés nélkül elém kanyarodott egy bácsika a ződ utánfutós asztmájával. Fékezés esélytelen, úgyhogy jávorszarvas teszt a túlsó útpadka igénybevételével... Hát meglepett, hogy mennyivel direktebb így a reakció, sokat számít az a 8mm különbség a gumi oldalfalában. De azóta dübög minden sz*ron, és hallhatóan a beltér sem szereti már ezt a keményebb stílust. Alig várom, hogy legyen pénzem egy garnitúra /65-ös téligumira. És alucipő sem lesz, amíg ilyen kritikán aluli utakon kell közlekedni.
Első olajcsere Elf Turbo Diesel 10W40-re.
8ezret benne lesz és aztán jöhet a Selenia:-))
Sajnos nem csak a szimmering sínylette meg a dolgot. 3 bar nyomás a bal első hengerben meggyőzően a motor elhalálozásáról tanúskodott. Persze nem is ment a henger így. Úgyhogy most széjjelbombázzuk, azt meglátjuk mi lesz.
Néhány tisztitószer és egy napi kemény meló...
Ékszij és feszitőgörgő
Két kigyó és egy Amore matrica
Eddigi költségek:
- vezérműszij + görgők
- olaj (SELENIA) + szűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- légtömegmérő (+2 gumicső)
- turbó tengely és tömitések