Blog

>> SzervizMichael-t // Alfa 166 2.4 JTD // 2007-08-16

Hazahoztam ma a szerelőtöl a Giorgio-t. 18.000Ft. volt a munkadíj, 2 hátsó lengőkar, 2 hátsó csonkállvány és 1 jobb első alsó lengőkar beszerelésére. Az alkatrészeket, igaz bontottak voltak de megkaptam az elöző tulajtól hál ég. Rádugtuk computerre kiderült egy-két aprosság. meg is van a jövőheti progi.:D

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2007-08-16

Ma túlestünk a hűtővíz cserén is! Alapjában véve nem lenne egy komoly feladat, idő hiányában mégis elég nehéz volt ezt összehozni. De kész van... jah és a kipuff is ideiglenesen meg lett javítva... holnap még egy kis bütykölés és teljesen rendben lesz a vas.

 
>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2007-08-16

Hari mesternél áll az autó, komplett első futómű és váltócsere...Tetézve zöldkártyával és műszaki vizsgával:(
A futóműről pedig csináltam egy fotót, a kocsi közben krokodilon állt.
Látszik a stabilizátor rúd (piros), a sárga gátló, piros rugó és szintén piros féknyereg. Ami nem látszik: a bontott Imola váltó, a lengőkarok a szilentek, a belső hűtésű féktárcsa és a sok munka.
raktam fel egy korábbi képet, hogy milyen is volt a futómű...

 
>> EgyébYouri // Alfa 145 QV // 2007-08-16

Hát az LMM az f@sza,viszont még mindig nem akar menni.A diagnózis 1 kicsit szíven szúrt.1 hónappal a motorvezérlőmre költött 80e után,úgy néz ki h dobhatom a kukába.Ki kell cserélnem az egész vezérlő elektronikámat.Kezdem már rohadtul unni...

>> EgyébSatti // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2007-08-16

Ma ki lett cserélve mindkét oldali ajtóhatároló, mert már kattogott, ami eléggé zavart. Nagyon jó áron sikerűlt szerezni gyárit, 3500 Ft/db. A csere gyorsan megvolt, egy haver csinálta, igaz az ajtókárpitot azt le kell venni, de nem volt vele gond.

 
>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-08-16

dugattyú készlet
fúrás
csapágysor
kuplung -szerkezet
-tárcsa
-kinyomó csapágy
szelepszár szimmering
hf tömítés
főtengely szimmering
motorolaj
munkadíj
össz.: 260 000 Ft
Viszont ingadozik az alapjárat, néha nem forog tovább 1800-nál, úgyhogy kell még LMM, meg alapjárati. El nem akarom adni, ha már ennyit belepumpáltam, úgyhogy valószínűleg felgyújtom. Aztán belököm egy árokba.

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-15

Ki tudja mikor lehetett utoljára cserélve.... ezért most ennek is eljött az ideje.
Vezérműszíj készlet: SKF
Hoszbordás szíj:
Vízpumpa: DOLZ
Fagyálló
Óraállás: 128309km

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-15

2007. augusztus 14.
Megjött a 2 Kleber Hydraxer 205/55R16 91W gumi a teljesen slickre kopott KUMHO helyett. Eredetileg Pirelli P7 lett volna, de az internetes üzletek a nagy kedvezményekkel szinte mind 2 éves gumikat árulnak, amik fene tudja hol álltak mostanáig. A Kleberek ismeretségen keresztül lettek intézve, gyártás 10W2007. A két gumi ára 44000 Ft volt.

http://www.kleber.hu/KleberHU/front/affich.jsp?&codePage=KLEBER_PAG_HYDRAXER&lang=HU&codeRubrique=20060331091903

2007. augusztus 17.
Hirtelen eljött a műszaki vizsga ideje, így volt kb. fél órám, hogy elintézzem a gumicserét. A szomszéd városban álltam meg, a gumis bácsi megígérte, hogy nem megy ebédre, megvár és megcsinálja. De miért éppen ezt ment volna simán? Pitstop - 6 mp alatt lekapta az első kereket és már rakta is volna fel a gumit, ha azt fel lehetett volna. Úgy látszik a gumik túl sokáig feküdtek egymás felett, hiába fújta beléjük a levegőt, istennek sem akart rásimulni a gumi a felnire. Ilyen sem történt még velem soha... Végül azt találta ki, hogy belső gumit tett a gumiba és jól felfújta, amivel szétfeszítette a Klebert. Közben persze elment ebédelni, szerinte 1-2 óra kell és minden ok lesz. 20 percig napoztam a szerviz előtt, de ezt is elég volt a guminak, ezúttal simán felkerült a felnire. A 146-ból szerzett tapasztalat miatt szelepeket is cseréltettem és a gumikat Secure Pneu gázzal töltettem fel. Végül alig 1 óra alatt sikerült a két első felninek új papucsot adni. 800 Sk-t fizettem (6000 Ft), amiben benne volt két új szelep, a gumi átdobása, a gáz (mind a négy kerék), a két öreg gumi leadása, a két kerék centrírozása és a súlyok. Na meg a 4 piros szelepsapka :)))

 
>> EgyébMenyus // Alfa GT Blackline Q2 // 2007-08-15

Szóval a törés.
A Pólusban van az egyik üzletünk, és én voltam az ügyeletes eladólány azon a bizonyos napon. A Pólus M3-as felé eső részén szoktam parkolni, mert az van közel az üzlethez. Nem a szokásos helyeim (általában maradék parkolók, mert ritkán érek be időre) valamelyikére álltam, mert volt közelebb is hely. Örömmel elfoglaltam egy kb. 1,5 autónyi helyet egy szeméttömörítő mellett, ahova nem lehetne állni (persze mindig foglalt).
Az autó jobb oldalánál volt egy parkolást akadályozó kis olszlop, de bőven hagytam helyet.
Aztán jött a munka. Tudvalevő hogy az emberek sajna nap nap után nem tapossák egymás sarkait, hogy nálunk vásároljanak, és ez a nap is igen unalmasra sikeredett. Alig vártam már a zárást.
Bepattantam a kocsiba és óvatosan kezdtem előre gurulni, mert nem láttam ki a szeméttömörítő mögül, a GT eleje meg elég hosszúra sikeredett Bertone áldásos tevékenysége folytán. Azért is voltam különösen óvatos mert itt előszeretettel száguldoznak magukat versenyzőnek képzelő ifjú titánok, mondván itt nem nagy a forgalom, lehet nyomni neki.
Mikor már kiláttam (nem jött senki) belekezdtem a kanyarodás műveletébe elfelejtvén a jobb oldalt rejtező oszlopot (annyira összehúzta magát, hogy amikor kijöttem nem vettem észre, persze a másik oldalról közelítettem).
Egy szónak is száz a vége ( legalábbis az ÉN esetemben) ráhúztam kanyarodás közben, amit szörnyű fémes hang kísért. Mintha sírt volna a GT. Hát biza ÉN is majdnem...
Reflexből fékeztem, visszatolatás, majd nagyobb ívvel abszolváltam a kanyart. Stresszhelyzetekben általában jól reagálok ezért kiszállásom után végtelen nyugalommal konstatáltam a kárt. Ami megtörtént az megtörtént, csak magamat hibáztathatom. Most a skizók is dermedt csendben osztoztak fájdalmamban.
Mivel alapvetően pozítiv hozzáállásom van a világ dolgaihoz (azaz félig tele a pohár) ebben is találtam jót. Az ajtó nem húzódott meg biztosan lehetett zárni, és a hátsó sárvédőn keletkezett kisebb horpadástól eltekintve, a kocsi teljesen járóképes maradt. Esztétikailag nem hat jól, de egy sárvédő cserével valószínüleg orvosolható.
Nem fényképeztem le, mert a rossz emlékeket igyekszem meglehetősen szűk agytérfogat kapacítás részre száműzni. Azért a kárfelvételes, biztos csinált néhány fotót, ilyformán tolakodva be szűk családi környezetembe.
Szóval így történt, és legyen ez tanulság minden kedves Cartárs részére...

 
>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-15

A kissé kopott betétek helyét átvették az új Textar betétek.
Új fékbetétek
Féktárcsák szabályzása
Féknyergek festése
Fékolaj csere
A munkát egy kollegám segítségével saját kezűleg végeztem. :)
Km óra állása: 128257km