Blog

>> Tuning és extraStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-26

Mikor megvettem a kocsit, gyári acélfelni volt rajta + gyári dísztárcsa "színefogyott" középső alfajelel. :)
Szerintem nem kimondottam áll jó a kocsinak ez az összeállítás, így szerettem volna design-os alura cserélni. Totális laikus voltam a témában. A gyári 14' helyett 15'-ost szerettem volna, a 16' kicsit már kompromisszumos, a 17'-ost meg már végképp nem akartam. A gumi árak szintén a 15' mellett szóltak.
Pénz nem sok volt rá (szokás szerint) :). Akkor még itt az Amore-n is sokkal kevesebb tag volt, így az adok-veszek rovatban nem nagyon volt eladó felni, csak nagyritkán. Persze egyszerűbb lett volna bemenni egy gumis/felnis szervízbe rámutatni valamelyikre és boldogan távozni. Az árak miatt ez eleve kizárt volt akkor. Szerencsére a felni használtan többnyire a kb. felét éri mint újként, mégha az állapota kifogástalan akkor is. Szóval kerestem minden felé a használt felnik közt, főleg a net-en. Ja igen, a gyári alufelnik (tojástartós) nekem nem jönnek be. Nem tudom miért de nem tetszik, ráadásul az Alfa-k nagyrészén olyan van...
Ekkor még nem sejtettem milyen bonyolult a felnik méretezése: külső átmérő 14'-15', felni szélesség, 4csavaros-5 csavaros, csavarok helyének átmérője, ET szám, központi lyuk átmérője, stb...
Mire ezekben a dolgokban kiművelődtem sikerült találnom egy Bravos-srácot aki épp meg akart válni a gyári alufenijétől. Ugyebár az én kocsim nagy rokonságban van a donorral tehát a felni tuti passzol, árban (45eFt) is megfelelt, színben pont a kocsim szine, szóval megvettem. A gumis felvilágosított, hogy a régi acélfelnihez való csavarok nem jó az alu-hoz. 6e Ft körül volt a csavarkészlet + szerelés 6e.

Gumiból nem akartam nagyon márkásat, az 1,6 TS nem egy versenygép tehát nagyon úgysem lenne kihasználva a túl jó gumi. A felesleges pénzkidobástól meg fel áll a szőr a hátamon. :) A sokak által jónak tartott Barum Bravuris mellett döntöttem. Az egyik legfontosabb dolog, hogy peremvédős. Alacsony ára ellenére tök jó gumi. Nálam sokkal sportosabb kartársak is elégedettek vele, tehát nekem is jó lesz. A gumikat net-ről rendeltem. ha jól emlékszem 10-11e volt darabja 195/50R15 méretben. Tudom hogy a kocsira a 195/55 jobban passzol, de eszem ágában sincs tizevalahány ezerrel többet adni azért, hogy fél centivel közelebb legyen a kerékátmérő a gyárihoz. :) Ugyanis a 195/55 darabja 3-4e Ft-al drágább mint a /50 -es.

Szerintem a 15' os kerék tök jól passzol a géphez. Semmi kompromisszumot ne kell vállani a nagyobb felnik miatt. Ráadásul nekem nagyon tetszik a létrejött összkép, más 146-on még nem is láttam ilyen felnit, szóval még egyedi is. :)

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-26

A kocsi vásárlása után (2004 tavasz) 1-2 héttel kiderült, hogy vez.mód -ot kell cserélni. Akkor még csak az Index-es Alfa Romeo topik létezett, onnan okosodtam ki. :)
Elvittem a gépet egy nagynevű Alfa szervizbe. Pénzem nem sok volt (közvetlen autóvásárlás után), így megkértem a szakit, hogy csak a vez.mód-al törödjön. Tudom, hogy ilyenkor teljes vezérlést illik cserélni, de tényleg nem volt rá zsé. Asszem másnapra kész is lett a gép 70e Ft volt a számla. A vez.mód-on kívül csak egy első tompított izzót cseréltek (ezt is kértem mikor vittem a kocsit). Fizettem, semmi hozzásfűznivalójuk nem volt a kocsi állapotához.

Rá kb. 1 évre (10e Km-el később,2005 tavasz), újra elvittem hozzájuk 120e km-es szervízre. Megnézték megcsinálták amit kell (apróságok, olajcsere, fékbetét, stb.) a számla nem volt vészes (pontosan nem emlékszem).

Szintén egy év mulva (2006 tavasz), lett némi pénzem amit a kocsi állagmegőrzésére kívántam költeni. Gondoltam kipróbálom a sokak által jogosan favorizált Kulcs-i Piri Mestert. Bejelentkeztem, elmodtam hogy át kéne nézni a gépet, meg elképzelhető egy vezérlés csere is. Mikor megérkeztem munkához láttak, pillanatok alatt kiderült, hogy a vezérlés (a vez-mód-on kívül) még gyári (kb. 130e km-el). A szíjak a végüket járták, a feszítők szintén. Nem igazán értem miért nem szólt az előbb említett "nagynevű szervíz" erről. A vez.mód cserekor látniuk kellett!!! Na mindegy, Piri megnézte a vez.mód-ot is. Olyan régi típusú példány került bele a "nagynevű szervíz"-ben, amit nem lehet felújító készlettel javítani. Ennek ellenére a Mester egy erősebb rugóval még meg tudta növelni az élettartamát. Meséltem neki a vezmód cserém előző költségét, jót nevetett :" Így könnyű meggazdagodni!"

Idén (2007-ben) újra voltam a Mesternél, lassan cserés lesz a vez.mód-om. Természetesen nála fogom csináltatni, az ajánlat kb. 50e Ft... Ja és az újabb, felújítható változat kerül majd bele..

A képeken látható a vezműszíj állapota. A feliratok 100e km-nél kezdenek eltünni róla, ez már ezen a fézison is rég túl van... A második kép a hosszbordás szíj állapotát mutatja...

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

Hazafelé nem hagyhattuk ki a garamszentbenedeki apátságot,amely meglehetősen idős:932 éves idén.Úgyhogy megtekintettük.Jól mutatott az Alfa háttereként.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

A városban egyébként rengeteg látnivaló van,sajnos sok az elhanyagolt épület de így is lenyűgözött a város .A sok látnivaló után egy csodálatos szerpentinen ereszkedtünk lefelé ami kizárólag hajtűkanyarokból állt.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-05-25

Ma annyira szép nap volt,hogy nem tudtam ellenállni magamnak,úgyhogy felkerekedtünk a barátnőmmel,hogy felkeressük a festői Selmecbánya városát.Szépen lemostam az autót és nekivágtunk.A selmeci hegységben persze elkapott egy zivatar,úgyhogy a múlté lett a csillogó Alfa.Viszont akkor is megérte megnézni ezt a gyönyörű várost.Este sör és pizza társaságában felidéztük a látottakat.

>> Egyébsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-05-25

2007.05.23-án hoztam el. Máig óráim teltek el a következőkben: gyönyörködés és értelmes nyelvű kézikönyv keresése. Sajna kézikönyv tekintetben eléggé elkeseredtem. Nem tudjátok a km nullázó mellett a "hangerőszabályzó" jelű gomb mit tud? ahh.. Alig várom, hogy a nővérem elé kimennyek vele az állomásra :) még nem tudja...
Még a barátnőmet sem szállítgattam vele keresztül kassul, mert mind2en csúnyán lebetegedtünk.. :(

 
>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-25

2007.04.08-án meglepett az autó, mert egy kuplungolásnál egyszer csak hallottam egy reccsenést, majd a következő benyomás után bent is maradt a pedál. Szerencsére 1-ből 2-be húzásnál történt ez 20 km/h körül. És volt olyan mázlim, hogy pont mielőtt hazaérkeztem volna és így szépen be tudtam csorogni.
A diagnózis: a pedált az alsó kuplungmunkahengerrel egy amolyan gömbcsuklóhoz hasonéó izé tartja össze. Ebben a gumi kikopott és így szét tudott csúszni a "kötés" Nem tudom, hogy más autókban is így van-e megoldva a dolog, de ez egy nagyon hülye konstrukció. Na mindegy. Kihívtam az autóklubot (mikre nem jó, ha az ember MAK tag :) ). A szerelő meg tudta ideiglenesen csinálni, amivel már eljutottam a szerelőig. És mivel úgyis olajat is kellett cserélni azt is megejtettük. 40e lett a mulatság olaj- levegő és pollenszűrővel együtt. Az olajat én vittem. Természetesen Selenia WRD került bele :)

>> EgyébFePe // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2007-05-25

Ez úton is szeretném megköszönni mindenkinek ezt a sok jókívánságot! Nagyon jól esik hogy nem is ismertek és ilyen barátságosan viszonyultok hozzám. Bár ez értehető hiszen ALFA fan-ok vagyunk. De akkor is baromi jó egy ilyen csapatba tartozni és köszi a sok lehetőséget amit nyújtani tudtok meg a sok segítséget amit felajánlotok. Szerintem ki is fogok használni ezek közül jó sokat de remélem sok dolog lesz amiben segíthetek én is. Megpóbálok maximális tagja lenni ennek a csapatnak el fogok járni talikra hogy mindenkit és mindenki verdáját megismerjem... Alig várom már. Szóval mégegyszer köszi! És csak így tovább!!!

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2007-05-25

Tök jó... egy másik nagyra tartott helyi service szerint:
-Áááá, még sokáig jók a fékeid....
Másik helyen:
-Hát első tárcsák kivállasodva,pofák elkopva, 1/3 résznyi vastagságúak....
Még jó hogy van cash még... Megvéve 22k (két tárcsa+fékpofák)

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2007-05-25

2007.05.17
A helyi oroszlános service ingyen vizsgálatát kihasználva az alábbi hibák kerültek elő:
-hátsó lengéscsillapítók kuka
-bal első alsó trapézkar kuka
-hátsó lengőkar csapágy lötyög
Árajánlat kérés.....egyik helyen 80k (50k anyag:)))+ 30k munkadíj) Na mondom jólvan....Pavi cartárs segítségével megvettem 29k érta cuccokat....Már csak szerelőt keresek....