Blog
A 145/146-os Cartársakkal összefogva sikerült legyártatni egy kartervédőt. Külön köszönet érte Dfg-nek, aki a legyártásban segédkezett és Koznak, aki rendelkezésünkre bocsátotta a saját kartervédőjét.
A lemezt baromi jól felrakta az autószerelő haverom; 2007.10.13-án. Jöhet a vízözön is akár. :-)))) Baromi masszívnak hat, ahogy ott van. Vágtak bele egy lyukat is a leeresztőnek. Sajna ez valahogy lemaradt a gyártáskor. :-)
A "kiálló fülek" kerülte hátulra, a sima rész meg az autó elején van. A védő jobb oldali (menetiránnyal megegyezően nézve így ahogyan fel van rakva) fülét le kellett szedni, és beljebb rakni, hogy passzoljon a bölcsőhöz. Így viszont tökéletesen passzol.
A védő elejére is kellett tenni a két oldalra egy-egy kis pluszt; egy "L" alakú acél toldalákot. Így tökéletesen ráillik a hűtő felfogató melletti (kifelé értve a mellettit) két-két lyuk valamelyikére.
2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.
Szombaton kapott az autó új vezmódosítót, vezszíjat, feszítőt, vízpumpát, igaz nem volt egyszerű feladat megcsinálni , köszönet Harinak a segítségért.
Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében kipróbálhattam egy 147 Q2-t egy Spider 2,2 JTS-t és a csúcs motoros 159-et a 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással. Direkt a 159-et hagytam utoljára, hogy ne essek abba csapdába, hogy a 260 lovas motor után minden csak tohonya lassú dög lesz. Hát egy kicsit csalódtam a dolgokban de ennyire ne szaladjunk előre....
Spider 2,2 JTS:
A motor 185 lóerő, dinamikusan mozgatja a nem éppen pihe súlyú kasznit.
100-ig nagyon kellemes, szabadság érzetet ad a tető nélküli autózás, 100 felett már jelentkezik a menetszél az utastérben..
A bőr ülés kényelmes volt és praktikus is egy ilyen autóban.
A nem éppen kánikulai időben jó hasznát vettem az ülésfűtésnek is.
Végül is oda jutottam a tesz utam végén, hogy cabriózni jó dolog.
Ellenben soha nem mentem még más cabrióval így ennek boncolgatását hagyjuk is, mert nincs mihez hasonlítanom...
A 147 Q2:
Nem okozott nagy meglepetést, többször vezettem már 147-est, amiben ilyen motor volt.
Kellemesen szedte a lábát ez a teszt autó is.
Hamar megvolt a megengedett tempó a pályán :-)
Extrém helyzetekbe nem kerültem vele, így én nem éreztem, hogy működött a Q2 hajtáslánc
-- lehet nem is lehet érezni?--
A belső nagyon tetszett, hogy a bőrt piros cérnával varrták.
159 3,2 V6 Q4:
Na végre eljutottam a vezető ajtóig :-)
260 lovacska, írja a gépkönyve, már vigyorogva ültem bele.
A motor hangja kimondottam kellemes..........
egy rövid szakasz után, irány ki a pályára:-) ......... és jön a meglepi, hogy a 159 evvel a motorral a 175 lovas 2,4 Mjet 156-hoz képest nem nagy durranás :-((
Az M7 érdi emelkedőjén sem villantott igazán komolyabbat.
Ettől a "teljesítménytől" többet vártam volna, még is csak majd 100 lóerővel van benne több mint az én Alfámban....
Visszatérve másokkal beszélve is hasonló "csalódás" a 260 lovas motor.
Mondjuk tegyük hozzá majd 1900 kg és a Q4 hajtás jelentősen emészt a 260 lóerőből.
De ennek tudatában is mást várt volna az ember ettől a teljesítménytől.
Na azt nem mondhatom, hogy mindenki leelőzött, de többet vártam tőle.....
Ennek tükrébe a fogyasztás sem igazán volt szimpatikus....
Ha megkérdezné valaki, hogy melyiket választanám?
Akkor a Spidert vinném a háromból haza :-)
Pár gondolat még a 159-ről....
A 3,2 es után a második leggyorsabb 159-es, a 2,4 JTDM 20V korábban 200 lóerővel, jelenleg már 210 lóerővel és 400Nm-el.
Na igen ez egy diesel erőforrás....de nagyon kulturált járású az 5 hengeres volta miatt nincs dieseles kopácsolós hang, helyette mély morgó hang ami abszolút nem zavaró.
8,4 alatt van 100-on és 228km/h a végsebessége. A 3,2 V6 7,2 alatt van 100-on és 240 km/h a végsebessége. A két motor variáns közt 1,2 mp van 100-ra, 12km/h a végsebességben.
A mindennapokban sokkal használhatóbb a JTDM 20V és lazán 8-10 literrel kevesebbet iszik 100-on mint a csúcs V6.
Katalógus adat alapján 9,2 L/ 100km a különbség a két motor variáns közt........
Sajnos nincs jelenleg jó benzines motor a 159-ben....
Már ideje volt hogy a balos gumiharang is kiszakadjon, úgy vártam :) Tiszta zsir lett minden de sebaj... Csere megtörtént, de remélem amig nálam lesz többet nem kell egyiket sem!
Ma felraktam a két kis gilisztát (gyerekzabáló kígyót) az indexek alá, a szürke színhez a fekete nagyon passzol, bár lehet hogy a fehér is szuper lett volna.
Grazie mille a Halápi alfatársnak értük, na meg a nyakbaakasztóért és a rendszámtábláért is ;)
Lassan el kellene kezdenem a gta spoilerezésen gondolkodni, de még igy csupaszon is gyönyörű a drágám.
Más: Pestről Szolnok felé a 4-esen sikerült 205 km/h-t mennem... már nem pörgött jobban.. :( de nem volt rossz, csak hát ez az autó nagyon stabil, meg se mozdult menet közben! Szóval még bőven mehetne gyorsabban is ;)
Ma átvettük Bambino-t alias Tűzgolyót :) Úgy éreztem magam mint egy jóllakott napközis :)))
Köszönöm mindenki támogatását, jókívánságát, segítségét a baleset után! Kiemelten köszönöm Bo-nak az új paripa intézésében, míg Marty-nak és Lacinak a roncs tárolásában nyújtott segítségét (és persze elviselték a sok kérdést, kérést)! Remélem ezzel egy balszerencse sorozat zárult le.