Blog
A karantén időszak alatt volt időm dolgozni rajta végre, 3 év után...
Beépítettem az új hüvelyeket, gyűrűket. Dugattyúk hibátlan állapotúak voltak szerencsére, beleértve a gyűrűhornyokat is. Új csapágysort is kapott.
Cseréltem az állítható szervoszíj feszítő csapágyát is.
Karter tisztítva, hengerfej teljesen felújítva, síkolva, becsiszolva. Szívósor fáradt tömítések is cserélve.
Új gyári termosztát, fázisállítós vezérműtengely, fázisállító aktuátor beépítve.
Tank új tömítőgyűrűt kapott a szívóágnál, nulla folyás.
Motor új Total 10W50 olajjal feltöltve. Jövő héten indítás :)






Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése
És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj
Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell
A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.
Km: ~192.600

Nemrég észrevettem hogy a turbó környéke igencsak úszik az olajban és néha nem akar menni a kocsi + check engine, így irány a szerelő. Tény megállapítás a következő: hibakód olvasás után EGR leragadás plusz turbó szállított levegő értékek nem megfelelőek. Elküldve a turbó felújításra új középrész sikolas es geo takarítás 90 ezer. A szerelő orvosolta még az EGR hibát es volt egy kis hűtővíz szivárgás a hengerfejre csatlakozó csőnél ami tömítés cserével megoldva. A kocsi most igazán más lett jó értelemben. Következő projekt a bölcső lekezelése.
Történt egy kis malőr, amit gyorsan orvosolni kellett. Ha már szakszervízben van az autó akkor, hozzuk el tökéletes állapotban. Ami cserélve lett az autón: injektorok, az összes szíj, feszítő, generátor, szíjtárcsa....


Lecseréltem az olajat(Motul 8100 X-cess)olajszűrőt(champion) levegőszűrőt.gázolajszűrőt(Denckermann)

Akkumulátor (AUTOPART Galaxy SMF 72Ah 700A) a Starterakkutól.
Akksi: 27e
Munkadíj: 2e
Km óraállás: 126 876
Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.


Megjött ma UK-ból, be is raktam az üléshez szépen illeszkedik oldalról még jobb tartást ad, sajnos csak 1 db volt de remélem lesz párja is majd:-)



