Blog
A vezető ajtó kapcsolópaneljén 2 ablakemelő kapcsoló törött volt, ezeket cseréltem.
2x1500ft
A jobb hátsó ablakemelő nem működött...eLearn rajz alapján megmértem, sajnos a motor adta meg magát, így cseréltem a teljes szerkezetet egy gyári bontott darabra.
6500ft
Az autóhoz 1db kulcsot kaptam, annak sem működött a távirányító része.
Pótoltam az elemtartót, persze ez nem volt elég. Látszott, hogy korábban belefolyt egy elemből az elektrolit és megmart egy vezetőt. A hiányzó szakaszt pótoltam, azóta is működik.
500ft
+ visszatettem a gyári fejegységet, igaz a CD része nem működik, de jobban tetszik így a középkonzol összképe.





Korábban valaki ezüst színűre festette az ablaktörlő karokat.
Nekem a fekete jobban tetszik, így inkább visszafestettem őket selyemfényű feketére.
Ha már úgyis az ablaktörlőkkel foglalkoztam, akkor a hátsó karba fűztem egy új gumit.


Nos egy ideje kerestem 159 SEDAN 3.2 Q4et... Valamint még a Bmw E90-ekkel szemezgettem. De amikor rá néztem egy E90-re vagy 159-re, az Alfa dobogtatta meg igazán a szívem.
Facebookon is kerestünk eladó 159-et, de sajnos eredménytelenül, illetve kaptunk pár ajánlatot olyanoktól akik nem voltak tisztában a CSAK SEDAN!! A Q4 és a 159 fogalmával...
Sw persze akadt de mivel nem rajongok a kombikért így ez kizáró tényező volt. Első kerekeset semmiféleképpen nem akartam (akkor már inkább az E90 hiába tetszik jobban az Alfa) és mivel 159 ből vagy első kerék vagy összkerékhajtás van így nem maradt sok opció. A Diesel sem a szívem csücske, de nekem kellett már egy új autó, tegnapra vagy még az előtt. Így az egyetlen sedan Q4re esett a választás ami Diesel.
Ha már autót veszek akkor lekérdezem az elő életét, először próbáltam kormány ablakon keresztül... Nem sok eredményel 2019be hozták Magyarországra és naggyaból ennyit tudtam meg róla. Gondoltam megpróbálom a Carverticalt, azon a 10000ft-on nem spórolok... Ugyanazt adta ki mint a kormányablak... A külföldi életéről semmit... Ez már a sokadik eset hogy a semmiért fizetek náluk így nálam leszerepelt, többet nem fizetek nekik.
A mainapon megneztuk és elhoztuk.
Km:150267 Legalábbis jelenleg ennyi van az órába... Kizárt dolognak tartom azt hogy, egy majdnem 12 éves Dieselbe ennyi kilométer legyen...
Röné nevet kapta.







Az autót egy házilag tuningolt dobbal vettem, de kaptam hozzá egy teljesen új gyárit is.
Jó volt a hangja a házi dobnak, de 2500ig elég hangos volt, így városlakóként inkább feltettem a gyárit.


Régóta szórakozik a klímàm. Néha jó volt, néha nem. Vettem egy bontott klimakompresszort, és egy új száritót. Amikor kiszedtèk a száritót, golyók estek ki belőle. Széthulott a száritó és eltőmitette a klímahütöt is. Így azt is cserélni kellett. Végre újra jó a klìmám. Tavaly is szórakoztam vele, de nem derült ki a szárító hiba. Kelett volna cserélnem azt is. Ha kompresszort cseréltek, száritót is kell, főleg ha még gyári. Nem kerül sokba. Arra vigyázzatok, a száritónál hogy előtte fesétek le feketére, mert csúnyán kilátszik. A gyári fekete volt. Majd benyúlok egy ecsettel és lefestem, vagy ílyesmi. Talán fóliát megpróbálok ráragasztani, még nem tudom. Szét nem akarom ezért szedni az elejét.






Sajnos az üzemanyag pumpa újra megadta magát. Viszont ha így jártam akkor kapott egy nagyobb szervízt is.
Vezérlés csere ( dayco ) vízpumpával, szíjjak cseréje, olajak cserélve ( motor, váltó ), hátsó fékbetét, gyertyák. Motorba 5w40 valvoline olaj, váltóba xado került. Asszem ennyi (:
231 700 km
Hát, nem ennyi. A szerelőtől elhozva a hiba újra előjött; csak teker, de nem indul.
Elkezdtem telefonálgatni, meg méregetni.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy. Ennek javítása lesz a következő nekifutás.
Eltelt egy hét. Az öreglány most működik rendesen, úgyhogy elkezdtem összerakni.
A biztosítékokat, relêket kiszedtem, megpucoltam, wd40, és mentek vissza a helyükre. Üzemanyagszivattyú csatlakozóit is megtakarítottam ( már amennyire hozzáfértem ). Közben kaptam egy fülest, van benne egy nyomáskapcsoló, ami akkor ad hátra áramot, ha nem elég a rendszerben a nyomás. Tehát ha gyújtás ráadásakor a szivattyú nem megy, ez nem feltétlen probléma.
Egyenlőre ide jutottam, igazából nem jöttem rá a problémára, de jelenleg az autó tünetmentes. Még amire gondoltam, valamit lehet felszívott, és eltömte a szivattyút, mikor kiszedtem, az egészet kiemeltem a tankból, és meglucoltam, lehet akkor szűnt meg a gond.
06.26.
Menet közben a motor leállt, nem indult újra, mondhatni a szokásos tünet. A reléket, pontosabban a hátsót kézzel megnyomogattam, a szivattyú dolgozott, illetve a motor be is indult. Úgyhogy ezeket a reléket újra cserélem.
7.07.
A hiba újra jelentkezett. Most nem ment a benzinpumpa. Kiszereltem, rákötöttem 12 V-ra, úgy működött. Kilámpáztam, áram ment hátra, szakadást egyik vezetékben, csatiban sem érzékelt. Újra összeszereltem, a szivattyú nem ment, úgyhogy megint szétszed, és átkötöttem a szivattyú csatiját, a hátramenő csatlakozóhoz, így működött. Aztán hossza snézegetés után ( meg persze anyázás), a szivattyúházon található két kis bisz-baszt megfeszegettem, meghajlítottam, így feszesebben ért a csatlakozóhoz, úgy hogy a hiba jelenleg újra elmúlt (:




Km állás: 199312 Km
Olaj: Selenia WR Pure Energy 5W30
A Motul X-Clean efe 5W30-at váltotta a Selenia. Előtte végig WR Pure Energy-t kapott. Úgy néz ki, hogy a Motul tévút volt. Kipróbáltam, de soha többet nem rakom bele.
Ablaktörlő karokat festettem le, mert itt-ott már le volt pattogva a festék, és csúnyán fehéredtek, illetve rozsdásodtak. Most szépek...


Tavasszal elmaradt, most megtankolva, lemosva megint becsábított egy bőrápolásra is. Laza két három órás feladat, de kellemes kikapcsolódás, hamar kimennek az ember fejéből a napi gondok, feladatok.









Az Alfa flottánk szép, de nem túl észszerű. Már sokadik alkalommal rugaszkodunk neki a kérdésnek, mit cseréljünk, mire. Én egy ideje szorgalmazom, hogy az autó amit naponta használunk, gyerekeket viszünk fel alá, az legyen modern, biztonságos. Kinga szereti nagyon a 146-ot, de végre megtört a jég, vegyünk valami újabbat. Mármint csakis Alfát. Giuliettát. Egy ideje figyelem a kínálatot, de most rákapcsoltam, elkezdtem az összes érdekesnek tűnő autót leinformálni.
Csakis 1.4 T-jet vagy Multiair jöhet szóba, lehetőleg kis futással. Tudom, igazán átlagos használt autó vásárlóként álltam neki.
Érdekes tapasztalat, hogy a külföldi szervizek készségesen küldtek információt alvázszám alapján több esetben is. Érdemes ilyen módon is leinformálni az autókat. A többi a sors keze...
Mert igazából talán inkább a saját ízlésem alapján kezdtem a keresést. Fehér, tetőablak, sok extra. Találtam ilyet. Leinformáltam, rendben volt. Kerestem volna a számot, hogy felhívjam időpont egyeztetésre a kereskedőt... és akkor már nem volt ott. Mire mindent tudtam róla eltűnt, elvitték.
Aztán egyik nap Kinga valami ilyen szöveggel jött haza: "láttam ma egy fehér Giuliettát, nem is rossz az a szín se". Na ebből a rutinos férfiember hamar interpretálja, hogy annyira akkor nem kellene a fehér tetőablakosat erőltetni. Pláne, hogy a tetőablakról is kiderült, hogy neki mindegy, annyira nem kell. De mondjuk egy szép piros Alfa...
Oké, használt autót keresünk, eleve ritka ami jó, de válogassunk. Lett piros is a hasznaltauto.hu-n. Felhívtam, beszélgettünk egy jót a kereskedővel. Majd átküldte a szerviz számlákat, plusz írtam a szerviznek. Olajat fogyasztott az autó, nem találták meg a hibát. Aztán rá 10e km-re beszámította a tulajdonos egy Hyundaiba. Bármennyire szép is volt ez képekről, ezt a rizikót nem vállaltam, elengedtük a szép piros Alfát.
Maradt a vésztartalék, a biztos pont. A Kelet-Pestnél árultak egy egytulajos 52e-t futott fehér Giuliettát. Semmi extra, minden alap volt benne, de ennél jobb használt autó nincs, a napnál is világosabb előélete volt, mindenről Kelet Pestes számla. Este megegyeztünk, hogy használtat veszünk, ne válogassunk, hozzuk el a tutit. Másnap a "parkolóra" kattintva kerestem a telefonszámot.. de a hirdetés eltűnt. Megszökött ez is :-)
Pár Alfának még utána néztem, nyúztam az Autoscoutot hajnalig, de ezen a ponton kicsit elengedtem. Volt még pár autó (pl. az Opticarnál) ami jónak tűnt, de a Kelet Pestnél árult darab volt az amiért nagyjából minden extrát el tudtunk volna engedni. Titkon én viszont egy piros Alfát szerettem volna venni a lányoknak, lehetőleg jól felszereltet, ami minden porcikájával élményt ad az elkövetkezendő sok évre. Egy biztos pontot a flottánkba, nem bántam volna a xenont, a fűtött ülést, és legalább egy tolatóradart. Igen, tudom, aki ennyit válogat az fáradjon be a szalonba új autót venni. Vagy.... ?







