Blog
A vízhőfok csak 70 fokra állt be. Termosztát csere. :-S De minek egy évig volt 90 fok utána a következő télen ismét 70 fok.
Beázott a blokknál a kábel. Nem ment csak 3 henger néha. Birka voltam, mert slagból akartam az ablakmosótartálynál játszani.
Ekkor cseréltettem még a konzolon az izzókat, mert a benzinvisszajelző nem világított. Az összeset cserélte szerelő. Azóta nem világít a ventilátor fokozat tekergetője. :-S Ez cserére vár.
Egy kartertörésem volt. Megsüllyedt a sárban a kocsi és a saját súlya alatt eltört a karter. Mentem vele kb 50 km-et, mikor alánéztem. Gyorsan bolt, olaj ráöntése és szerelő.
Első fékbetétek cseréje, tárcsák szabályzása.
Suliból hazajövet kopogó hang. Kb 80nal mentem negyedikben. Amikor félreálltam, akkor villant ki az olajpilácsoló.
állt ott két napig (30 kmre tőlem, tesóm apósánál) hazavontatás, szerelő.
A szerelő cserélt vezérlésmódosítót, főtengelycsapágyakat, persze olajat is, önindítót meg szerintem ekkor volt benne a bal hátsó kilincs cseréje is (4500)(mindegy). Megcsináltam. Azt kamuzta felmelegítették a motort. Ja! Elhoztam tök szép hang meg ilyenek. Örültem, mint majom...mire hazaértem vele félúton már meleg motornál jött a csodálatos kopogás előlről. Hát mi lenne, ami előjön egy liter olajnál? Hát a főtengely. Azt a szerelő nem köszörülte meg. Minek??? Nem lehet!? Mert eltörik stb duma. Járkáltam utána, de megölt már az ideg. Azt hittem megverem. Ez kb 115ezer volt, alkatrészekkel és munkadíjjal együtt.
Másik szerelő, kinevette az előzőt. :-) Nem vicces, de nevettem. :-D
Megcsinálta. Főtengely köszörülés, ismét új csapágysor, új olaj. Főtengely szimering, munkadíj....ez is kb ugyanannyi, mint fent. 115000 Ebbe még benne volt a kuplung tárcsa cseréje is.
Itt elhoztam olajcsöpögéssel, de örültem neki, hogy használhatom. Nem foglalkoztam vele. Ebből lett a szelepfedél repedés.
Hazafele 3x állt le valamiért a jármű. Azt mondta a szerelő kevés a benzin. :-O :-) Nem. Diagnosztika. Fordulatszám érzékelő panel kontakthibája. Csere. 35ezer.
2 hónapot állt a kocsi.
Az olajat rendszeresen néztem, mert mindenki ezt ajánlotta. Csak mindig fel volt kenődve és nem mertem ráönteni, nehogy több legyen. Megtanultam jobban odafigyelni.
Konzol izzók cserélve. :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000003/0000003272t.jpg)
Rezonátorcsővet kellett cserélni. igen meg volt már halva. Szép hangja volt a kocsinak. örültem, amikor ki lett cserélve, hogy halk lett. Utána már nem is fontolgattam a kipufogórendszert. Jó így halkan, nem kell alá semmi morgás. Amióta ültetve van a kocsi, azóta felakadok sok helyen. Ezt megint csak a rezonátorcső sinyli meg.
Alkatrész: 6000Ft
Munkdíj: 1500 Ft
Ventillátor fordulat szabályzó csere. Nem működött a ventilátorom. Levegőt nem fújt. ekkor ment el a klímagáz is.
10ezer volt a bontott alkatrész meg a munkadíj 3000 Ft.
93.000 km-rel került hozzám (óra szerint). A százas szervizre el kellett vinni, mert dadogott nagy gázadásnál. (127eFt-ba került munkadíjjal) Gyertya, görgők, szíjjak, stb. cseréje
félelmetesen súlyos autóm van ez olyan abszolút igazság vagy valami
mostanában a páratlan jelzőt akaszottam rá, pedig nem makulátlan de az én olvasatomban 14 évvel a háta mögött teljesen ott van ahol autóznak az emberek
vissza a múltba, és úgy látszik evvel egyszerre vissza a jóba is...
sebaj amennyire lehet kihasználni az élményeket egy találkozásból úgy találom meg a sztori végén magam az Alfa ülésében. némán, csendesen, de ha másként alakult volna is rácsodálkoznom az estékre.
tényleg jó éjt-tel válunk el! ez teljesen igaz
ennyi mindenképp jár
Már azóta nem jó a klímám, amióta a ventilátor szabályzó motor vagy mi az elromlott. Régen volt. :-O
Meguntam a pálást a kocsiban, ezért szóltam egy srácnak. Azt hittem az itteni manusz, akit haver szidott. De nem ő volt. Házhoz jöttek. Megnéztek mindent feltöltötték gázzal, mert egy kanyi nem volt benne. De nem volt király, mert szuszogott és nem fújta a hideget. Azt mondták azért, mert az olaj miatt megcsúszik a szíj azon a részen. :-) A szelepfedél repedésnél oda túrta az össze olajat. De nem csúszott, mert forgatta. Füstölt is, ahogy olajos volt. :-) Parázott a két srác. Én nevettem. :-DDDD Na mindegy nem kértek pénzt, de másnap szólt a srác, hogy hoz másik gázt. Az előzött leengedték. Most nagyon zsivány. :-DD Nem szuszog és megfagyok bent. Már beteg vagyok.
9000Ft + kiszálás 1000
Kit szidjak ezzel az ötlettel? :-D
Azt hittem, hogy olyan egyszerű lesz megcsinálni, de tévedtem. Már nem emlékszem 3x vagy 4x futottam neki, mire a lökhárítót le tudtam szedni a tökéletesen belerohadt és hozzáférhetetlen csavarok miatt. :-) Tiszta vicc volt, mert már az utolsó nap szabadságot kellett kivennem, hogy megcsináljam. Akik követték a 156os topikot, azok biztos jókat nevettek rajtam. Elég sok minden történ velem a dokumentáció szerint 5 órás meló alatt. :-))) Megégett a spotlámpától az arcom, ami rámborúlt, amikor a kocsi alatt voltam. Elhasználtam másfél doboz csavarlazítót egy patent miatt, amire azt hittem hátlapfejű csavar (vagy mi a pontos neve). Erre kaptam ötletet, hogy cibáljam ki. Hát kijött, de visszamenni nem akart ezért ez eltört. :-D A lényeg ehhez nem kell nyúlni, mert csak. Amúgy nagyon tetszik a végeredmény, de amennyit szívtam vele, elgondolkoztam, hogy megérte-e. El is hiszem, hogy 94ezer a boltba, ha megveszed. Kb. ennyiért szedném szét én is. A vicc az egészben, hogy én szívtam vele csak ennyit. :-) A patent tépkedésénél a könyököm is jól bevágtam, amikor lecsúszott róla a fogó. Folyamatosan hoztam fatertől a célszerszámokat. Havertől a hőlégfúvót, amit nem tudtam használni, mert nem akart szétjönni a lámpa. A sütőbe kellett melegíteni. A jegyzet azt írja, hogy 4 perc 200 fokon. Én már a végén maxra tekertem a sütőt (ami a papírok szerint ennél a típusnál 240 fok) és úgy volt bent darabonként 18 percig. Csak ezután tudtam szétszedi. Az második lámpa szétszedése szívózott, mert az egyik oldala beszorult. Szépen beszéltem pár napig. Szétszedés, műanyagkeret fújás, száradás és az összerakás könnyen ment. Akrillal vagy sziloplaszttal ragasztottam tömítettem. Kentem mindenhova, hogy nehogy párásodjon. Ez remélem jól sikerült. A lökös felrakása és a lámpa behelyezése már gyorsan ment. Ennek örültem. Többet nem írok. Lehet keresgetni a hsz-eket a 156-os topikban. :-)))))
Maximum 1500 volt a festék a többinek (akrill és kinyomó) az árát nem tudom, mert volt itthon.
A képek nem adják ki rendesen. Élőben nagyon vagányul néz ki. Még a lámpapolír hiányzik. De majd az később lesz. Vár az egyik ajtóm egy festésre. Utána autópolírral kész lesz a lámpa is.
Biztos tudnék még írni eleget, de felesleges. :-DD Nem belekötni, hogy számítógépen fújtam. a belsőséget :-) Ja, az egyik irányjelző izzóját is beraktam a sütőbe. Baja nem lett.
A link:
http://www.xs4all.nl/~avihorse/Afbeeldingen/Project/GTA-Koplampen.pdf
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000003/0000003248t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000003/0000003249t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000003/0000003250t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000003/0000003251t.jpg)
1
396