Blog
Sajnos a bal tükör bezáráskor mindig hozzáért a kasznihoz. Már látszik a lekopott festék helye ami nagyon zavart. Ilyet még nem csináltam és szerettem volna infot szerezni róla, de nem igazán lettem okosabb mikor rákerestem a googliban. Igy nekifogtam leszedtem. nem jön könnyen le a szerkezet a búráról. Le kell szedni a kar borítását és utána az tükörlap felé kihúzható. Akkor látszott, hogy volna egy határoló saját anyagából öntve, mely le van törve. A másik tükrön tökéletesen megvan. Arra jutottam, hogy megfúrom 3,2 fúróval és menetet vágok bele és teszek bele egy hosszú 4-es csavart amit bele is ragasztottam. A csavart a fejéig becsavartam (a képen nem a végleges megoldás látszik). Most működik. Majd kiderül mennyire lett jó.







Mindig is a 8C felni volt ami tetszet. Nem volt egyszerű, de sikerült vennem egy szettet. Ez lesz a nyári verzió. Hiányoztak a kupakok, vettem újakat bele. A felnik közül az egyiken van egy kicsi karcolás. Majd kijavítom.

A továbbiakban a vákumszivattyú és az olajbetöltő sapka tömjtéseket cseréltem ki. Itt is volt szivárgás. Sajnos ez se ment zökkenő mentesen, pedig a szervízből rendeltem a tömítéseket és csak nem sikerült jót venni. A vákumszivattyúra a nagyobbik tömítés kellett. Az utolsó képen lévő ami nem jó nekem.



Volt egy pár helyen minimális olaj szivárgás és szeretem volna a típus hibákat kijavítani. Az egr hűtő és az olajszivattyú o gyűrűt. Az olajszivattyúhoz le kell szedni az olajteknőt. ehez le kell venni a kipufogó ide eső részét. Én mást nem vettem le így hozzáfértem és le tudtam szedni. Úgy tünt megfelelően volt karbantartva az autó mert tiszta az olajteknő és a forgattyúsház, nem volt sehol sem olajsár. Nem volt gond még a tömítéssel, de én kicsréltem. A teknő tömítése egy kicsit már szivárgot. A teknőröl és a blokkról le kell kaparni a maradék tömítést. Én piros tömítő pasztát használtam a visszarakáshoz. A teknő csavarokat nem szabad agyon húzni. A 8-as 25Nm, a 6-ost 9 Nm lett meghúzva.
Van az olajhűtő az olajszűrőház egységen. Ott is volt egy kis olajfolyás. Viszont a hűtőhöz nem lehet külön kapni tömítést csak egybe a hütővel. Szétszedttem azt is és a régi tömítést pasztával "erősítettem" meg, ha szivárogna akkor kompletten cserélem. Majd kiderül. A két o tömítést viszont újra cseréltem. Az kapható.
A végén kapott új olajat és szűrőt. Kicseréltem a levegő szűrőt is. Érdekesség, hogy mind gyári cucc volt. Nagy valószínüleg márkaszervízben volt szervizelve. A hütőfolyadék helyére csak desztvízet raktam, mert még le kell engedni mert lesz vezérlés csere, meg egr hütö csere és akkor kap új fagyállót.








Most, hogy sokat idehaza vagyok meg az hogy ez a vírus miatt nem halad gyorsan a névre iratás így sok idő van a probléma megoldásokra. Kezdve a bölcső rozsdátlanításával. Leszedtem alóla viszont most nem homokszórtam illetve nem égetett festékkel lett kezelve, mert a Miton láttom, hogy elkezdett újra rozsdásodni. Most magam rozsdátlanítom és festem le. Ipari alapozó és selyemfényű két K festék. Az alját is elkezdtem megtakarítani és alvázvédőzni. Először a kerékjáratokat, majd a teljes alját


Eladtam az elöző automat és szerencsére sikerült a közelből szerezni ezt az autót!
Igaz nem tökéletes, de pont ilyet kerestem. A vételár is megfelelő. Viszont bejött ez a vírus így elég nehezen kerül forgalomba.

Tolató kamera + radar bekötve
Vízhőfok érzékelőnek a csatlakozója megadta magát / cserére szorult.
Olaj hűtő pogácsa alatti 'O' gyűrű cserélve
Új olajszűrő. Már csak 3000 km van a mostani olajban. Majd olajcserekor szűrő már nem lesz cserélve így.
Dúsító átalakítás automata rendszerre. A kapcsoló megmaradt, tehát direktbe is lehet kapcsolni a dúsítót és az üzemanyag elő fűtést. Most az automata csak annyit takar hogy izzításkor felhúzza, és az indítás után addig marad fent ameddig még izzít. Ha abba marad az izzítás akkor vissza is engedi a dúsítást és vissza áll az alapjárat.
Az LDA tüskén állítottam. Szerencsémre nem kellett ki reszelni belőle, csak el fordítani. Most szépen húz, magasabb fordulaton is egyenletesen és nem látszik a tükörből hogy kormolna. Pont megfelelő :)
1 db izzitó cserélve
Első ajtókra vízterelők felrakva












Ma nagyszervíz volt alfin.Motorolaj szűrővel,gázolajszűrő,levegő szűrő,pollenszűrő.Az alsó motorvédőm is elég gyalázatos állapotban volt már.Így azt is kapott újat.Van némi szivárgás a kuplung főhengernél.Nem vészes.Kb fél év alatt ment le az olaj maxrol minimumra.De azért cserélem majd.
285000 km.
A kialakult vírushelyzet sajnos kicsit az egyébként megszokottnál is körülményesebbé tette a honosítás folyamatát, de mindent összevetve azt kell mondjam egész könnyen ment a dolog, főleg ahhoz képest, hogy először csináltam sajátkezűleg a teljes folyamatot. Lényeg a lényeg: Végre kapott forgalmit és rendszámot az autó :)
