Blog

>> Tuning és extraGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2007-08-19

Motor válto ki
-szétszed
-izzitok csere(beleszakadt)hengfej le
-tömités,uj csavarok
-oilpumpa csere
-blokk lefest
-polirozott szelepfedél stb

 
>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2007-08-19

Kb. egy hete elkezdtem utána járni, hogy mi adja a dübögő hangot jobb elölről. Már nagyon idegesített, mert 90nél reszketett belül minden. A kormányt nem rázta. Gumira vagy kerékcsapágyra gondoltam. :-S Na, az egyik nap, amikor lefújtam az ablaktörlő lapátokat úgy gondoltam leszedem a jobb első kereket, mert onnan szivárgott a zaj. :-) Aha, azt csak gondoltam. Csavarok kijöttek, de a kerék fent maradt. Keyetlen ideges voltam. Üvöltöttem, mert nagyon kifárasztott. :-) Hehe, :-) Nem kerül fel a mankókerék akkor. Gondoltam neki futok jobban. Szívott az agyam egy kis tapasztalatot, mit hogy csináljak. Kimentem a garázsba és gondoltam neki esek a bal első keréknek. Csavarok nem mozdultak! Ááááá… na, jól van összepakoltam és irány fater, majd a Zsiguliból kiveszünk jó kis szerszámokat. :-) Még jó hogy a ház előtt gizdázott, sógorral együtt. :-) Amíg én felszaladtam a Lada kulcsért ők nagy nehezen ketten feküdtek a négyágú kulccsal neki. Leszedték. De ömlött róluk a víz. :-D hihihi. A felni innen se jött le! Ideg mindenkin, hogy ilyet még nem láttak, hiába ütögettük, de nem akart lejönni. Tiszta vicc. Jött a pajszer. Alfa embléma ki a felni közepéből és óvatosan nekiesett fater. Sikerült nagy nehezen serülés nélkül leszedni. Fúúú. Másik oldalt is. Felraktuk a 195/60R15ös kereket a 205/55R15 helyett. Kanyarodásnál a sárvédőt súroltam nem gyengén a kerék. Mentem a kútra levegőt engedni bele. Közben gondolkoztam, hogy mikor vigyem megnézetni a kerekeket. De közben nem figyeltem, hogy a hang nem tűnt el. Pech… mindegy mondtam faternak, biztos szidott, hogy ezért kellett a nagy meló. (mondjuk nem olyan) Röhögtem végig rajta, mert olyan volt a feje, mint, ha zuhanyozott volna. Hazajöttem visszahajítottam az alukat csavargattam a jobb kereket, de semmi. A balt hát, nem tudom itt volt valami, de sajnos inkább az informatikában vagyok nagy. :-) Gumi kihúzva. Mindig gondolkoztam rajta, hogy minek örülnék jobban kerékcsapágy vagy gumi. Hát a gumi új a kerékcsapágy valószínű 9 éves. Amikor megvettem, akkor megütöttem a jobb első kereket. Csak nem tudom, mert kerékpörgetésnél a bal első volt gyanús. Jövő héten szerelő, majd megmondja az okosat. Hót retek lettem, meg kiizzadtam vagy 20 kiló vizet. :-) Peace eddig ingyen volt minden.

"Közben megjöttem az orovstól. :-) Srác meghallgatta az okosságot. Hmmm...jobb oldali kerékcsapágy vagy...valami féltengely...okosságot mondott. izé nem tudom. Felemeli. Vagyis majdnem nem tudta, mert emelni kellett a kocsin kézzel, hogy az emelő alámenjen. :-) Pörgeti, fekszik alatta semmi. Beindítjuk pörgetjük, kettő, háromban semmi. Néz. Attila nem tudom. Nem lóg a futó...semmi. nézzük jobb hátul semmi. Bal hátul semmi. Bal elejét emeljük. Tekerés és hopp csapágy. Kajak, ha beültünk az autóba már annyira rezgett az anyósülésnél, hogy zsibbadt az ember mire kiszállt. :-) Szóval bal első. Most alkatrészt szerzek be, mert csak jövőhét csütörtökön csinálja meg. Menni szeretne nyaralni meg ilyenek. Mondtam, hogy tudok várni annyit.
Egy hét ótó nélkül. :-))))) De már így is 50nel közlekedtem már ma. Nagyon kegyetlen. Feltarottam a forgalmat út közben. :-D"

2007.09.04
A mai napban az tetszett, hogy felhívtam az autósoltot, hogy sajnos a másik cikkszámú csapágy kell. Ok megnézi. Sajnos 31ért mondta az árat és úgy emlékeztem máshol kevesebb volt. Elmentem hozzá és szó nélkül visszaadta a pénzt. nem kellett se kiabálni se semmi. Mondta ezen nem fogunk vitatkozni. Mondtam neki, hogy máshol olcsóbban láttam és ezért nem szeretnék ennyit bukni a dolgon. Örültem neki. Mondtam, hogy máskor is szívesen fogok innen vásárolni. :-) Tök jó. Mondták, hogy összetehetem a kezem, hogy ha visszaad pénzt valaki és nem levásárolni szeretném....
Most végülis buktam a benzin és a postaköltséget. De hát megpróbáltam.
Látszik, hogy még a futóműmhöz se volt nyúlva. Minden csavar ahogy kell be van
rohadva. :-S
Most otthagytam a kocsit. Mondtam szerzek alkatrészt. Legközelebb, ha lesz alkatrészem, akkor csak vasárnap ér rá a srác szerelni. Gyalog kell mennem dolgozni, vagy bevisznek, de akkor 5kor kell kellnem. :-S :-DDD

Rossz csapágy 10ezer forint.
Így jártam. :-DDDDD Ja valahol találtam egy horribilis összeget, tán a unix oldalán nézte a szerelő. 64ezer az SKF (ha jól emlékszem ez a márka volt). :-O :-DDDDDD
Lehet el volt írva. :-DDDDD
Benzin plusz egy ezres.
Postaköltség 1500Ft
Új csapágy 25600Ft
Munkadíj: 5000Ft
Plusz tankolt 2ezret a szerelő, mert azt hitte nem jön vele haza. :-)))) Csak akkor vette észre, hogy az a kis benzin se libbenti ki a mutatót. :-D De pedig visszajött volna vele. :-)

Első kép a cserélt felni/gumikkal, mert azt hittem először, hogy gumi a kula.
Második képen, amit megvettem csapágy. Pedig ezt is felhozza az autóhoz.
A harmadik képen van az a csapágy, ami előre kell.
A két csapágy mérete pedig ugyanaz. :-S

>> SzervizprooF_75 // Alfa 75 TS // 2007-08-19

Augusztus 12. Kissé esős délelőtt, amikor megérkezek Robihoz a műhelybe.
Kezdünk egy laza kipuffogó leszereléssel, majd jön a kardán, utána pedig a váltó. Noha hurcolászni 2 ember kényelmesen tud egy váltót, azért a földröl fej fölé kinyomni nem egyszerű feladat, de végül sikerült kiszenvedni az aknából. A szintidő 2óra 30perc, a menetkész autóról a váltót levarázsolni 2 embernek. Ez után még "gyorsba" kikaptuk a motort is. Még a hátsó motortartót kicseréltük, majd némi tanakodás után megegyeztünk, hogy az oldalsó motortartókat megveszem újonnan. Ez már hétfőre maradt, amikor a váltó is átkerült Ali76-hoz egy kis revízió céljából. Utána meglátogattuk a Hegyalját, bevásároltunk gumi szívócsőből (4 nekem 4 Robinak), meg feltankoltunk DeDion központi szilentből is, ha már ott voltunk. Következő állomásunk a Meteor volt, itt megvettük az oldalsó motortartó bakokat és egy garnitúra hátsó fékbetétet. Ez után visszamentünk felszerelni a motortartó bakokat, szívócsöveket és berakni a motort. Ezzel meg is voltunk, még a csatlakozókat kötögettük vissza amikor megjött Dóri, így a befejezést el kellett halasztanunk. Szerda estére Ali készen lett a váltóval, az átvételt pedig összekötöttük egy kis "minitalival": Ali, Martin-i, Robi és én vettünk részt rajta:)) Csütörtökön pedig nekiláttunk a DeDion központi szilentet kicserélni, illetve a váltót visszarakni. Ehez némi nyers fizikai erőt hívtunk segítségül, Sanyi személyében (aki, mint megtudtam, "sörért dug" :D, illetve esetünkben sörért DeDiont és váltót tartogat és rak fel:). A sörözésben mi is társultunk hozzá, így a munkatempó kicsit visszafogottabb volt, de azért sikerült összerakni a hátsó futóművet a váltóval, meg a kardánt is. Eddig ugye minden rendben volt, ezért most kell hogy jöjjön a szívás. Jött is. Kezdődött ott, hogy az állástól (vagy ki tudja mitől), a gyári Benditalia kuplung főhenger bemondta az unalmast, alig tolta hátra a fékolajat a kuplunghoz. Hosszas nyaggatás és szenvedés után beláttuk, hogy aznap este nem fog még a lábán menni az autó. Másnap megvettem az új Bendix főhengert, addigra Robi kioperálta a benntlévőt. Miután sikerült beügyeskedni az újat, jöhetett a második menet. Légtelenítés után a helyzet úgy nézett ki, hogy a légtelenítő csavarnál teljesen homogén sugárban dőlt ki a fékolaj, a kuplungpedál viszont beesett, semennyire sem emelt ki. Ugye mire gyanakszik ilyenkor az ember? Munkahenger. Ki is cseréltük egy Brembora, de a helyzet így sem javult. További próbálkozás, szitkozódás és fejcsóválás után aznapra feladtuk a küzdelmet. Szombaton aztán Ali javaslata alapján jártunk el: visszanyomtuk teljesen a munkahenger dugattyúját, ki is jött egy szép kis mennyiségű levegő belőle, aztán a gyári fékolajtartály-kupakbol eszkábált célszerszámmal (meg egy kis nyomással) megtámogatva sikerült életképes állapotba hozni a kuplungot, így már némi pumpálás után ki is emel. Itthon még tökéletesítjük. Nem volt más hátra, mint felrakni a kipuffot, meg lecserélni a hűtővizet. Meglepetésemre alig folyt a hűtő, pedig már került bele némi tömítő télen. Eddigi tapasztalatok: a motor szinte alig mozog alapjáraton, a régi bakokkal olyan volt mintha nem menne egy henger. A váltó eszméletlenül jó lett, kb feleakkora úton jár mint ez előtt, meg se nyikkan (noha még alig váltottam vele) és halál pontos. Azt hiszem ilyen lehetett az 1.6-osunk váltója is, 125e kímélős kilóméter után. Ez most egy kicsit nehezen jár, mert a kapcsolóvillák nem ehez a fogaskeréksorhoz koptak, de idővel majd egyre jobb lesz.
Végezetül álljon itt egy lista, hogy mi minden lett cserélve:
-3 motortartó bak: oldalsók: 2db RP, 10500ft/db, hátsó: Impergom, ~3800ft (-30% mindenből)
-4 gumi szívócső:a szívósor és a hengerfej közé, Akron: 950ft/db
-DeDion központi szilent: Akron, 1350ft
-kuplung főhenger, Bendix:10300ft (-30%), kuplung munkahenger, bontott Brembo, Robitól
-1 garnitúra hátsó fékbetét, 4000ft (-30%)
-váltóban: fogaskeréksor, szinkronok, hátsó tartóbak bontottan, és váltóolaj:Tutela 90W140 asszem,3liter, 2200ft/liter, kapcsolórúd szimering újonnan (nem tudom mennyi)
-hűtővíz: 3liter fagyálló, 400ft/liter, 5liter deszt. víz, 200ft/5liter.
-toménytelen mennyiségű fékolaj:)
Köszönet Alinak és Robinak a korrekt munkáért, őket csak ajánlani tudom!

>> EgyébGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-19

wnctr cartárs szemszögéből :-)

>> EgyébGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-18

És az oválpálya .-)

>> EgyébGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-08-18

Az első gyorsulásaim a Mjet 20v-el :-)

Próbáltam így, úgy amúgy :-)

az ídőim 402m-en.

16:0950
16:2182
16:2320
16:2473
16:2753
16:3223
16:3664
16:4027

>> EgyébBlacky // Alfa 147 Collezzione 1.9 JTDm 16V // 2007-08-18

még pár kép

 
>> EgyébAnna // Alfa Spider / GTV GTV 2.0 TS // 2007-08-18

2007 augusztusában eladtuk. Babát várunk, és a GTV sajnos nem alkalmas családi autónak :-( Igazi nagy szerelem fűzött ehhez a autóhoz, így aztán kicsit fájó szívvel váltam meg tőle, de azért a 156-ost is nagyon lehet szeretni, igaz másként. Egy hónapig még mindkét autót vezethettem felváltva, teljesen más érzés a kettő. A GTV újra és újra felpezsdített, elcsábított, így aztán egy idő után már vártam, hogy vigye el már valaki a szemem elől, csak ne szenvedjek már :D Megnyugodtam, mert ez az autóm is jó gazdához került: hölgy tulajdonosa lett újra!!

 
>> EgyébBlacky // Alfa 147 Collezzione 1.9 JTDm 16V // 2007-08-18

A gyorsuláson 16,4 volt a legjobb időm, a végén 137,8 km/h és 0,7 sec volt a reakció (ezen van mit javítani)

 
>> Tuning és extraBeryq4 // Alfa 145 Box' R // 2007-08-18

Ma pedig xenont kapott a hálátlan dög. Valszeg megadta magát a vízpumpám.