Blog
Már régóta szinte nulla volt a látótávolság éjszaka.... Kicsit pislákolt is mindkét lámpa, na meg elég furcsa színe volt!
Kapott új izzókat, új xenontrafókat és Gyömrőn fel lettek újítva a foncsorok! Rájuk is fért, mert kicsit rozsdás volt a felületük, meg be voltak opálosodva(a képen látható). Ég és föld a különbség!!!!
A vezető oldali ajtóban cserélve lett az ajtóhatároló újra.... Ilyen szépen még sosem járt az ajtó 😅



- Felső lengőkar (jobb bal)
- alsó stabilizátor pálca (jobb bal)
- Klímahűtő csere
- Visszarángattuk a kereszttartót mert sérült volt, talán még az előző gazdájánál sérült meg.



DZ Tuning&Service-nél kicserélve a Mester által a mai délelőtt, funkcionált a gyári de néha a hideg motornál dadogott 1 pár mp-et, ezért kapott 1 újat, hazafelé szedte a lábait rendesen:-)


A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát. (kép)
Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.

Nagyobb hangerőnél még mindig kicsit kaotikus volt a hangzás az új hangszórókkal is. Ezért kapott egy pár HIVI hangváltót. A középkonzol mögött van egy jó nagy üres tér, oda kerültek be. A bekötést a D20B csatinál csináltam meg, mivel itt osztódik el a jel a csipogóhoz és az ajtó hangszórókhoz. (természetesen az e-learnben közölt vezetékszínek itt sem jók, így ezt multiméterrel kellett kilogikáznom ismét)
A csipogók nagyon hangosak voltak a -2 dB-es kimeneten is (az előzőleg berakott szivacsokat kiszedtem), ezért egy L-pad-et (feszültségosztó) építettem be 5w-os ellenállásokból. Jó sok cserélgetés, tesztelés után soros ellenállásként a hangváltóban a kimenet előtt lévő 5 ohm-os ellenállást használtam, párhuzamosként 0,69 ohm-ot építettem be. Ez 19,5 dB halkítást jelent. Így már tényleg számomra megfelelő a hangminőség passzív rendszerhez képest.


Vizsgán megjegyezték, hogy az egyik hátsó nyereg meg van szorulva, korrodált, a másikból pedig szivárog a fékolaj, vagyis akkor kezdődhetett, mert 2csepp volt a fékcsövön, azok is frissek voltak még.
Szerencsére sikerült szereznem két alig futott 156-os hátsó féket újszerű Textar betéttel és Ferodo tárcsával, így azok kerültek beépítésre.
Km:237555
- TCT szűrő cseréje 71771096
- TCT szűrő cső cseréje 71771102
- Első féktárcsák és fékbetétek (Brembo Xtra 09.9363.2X és P 23 132X) cseréje
- Blue&Me (50523953) kiszerelése és tisztítása (proxy hiba miatt: U1733-87)







Hazajöttünk a festőtől, kijavított pár szépséghibát, de úgy néz ki a következő vizsgára meg új festés kell majd. Cserés az összes gumicső az üzemanyagrendszer környékén, csöpög a főfékhenger, elfáradtak a féltengely gumiharangok. Pár elektromos parajelenséget még megkeresek és készen vagyunk.
Torjay Laci küldi az ellátmányt, a jövő héten megy be a helyére minden, aztán OT vizsga, műszaki és lesz újabb 5 évünk. (Mondjuk elképzelni nem tudom mi mindent kellene cserélni ha igazán használatban lenne az autó...)