Blog

>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-06-26

Újabb 2 évig járhatja az utakat. Ugyan a 180 nap haladékban még éppen benne lett volna, de nem vagyok benne biztos hogy ezt a külföldi rendőrök is tudják, ezért levizsgáztattam. A vizsgabiztos annyit mondott miután alulról átnézte a kocsit: "bár minden autó ilyen állapotban lenne amit ide hoznak".

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-06-19

TRW-t választottam, a gyári még nem kopogott, de a gömbcsukló gumiharangja ki volt már szakadva, ezért műszaki előtt kicseréltem.

 
>> Tuning és extramate59 // Alfa Spider / GTV 3.0 v6 // 2020-06-25

18-as gt felnik, szerintem jól áll neki 😁

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2020-07-04

Megint lecseréltem a féktárcsáimat. A régi jó volt, tavaly vettem újjat, de nyikorgott, amit nagyon utálok. Ate volt benne, de valószínüleg magas a széntartalma azért nyikorogott. Bármilyen betétet raktam bele, nem volt jó. Most Brembo került bele. Ez másik kocsiba volt ami összetört, 1000km ment, úgyhogy még bejáratós volt. Lefestettem feketére a felületet, mert ezüst volt. Hátúl is fekete,és így jobban néz ki.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2020-07-04

Végre sikerült olyan felnit találni 1 darabot, ami a kocsimon van. Egy ideje kerestem. Egy helyen volt rajta kis padka nyom, de nem mély. Vettem rá új gumit, olyat ami a kocsin is van. Talán kicsit igy maximalista, de nem sokkal lett volna olcsóbb ha valami gyengébb minőségű vagy használt gumit vettem volna. Mivel nagyon bevált ez a gumi (Kumho), legközelebb is ilyet veszek. Így van egy pót felnim és gumim is ami megegyezik a fent lévővel. Meg 80kmh helyet amit mankó tud, lehet 220kmh is... pótkerékkel. Persze sehol nem megyünk ennyivel. Lecsiszoltam, szórógittel lefújtam, festettem, majd lakk. Nem vittem túlzásba. Majd ha felújitom a kerekeket akkkor egyszerre megy mind az öt, és színe is egyforma lesz. Éppen befér a póterék helyére. A szerszámartó szivacs peremeiből levágtam kb: 8mm-t, így belement rendesen a szerszám tartó szivacs is.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-06-25

Elkészültek a télikerekek. Szépen fel lettek újítva. Igaz a pótkeréken maradt a gyári szín, de az szerintem sosem volt kiszedve. :-o

>> Tuning és extrapsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2020-06-25

A kormányom már elég kopott volt, így eljött a csere ideje. Hezitáltam a "normál" és a TI verzió között, aztán egyszerű lett a döntés. A drága kis feleségem meglepett egy TI kormánnyal :-).

 
>> Tuning és extraaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2019-06-30

Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.

A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.

Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.

Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.

Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-06-24

AR 110 alkalmából elővettem. Óriasi volt: fékezős gázfröccs+ dupla kuplung kettőbe. Páratlan. Olyan élénk, közvetlen, csupa gépészkedés, hörgés, gázfröccs, kormánybakapaszkodás.
Utána gurultam egy kicsit a v6-tal is. Az is nagyon jó, de az öreg most többet adott. Csodálatos masinák...

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-06-24

- tankolások száma: 63 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 34.571 km
- életkor: 316 nap
- össz. menetidő: 498,46 óra (20,77 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.635,89 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,65 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,57 %