Blog
Megcsináltattam azt a szervízt ami már jópárezer km óta esedékes lett volna. Kapott a járgány új szíjakat, olajat, 2 felső lengőkart, új kuplungtárcsát. Érezhetően jobban megy, de még mindíg egy gyengébb 1.6-os ereje van benne. :D Hátra van még egy új légmennyiségmérő, és egy új váltókötélzet. Utána már csak a kisebb elektromos hibák maradnak. Most kicsit megállok egy kis pénzmagot gyűjteni, és folytatom tovább a renoválást.
Termosztát csere. Mostmár jó meleg van. :) Meg fagyálló.
Komplett télikerék garnitúrát kellet beszereznem mert az autóhoz vásárláskor nem volt. Ezt a hiányosságot MICHELIN Alpin A3 195/65 R15 91T-vel pótoltam, most már jöhet a tél.
Ari és Yoyo barátom ma éppen ráért és mivel nem volt jobb dolguk, kezelésbe vették a ződet.
Először a kézifék jobbítása zajlott,még nem lett tökéletes de sokat javult.Ezek után az ajtók következtek.A két első ajtóból hiányzott a stift,ezért minden ajtónyitásnál csúnyán kattogott.Hatos csavart raktak bele.A bal első ajtónak továbbá problémája volt,hogy rondán zörgött ajtó csukásnál.
Ajtószétszedésnél kiderült,hogy hiányzik egy gumi biszbasz,ami csillapítja a rezgést.Na ez is ki lett cserélve.Motortérben is történt művelet.Cserére került a komplett légszűrő a légtömegmérővel és az alapjárati motor gumicsöve.Utastérben kedvező változás,hogy most már világít az óra.
Rossz hír is van.Fény derült rá,hogy a két hátsó féktárcsát és fékbetétet,valamint a jobb hátsó csapágyat cserélnem kell.Valamint a kipufogót is.Remélem nem bővül a lista egy ideig.
2-hete hajtom és hibátlan,ugy néz ki meglesz az elsö találkozoja kaposujlakon.
Opellal jártam vagy 220 ezer km-en keresztül, aztán betértem egy Alfa szalonba és meg lettem fertőzve.
Ekkor vettem meg életem első Alfáját pár hónaposan és vagy 7400 km-el.
Innen megcéloztuk Monte Carlo-t, de most már nem teketóriáztunk... és autópályáztunk. Ez Pisától MC-ig Genován keresztül mintegy300 km-t jelent, amire úgy készültünk, hogy egy hosszú unalmas napnak nézünk elébe, de tévedtünk..
Genováig sem unatkoztunk, hiszen az autópálya a tengerpart mellet haladt és lenyűgöző, virágzó Leander rengeteg övezte mind a szélein, mind a felezősávban.
Ámde, Genovától... hmmm de szép is volt. Kanyar, kanyar, kanyar, alagút, viadukt, kanyar, alagút, kanyar, viadukt....és így tovább a gyönyörű Ligur tenger mellet, amiről érdemes tudni, hogy végig a tengerpart mellet hatalmas sziklákra épűlt települések tornyosulnak magasan a tenger fölé és szerintem az egyik leggyönyörűbb része az Országnak.
Egy kicsit visszakanyarodva a kanyarokra, na itt aztán lehet kergetőzni rendesen, bár azért az emberben benne van a félsz, hogy jó messze a Szülőföldtől igencsak drága "buli" gombócra törni a vasat és a kórházi ellátás sem occó (érdemes biztosítást kötni, ha valaki rászánja magát egy ilyenre(10e HUF 2fő +Asistance(autómentés)/10 nap))! De azéé nem is igazi benzinvérű ember, aki meg tudja állni, hogy ne próbálgassa a határokat, vagy, hogy ne tesztelje mit is tud a vas főleg, ha 1-2 propellerest kell alázni, vagy a nyugat felé egyre sűrüsödő Ferrari forgalomból a bátrabbak bajszát lehet huzogatni...!:)))
Ezen a szakaszon visszafelé egy astony martinivel kergettük egymást, de feladta...!!!! :-)))
Aztán MC...ami szép-szép de az egyetlen nagy élményt mégis a város közepén található szabadtéri uszodában, a hosszú út porának leöblítése jelentette számomra!(beugro 17h után 2.-€ ) Ja meg az egyetlen vitorlás a sok exhibicionista, rongyrázó, milliárdos giccsesebbnél-giccsesebb jaktnak csúfolt totemei között...! Persze ízlések és pofonok!
Az esti fürcsi után elhagytuk a monacoi adóparadicsomot, és visszatértünk a gyönyörűséges Itályába. A határ melletti településen Ventimigliában campingeztünk és bár nem sok hely volt a nem túl nagy sátrunknak, beszorítottuk magunkat a fullon lévő "Roma" nevezetűbe. A GPS-nek tul. kép. ez volt az egyetlen valamirevaló funkciója, hogy az esti keresgéléseket nagyban megkönnyítette.
folyt. köv.
2007.10.17.Ma bekerült az új cooler.A réginek a müanyag tetejénél a felfogatónál volt 1 repedés ahol nem kicsit fújt ki.Lehet,hogy ettől füstőlt?
Ma műszerrel megnézettem az autót. ABS, ESP és VDC hibákat írogatott ki kb 2 hete többször is, de azóta minden oké. Csak most tudtam elvinni műszeres vizsgálatra.
Hát okosabb nem lettem. Valami feszültségesét vélt hibának a computer és ezért írta ki ezeket, bár ennek ellenére minden tökéletes. Hogy hova esett az a fránya feszkó az talány... Szóval már vagy 2 hete semmi baj, reméljük így is marad!
Amúgy jelen pillanatban 12500 km-en áll az óra. (Csak hogy később is tudjam)
Ha már írtam, akkor azt is ideírom, hogy megszűnt az olajfogyasztásom is.