Blog
már nem emlékszem, honnan, talán egy német fórumból derült ki, hogy létezik utólagos Android Auto / Apple Carplay megoldás a 2018 előtti Giulia / Stelviohoz. (aki nem tudná: ezekhez nem lehetett rendelni, és utólagosan szoftveresen sem frissíthető a gyári egység, csak cserélni lehetne újabbra, ami egyrészt drága, másrészt macera, mert a kocsi VIN-jével is össze kéne hangolni, szóval mindenki elzárkózik tőle...)
kétféle Európában kapható megoldást ismertem meg, az egyik az Eng-Custom nevű olasz cégé, ezt már lehet rendelni tavaly óta, illetve a svájci HPF is reklámozgat valamit, de jelent pillanatban nem akarják még árulni :-)
a nagy otthon maradásban elszántam magamat, és megrendeltem az Eng-Custom cuccát, azzal a felkiáltással, hogy úgyis ki lehet nyom nélkül szerelni, ha egyszer visszaadom az autót (ami lízinges...). (egyébként tényleg, és teljesen plug&play minden).
az első meglepi a megrendelés után ért: másnap(!) csöngetett a futár. az első képen a csomi tartalma van.
kellett pár nap elteljen, mire lett elég idő a beszerelésre is, de most húsvétkor végre ráértem.
vigyázat, én most Stelviot szereltem, de a Giulia kb. teljesen ugyanígy megy.
első lépésként a pedálok fölötti vizszintes burkolatot kell kikapni, 3 torx csavar kell kitekerni, a lábszellőzés kürtőjének patentjét kioldani, és aztán néhány klipsz feszegetése után előre felé kirángatni. (2. kép) baloldalt az OBD csatlakozót kell még kipattintani a panelből, hogy teljesen le tudjuk venni. a lábtér szellőző csatornájához fel kell nyúlni rendesen, hogy tőből kiakaszthassuk, vigyázzunk, mert elég silány anyagból van.
ha ezen túlestünk, a gyári egységet kell kiszabadítani, alulról 2 torx csavart kell kitekerni (3. kép), és lefelé kiesik (a balabbik csavar egyúttal azt a mini konzolt is fogja, amibe a burkolat egyik csavarja megy)
innen lehet vezetékezni a mellékelt szerelési útmutató szerint: a gyári modul fenekéből ki kell húzni a lila videó kábelt (reteszes csatlakozó) és a kombi kábelkorbácsot (kihajtós reteszes csatlakozó) és helyettük feldugni az új egység kábeleit. (4. kép) érdemes tanulmányozni az új egységen a csatlakozót, hogy hol, milyen reteszt kell oldani a gyári egységen a kihúzáshoz, mert - nekem legalábbis - nem lehetett kihúzni a helyéről, hanem felnyúlva, kvázi vakon kellett szerelni.
ha a két új csatlakozót bekötöttük, akkor jönnek a sallangok: lesz egy új mikrofonunk, amit én bontás nélkül felvittem az A-oszlop tetejére, a kédergumi mögé rejtve a kábelt (5. kép), be kell dugnunk a BT modult a kábelkorbácsba, fel kell szerelni a WiFi antennát (Carplay-hez), és lesz egy új USB aljzatunk is.(6. kép)
itt van válaszút: valahová lógni hagyod a lengő aljzatot, vagy - ahogy én is - a gyári helyébe rakod, ami a középkonzolon a klíma tekerők alatt van. ki kell a kis panelt feszegetni, 2 klipsz fogja oldalt. adnak hozzá olyan speckó toldót is, amivel a gyári aljzatba lehet kötni (7. és 8. kép). a toldó kábelt kis ügyességgel le lehet tolni a konzolon keresztül úgy, hogy pont a lábtér szélére érkezzen.
be kell még állítani a gyári képernyő méretét az új egységen a kis DIP-kapcsolók segítségével (kicsi vagy nagy)
összeszerelés előtt ki is lehet próbálni az új kütyüt. elsőre minden a réginek tűnik, a gyári rendszer egy-az-egyben megmarad. a sebváltó alatti tekerentyű melletti MENÜ gombot hosszan (3 mp) nyomva azonban váltani tudunk az új rendszerre! fel lehet jelentkeztetni a BT-ra a telót, illetve ki lehet próbálni, működik-e az új USB kábel. (9. és 10. kép)
a BT-modulon egy kis kapcsolóval aktiváljuk a párosítást, és a gyári egységgel az új kütyüt pároztatjuk, mintha telefon lenne (aztán a kapcsolót visszaállítjuk)
szereljünk mindent vissza: a gyári egységet csavarozzuk vissza a helyére, rá pedig kétoldalas ragaccsal tegyük fel az új dobozt és arra a BT modult (3. és 11. kép). helyezzük a WiFi antennát (van rajta ragacs eleve), rendezgessük el izlésesen a kábeleket, (mikrofon, USB, korbács többi része), küzdjük vissza a szellőző csatornát, és erőltessük helyére a takaró panelt (bedugni mélyen a helyére, jobb oldalt a kárpit mögé kell ugrasztani, aztán berángatni pozícióba), rögzítsük a kötőelemeket.
hát ennyi ... maga az összekötés tényleg egyszerű, de mire mechanikailag eljutunk odáig ... addig fel lesznek némi aprószentek emlegetve.
kommentek: ez egy szükségmegoldás, de azok közül szerintem egy elég profi. képes még arra is, hogy ha az új egységé a képernyő, akkor a megtekert klíma gombokra felteszi a képernyőre a klíma állását. nyilván tolató kamera, egyéb rendszerüzenetek ugyanúgy működnek. ahogy már mondtam, megmarad teljesen a gyári egység minden eleme, funkciója is, és visszaválthatsz bármikor. akár hallgathatod a rádiót is, miközben a képernyőn a Waze van. az új egység hangjait úgy tudod elővarázsolni, hogy a gyári Media playerben az AUX funkciót választod (vagy ha a BT modult pároztattad, és éppen az kapcsolódik, nem a telód, akkor azt).
még a telefónia részt meg az Apple Carplay-t Wifin nem próbáltam, de arra is nemsokára sor kerül.











Az ex Gt-m új tulajától kaptam két jelet, kicseréltem őket, egy kis polírozást végeztem a króm végen rongy és Turtle fémpolír segítségével. Szili Peti mondta hogy van neki Érden szinazonos ajtója a sérült jobb oldaliak helyére, sajnos sw volt a donor, így csak első lett. Felraktam azt is, mivel nem akartam a rozsdamentes kasznit megbontani, így megjelöltem filccel a zsanérok helyét, majd ajtó fel-le pakolgatással és apró állítgatásokkal sikerült szép hézagokat csinálni.












Kiástam a garázs mélyéről és megforrósítottam az olajat. A szokásos Kmét-Kiskőrös útvonalon, pár extra fordulóval az Izsák-Páhi kanyargós szakaszon. Az esemény különlegessége, hogy alfista78rg barátom is egy 1.8 Bertone gt-vel jött. Igaz a két Alfa kupé között 40 év van.

Még 2019-ben szülinapomra asszonykám megelpett egy szett szűz GTA felnivel, de akkor felesleges lett volna feltenni. Március elején rendeltem Ultrac Satin-okat, össze is lett szerelve a helyi gumis által.
Jött a fejvakarás a Spider egyedi ET értéke miatt. A gyári 17-es Teledial 7.5x17 ET 30.5, a GTA felni pedig ugyanekkora de ET 35. (Köszönet a GTA topicban GT és JCsabi cartársaknak az infókért!) Arra jutottam egy 5mm spacer kell alá. Meg is jött dajcslandból pikkpakk 4db. Felnicsavart egyelőre nem rendeltem hosszabbat, mert a gyári elég hosszúnak tűnt. Utálag kiderült, jól tettem.
A felniket egymás mellett összehasonlítottam ET-re. Ennek a menete: "Fejjel lefelé" kell a felnit mérni valami puha rongyon, hogy ne karcolódjon. Egy 47cm hosszú egyenes gyalult lécből készítettem hozzá vonalzót, amit fel lehet ültetni a felni két oldalán a belső peremre. A léctől az agyig le kell mérni a távolságot. Ezt megtettem mindkét felninél, 1mm eltérés mutatkozott, de a módszer nyilván nem a legpontosabb. Ebből persze lehetne akár ET-t is számolni, de mivel mindkét felni 7.5" széles volt ezért elég volt az agy-perem távolság.
Így aztán nyugodtan felraktam volna az új kereket. Volna, ha az alacsony profilú emelőm befért volna az emelőpontig. De nem, csak a küszöbperemnél tudtam volna emelni, az meg fejlövés mellett tilos nálam. A legtöbb autó azért rohad sz@rrá, mert a lusta gumisok itt emelnek, jól elhajtják és már indul is a rozsda. Készítettem ezért 10x10es gerendából két rámpát, ami majd mindig kéznél lesz ha a Spidert kell emelgetni. (1. kép)
Megemelés után kivettem az első dobbetéteket, és ha már arra jártam megkapta a réges-rég a polcon pihenő fehér indexeket. Elvileg ki lehet erőszakolni kintről, de nem hagyta magát. Legalább körbenéztem egy kicsit arrafelé is.
Végül felkerültek az új gurulók és beléjük a középkupakok. (2. kép) A régiek meg a padlásra mentek, lévén mégiscsak az a gyári. Végeredmény: happyness. (2. 3. kép)




Sajnos ellustúltam és elmaradtam a blogírással.
Dec.23-án felkerült a téliszett a frissen fényezett 17 collos sokküllős alufelnire 192530 km-nél.A szín a Mito felni színkódja lett (VV658B Titanico Metallic).A téligumi Yokohama Wdrive (Dot 2016),ez használt volt,talán még a jövő szezont is kibírja.Havat szinte semmit nem látott.Költségem a 25000 forintos felnifényezésből és a 10000 forintos gumiszerelés díja volt.A nyári gumikba 4412 km-ert raktam,összesen 8891km-nèl járunk
Márc.25-én saját két kezemmel szereltem át a nyári szettet 193499 km-nél.Az Uniroyal Rainsport 3-ak a 3. tavaszi szezonjukat kezdik meg.
Ha jól számoltam,969 km-ert tettem meg a téli gumikon.Nem sok.






272.670 km.
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 = 40.647 km., most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 = 22.023 km (2db új a lényeg).