Blog
124 450 km Végre kicseréltem a gyertyákat. Elég kopottak voltak, de szép színűek és egyformák. A menettulajdonságokban nem érzek különbséget.
kb. 123 000 km Xenont szereltem a tompítottba, a lámpákat kipucoltam.
kb. 122 000 km Felszereltem a téli kerekeket. Acélfelnin jó állapotú gumik.
kb. 119 000 km Beleöntöttem a motorba a cserekor kimaradt olajat. Lecseréltem a szervóolajat. Kicseréltem a szelepdekni tömítést.
Kicsit lemaradtam magamtól. Nyár vége felé hűtőt cseréltem, az eredeti szivárogni kezdett. Bontóban vettem valamilyen TD Lanciáét, 10000-ért. Csere közben rájöttem, hogy hiába próbáltam a régit átmosni, a két hűtő közt vastagon állt a kosz. A fagyállót kicseréltem. Kicseréltem az ültetőrugókat használt gyárira. Azon kívül, hogy rosszabbul néz ki, esetleg nagyon jó úton, nagyon gyors tempónál lenne rosszabb. Annál a terhelésnél, és azokon az utakon, ahol mi használjuk, sokkal rosszabb volt az ültetőkkel.
Jó pár hónapot vártam rá, de ma meglett végre az új rendszám. Most már "igazi" 147-esként hasítja a levegőt a drága :))
Előre a motorrendszámot pedig már gyártják.
Ezen a zimankós sötét reggelen Miskolcra indultunk reggel 5 órakor.Mivel nem volt kedvem átaraszolni Pesten,így Párkánynak vettük az irányt.Két nappal Schengen előtt lezárt sorompó fogadott Szalkán,így negyed órát várni kellett a bebocsátásra.Csúnya,ködfoltos idő volt és a váci elkerülőn hosszú sor és egy csomó kátyú fogadott.Nem keveset káromkodtam emiatt.Mindenhol 90-es tábla volt,a gödröket a sötétben elég nehéz volt észrevenni.Nagy öröm volt már végre kijutni az M3-ra,ahol kényelmes 140-150-es tempót vettünk fel,amit egy csomószor vissza kellett venni a kamionok miatt,akik állandóan előzgették a haverjukat 3 km/órás sebességkülönbséggel,így percekig tartott az előzés művelete.Azért hamar odaértünk Miskolcra,kb 1 és negyed óra autópályázás volt.Visszafelé Pesten át mentünk,így lett a vége 555 km.Fogyasztás 8,6 lityi.Este még egyszer voltam Pesten de az már nem volt élvezetes,30 perc alatt értem át az Árpád hídon.Összesen 652 km-t tekertem le ma.Ennyit még sose vezettem egy nap alatt.
Kihunyt a jobb szeme a gépnek,úgyhogy új izzót kapott de mivel valami kotyogott benne,ezért szét lett kapva atomjaira a világítótest és pucolás után újra összerakva.Viszont még be kell állítani a fényszórót,mert bénán világít.
Kicserélésre kerültek az ablaktörlő lapátok is.A régi nem rá való volt,túllógott.
Megkaptam a rendelt ezüst színű kötelező kiegészítő matricákat, és természetesen a hideg ellenére fel is tettem őket a gépre, igaz egyenlőre kettő lemaradt, mert azzal nem bírtam, nem akar lejönni rendesen a papírról, de majd később újra próbálkozom, de a lényeg már így is fennt van, az indexek felett az új amorés kígyó, egy ugyanolyan a jobb hátsó lámpa alatt, és természetesen a cuore sportivo a küszöb spoilerekre. Élőben nagyon jó az ezüst színben, talán a fotókon nem látszik annyira, de nekem jobban tetszik, mintha fekete lenne, az túl feltűnő, kontrasztos lenne.
Olaj (Selenia 20K AR), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere és hátsó lámpák beázásának javítása (azóta is párásodik, de ég) Szamosinál.