Blog
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Nagyon izgult hiszen ez volt az első :)
Km: 57.613
Megigazítottam pár dolgot. Gyújtáselosztó alatti O gyűrű bekerült a helyére. Rájöttem, hogy mi a módja.. Motorfedél kitámasztó is újra működik. A rögzítőféket is beállítottam. A lista egyre rövidebb. Felkészítettem egy egész napos túrára. Kmét-Mátra-Bükk-Bodrognádasd-Eger-Kmét a terv.
Télen szinte alig használtam az autót, így egy kényszerű akksicserével kezdődött a szezon márciusban. Éppen indultunk egy hosszú hétvégére, így azt vettem, ami volt (Banner Starting Bull 62Ah).
Sajnos ez az év sem az Alfázásról szólt, szokás szerint rengeteget dolgoztam, ezen kívül szinte minden szabadidőmet elvitte a lakásfelújítás és az ezzel járó intézni valók. Szerencsére néhány hosszabb kirándulás azért erre az évre is jutott, ilyenkor érzem, hogy még mindig mennyire szeretem ezt azt autót :) AlfaCity sajnos ismét időhiány miatt kimaradt.
Éves megtett km: 6852


Ez a rendszeres blogolás nekem továbbra sem megy, de azért röviden összefoglalom az év fontosabb történéseit.
Év elején sort kerítettem az esedékes 180ezres időszakos szervizre, illetve egy előrehozott vezérléscsere is történt, mert a vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék. A szükséges beavatkozást ahogy mindig, most is a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte. Km: 182697
Cserélve lettek az alábbiak:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gyújtógyertya (gyári)
- fékfolyadék (Tutela Top4/S)
- bal oldali led-es irányjelző
- vezérműkészlet vízpumpával
- meghajtószíj
Az év következő része Alfás szempontból sajnos unalmasan és eseménytelenül telt, rengeteget dolgoztam, költöztem, elindult egy lakáskeresési/vásárlási folyamat is, így néhány kirándulást leszámítva nem igazán jutott idő a hobbimba. Időhiány miatt sajnos AlfaCity-be sem jutottam el. :(
De – ahogy mondani szokás – a rossz után mindig jön a jó! Megkaptam a legszuperebb (elő)szülinapi ajándékot Barátnőmtől: augusztus végén részt vettünk a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréningen, mindketten saját autóval. Már régóta ki szerettem volna próbálni és most végre összejött! Nagyon izgalmas és tanulságos volt, mind az elméleti része, mind pedig az egyes feladatok. Jó volt biztonságos körülmények között megtapasztalni, hogyan viselkedik az autó megváltozott tapadási viszonyok között. Most az első szintű tréninget csináltuk végig (vészfékezés szárazon, vészfékezés vizes pályán, félig vizes félig száraz pályán szlalom, rántópad), de az biztos, hogy folytatjuk, amint lesz rá lehetőségünk.
Októberben még kihasználtam a szép őszi időt néhány fotó erejéig. Még mindig imádom az autómat :)
Éves megtett km: 8074



Eljött a kétéves revízió ideje. Budaörsön végezték, olajcsere+szűrő, pollenszűrő, légszűrő, inspekciók voltak, és meghosszabbítottam a lejáró országúti asszisztenciát is, bár eddig nem volt rá szükség, de biztos ami biztos. Utána az Autó Néroba mentem egy ózonos klíma fertőtlenítésre.
Szervizköltség: 5.2L Selénia Digitek, szűrők, munkadíj 124.885 Ft, asszisztencia hosszabbítás 6900 Ft, ózonos téma 5000.


Rendeltem gumis csomagtér tálcát mert eléggé koszolódott így hát beruháztam egyre.Meglátjuk mennyire lesz jó
Innen rendeltem:
www.autoszonyegwebaruhaz.com
Bal oldalról búgó hang jön,
pedig tavaly volt cserélve a csapágy mindkét oldalon elől.
Volt két komplett csonkállványom a sedanból, amit megtisztítottam és lefestettem és ki lett cserélve.
Praktiba vásároltam fekete festéket közvetlen rozsdára és annyira BLM van, hogy barna a színe:)
Továbbra is ugyanúgy jön a hang, nem a csapaágy a gond???, bár rossz minőségűek voltak mert mozognak.Alig mentek3000miles-t =4800km
Így megyek DZ Tuningba ott majd megoldják a problámát.
Valamint hátul a lengőkarokat kellett cserélni pontosan 2db-ot, (javasolta a futóműbeállítós). Meglátjuk:)








Az autó egyik napról a másikra elkezdett erősen kormolni,és az ereje is megfogyatkozott. Én a légtömegmérőre gyanakodtam,de nem az volt a rossz.(potyára cseréltem)
A turbo utáni cső repedt el, csöri pikk-pakk kicserélte és azóta semmi gond a kocsival.