Blog
Az idény végére még bejött a jó idő, gurulni kell.
Némi Amore-s egyeztetés után a mai napra esett a választás. Jól tettük, mert igazi kabriós idő volt. A kört végig nyitott tetővel tettük meg.
Végül 3 fekete Spider lett, mert gtviktor reggelre lesérült. Jó lett volna ha el tud jönni, hiányoltuk.
Szóval Fornitore-val és Giuseppe-vel találkoztunk reggel a szokásos Ötvös Csöpi emlékponton.
Elfogyasztottunk egy reggelit és indultunk. Az útvonal:
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
Kisfaludy Ház Étterem, Badacsonytomaj - a kilátás miatt
Keszthely Kastély
Villa Gréta Völgyhíd Kávézó - ez sajna bezárt már
Piroska Csárda és Panzió, Siófok - ebéd
Forditott ház Siófok
Balatonvilágosi kilátó - a navi nem az eredetileg terezett helyre vitt, de az még talán jobb is volt
Ötvös Csöpi emlékpont - Lepke Étterem
A teljes kör 210 km, az oda- és visszaúttal nekem 434 km lett a mai nap.
Ennél jobb programot nem nagyon tudtam volna elképzelni szezonzárásnak.
Ühüm: Mindhármunk Giulia 2.0 tulaj is :-)
Nagyon úgy néz ki hogy 82.869 km-el zártuk az évet a mai nap.
2020.03.08-án kezdtük az idényt 78.164 km-el.
203 nap és 4.704 km - talán még sose mentünk ilyen keveset...












Meghegesztettük a tengelyt.
Összeraktam, az asztalon működik.
Visszaraktam a helyére és nagy örömömre már két helyen "ugrik".
A fogaskoszorú sérült, de hogy egy cartársat idézzek a fogaskerék "se a legélesebb kés a fiókban".
Szóval hagytam mindent úgy ahogy van, holnap menni kell, majd kézzel segítek neki.





Évzáró gyanánt sikerült összehozni egy nagyon kellemes hangulatú közös gurulást :) Az útvonal Bp Hősök tere-Székesfehérvár KFC-Szántód Rév- átkelés komppal-Tihany-Balatonfüred-Budapest volt. Reggel még csípős idő volt, de az esőt hál istennek megúsztuk, nap végére pedig kifjezetten kellemes idő lett, a Spideresek még a tetőt is le tudták nyitni :) Jó volt végre személyesen is találkozni pár az online térben már megismert arccal.










Mivel nem sokat használom a szivargyújtómat ezért úgy gondoltam átszerelem usb aljzatra. Elsőnek ez pikk-pakk mutatványnak hangzik, de nem az :D Ki kell szedni az egész könyöklőt, hogy hozzáférj. Nem egy nehéz dolog, csak időigényes. De az eredmény csodás, végre lehet telefont tölteni anélkül, hogy állandóan kicsúszna a szivargyújtóból az átalakító.




Már az autó megvételekor észrevettem, hogy kicsit lassabban melegszik fel a hűtővíz és főúton pedig hamar visszahűl.
Már egy ideje megvolt az új termosztát, de most jutottam el odáig, hogy kicseréljem. Amint a régit kivettem, egyből látszott hogy kicsit nyitott állapotban meg van szorulva és nem zárt rendesen.
Nem volt egy nagy kaland kicserélni, elégé könnyen hozzáférhető helyen van. Csak a szívócsövet és a kis kábeltartó dobozkát kellett levenni.
A termosztátot 3db csavar tartja. az kicsavarod és lejön az egész felsőrész.
Egy kis tömítés, egy kis paszta és mehetett vissza a helyére az új.
Ha már szét lett szedve a motortér, könnyen hozzáfértem a fokozatváltóhoz. Még valamikor tavaly rendeltem a totallyalfa oldalról egy short shiftert. Szintén egyszerű volt a beszerelés. (még fényképes leírást is küldtek hozzá)
A váltókar sokkal kisebb úton jár. Egész más lett a váltásérzet. :-) Tetszik!







Az alábbi dolgok lettek elvégezve:
-Contitech vezérlés készlet csere vízpumpával
-Eredeti, gyári vezérlésmódosító csere
-Xado 10w40 olajcsere, Mann Filter szűrőkkel
-váltókulissza csere (bontott)
-hátsó kipufogó tartó gumibak, pár izzó
-leömlő csere (bontott)
Km:245100

Kapott az autó egy bontott TA fix futóművet, új kutyacsontokat és toronycsapágyakat hátra.
2020 van, nem csodálkozunk semmin.
Hat éve van nálam a hathengeres. Hatéves a magyar rendszáma is. Normáliséknál ez azt is jelenti, hogy várja a vizsgasor. Normáliséknál. Én úgy elfelejtettem, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az utolsó utáni pillanatban hívtam fel Csörit, hogy SOS meg minden. Alig pár napra rá kerített időpontot is. Eddig jó.
Az már kevésbé jó, hogy az autó kért néhány dolgot. Két kézifékbovden és a jobb féltengely-gumiharang ment a kukába, jöttek helyettük újak, és idén először hegeszteni is kellett. A padlólemez két kifolyónyílása kicsit nagyobbra nyílt a kelleténél. Rozsdás vas ki, egészséges vas be. Kevésbé jó, de ennyi bármikor bennevan.
És akkor jelentkezett 2020. Az autó a vizsgaállomáson, csak éppen vizsga nincs. Két napja állt a rendszer - mint utóbb kiderült, az egész országban. Mikor máskor...
Pénteken ment az Alfa még egy kört, amikor jól vizsgázott a vizsga meg az Alfa is.
Két évre ezt is el lehet felejteni.
Kilométeróra állása: 210 xxx (Majd beírom pontosan, ha nem leszek lusta előásni a papirost.)

