Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-21

Visszatérve a földre jól esett megpihenni a restiben,ahol véletlenül az egyik kedvenc sörömet szolgálták fel.Nem feledkeztem el a vonatok megfigyeléséről sem.Este szokatlanul hamar,már 10 után lámpaoltás volt.Hiába,errefelé harapni lehet a levegőt és az igénybe vett láb is már pihenni akart.

>> SzervizBeryq4 // Alfa 145 Box' R // 2007-08-21

Megjött a vízpumpa(8700). Még a villany szerelőm is matatott kicsit. Még jó,hogy erre nem költök!

 
>> SzervizKG145QV // Alfa 145 2.0 QV // 2007-08-21

Kötelező SELENIA

 
>> SzervizKG145QV // Alfa 145 2.0 QV // 2007-08-21

El volt repedve az olajteknő ugy vettem ( valószínű felakadtak vele ).

 
>> Egyébpedrito // Alfa Alfasud Sprint 1.5 // 2007-08-21

Átfordult a 4-es. Az autóban 150.000 a megtett km-ek száma, ebből 50.000-t közösen tettünk meg! :-)

>> SzervizBrezó // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2007-08-21

2007.08.09. új ablaktörlő lapátokat kapott a gép (Champion)!Végre látok és nem marad csikos a szélvédő.Még pont időben jött meg a cucc utánna lett esős az idő :)

 
>> Tuning és extraSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2007-08-21

Gyorsan zajlanak itt az események :) 4 év kutatás és várakozás után, hirtelen meglett a rosso bőrbelső fulllosan. Egyenlőre még el sem hiszem... Talán azért, mert még nincs is nálam, de az üzlet megköttetett és ez a lényeg! :)))

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-21

2007. augusztus 29, 93.300 km
Negyedik fejezetéhez érkezett az autó kipofozása. Az előzőkben kozmetikai és hiánypótló beavatkozáskról írtam, míg az autó papírjait elintézem. Most viszont tényleges javítások és orvoslások vártak ránk, őszintén szólva nagyon tartottam az első nagy szerviztől.

Az első meglepetés a próbakör alatt ért, a hatalmas és rettenetes nyekergést kapásból ráfogták a felső lengőkarokra, a szétszedés után meg kiderült, hogy elég egy alapos zsírozás, nem szükséges még a csere.

A másik meglepetést a pollenszűrő és a levegőszűrő okozta, saját autóban még fele ilyen koszos szűrőt sem láttam soha. Brrrr. Az olajszűrő, gázolajszűrő cseréje, illetve a hozott olaj cseréje gyorsan megvolt, akárcsak a váltóolaj cseréje. Ha már kinn volt a pollenszűrő (még mindig nem értem, élő ember hogyan rakhatta a szűrőt ilyen helyre), kértem egy antibakteriális klímatisztitást is.

Kellemes meglepetést okozott az akku is, a kezdeti döglődésnek úgy látszik jót tett az állandó használat, mert a varázsszem vígan világít - zölden :)

Termosztat ügyben visszafogottak voltak a srácok, szerintük ez egy ilyen motor és a 70 fokos hőmérséket nem jelent okvetlenül cserét, ezért ezt a dolgot nyitva hagytuk, akárcsak a MAR állásban hangosan zümmögő ventillátort. Hűtőfolyadékot viszont cseréltünk (Paraflu).

Fékfolyadék ügyben ezúttal az Elaforg Kft. szponzorált Tutela TOP5 Extreme fékolajjal. A tárcsák már vállasodnak, de a 60%-os betétetek haláláig még kibírják.

Ha már az összes folyadék cserélve volt, cseréltük a szervófolyadékot is.

Az igényesebb műveletek közül a hosszbordásszíj + görgők cseréje, a vezérműszíj (Gates) + görgők + vízpumpa (Bugatti) csere tartott legtovább.

Az utolsó problémát - a villogó izzítás visszajelzőt - nem sikerült megoldani, rájöttük, hogy a 4. izzítógyertya halott, de a 2 típus közül ebbe az autóba a harmadik kell, amit estig nem sikerült beszerezni. Szombaton ezt is cseréltük, így remélem egy ideig nem kell szervizbe látogatnunk.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-21

2007. augusztus 18.
Végre eszembe jutott a mellény, most már csak a vontatókötél hiányzik. Ára 89 Sk (667 Ft).

George hathatós közreműködése által megjöttek a ködlámpák is, a doboz szerint Bravo/Brava, George szerint jó az összes 156-ba. George-nak volt igaza, csak a keretet kellett a régiről átcsavarozni 3 csavarral. Na meg az eredeti fekete volt, ez meg fehér. Úgyse látszik, tök mindegy, úgyis made in taiwan :) Az eredeti gyári ködlámpa 3600 Sk = 27180 Ft, ez meg 12000 Ft volt - a kettő együtt... vagyis darabja kevesebb, mint 800 Sk. Mivel a csere után sem akart világítani a bal oldal (illetve csak kocogtatás után), izzót is cseréltem - OSRAM 89 Sk (667 Ft) és lám minden megjavult.

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-20

Reggel nekivágtunk a hegynek.Csorbatótól indultunk és az Ostrava csúcsot hódítottuk meg gyalogláb.Sajnos párás idő volt,így nem láttuk a távoli hegyeket de így is csodálatos élmény volt a magasból lenézni.Hazafelé volt egy kis eső de ez cseppet sem zavart minket.