Blog
Ebben a hónapban lesz 6 éve nálam az autó, így a km futás helyett az évek száma miatt kellett cserélni pl a vezérlést. A hátsó fékbetét nullára kopott, elég lett volna csak azt cserélni, de inkább kicseréltettem kompletten az összes tárcsát-betétet. A termosztátom már vásárláskor se volt jó, most az is cserélve lett. A szokásos olajcsere meg adott volt. A szerelést Szentbalázson Erdő Attila végezte. Köszi.
- komplett vezérlés készlet vízpumpával (gyári, a balansz szíj dayco)
- vezérlésmódosító (gyári)
- hosszbordás szíj (Gates)
- szelepfedél tömítés (gyári)
- motorolaj (Motul 10w60)
- olajszűrő (gyári)
- féktárcsák első+hátsó (Rotinger fúrt mart T5)
- fékbetét (első Steinhof sport, hátsó gyári)
- fékolaj
- fagyálló
- termosztát (Vernet)
- motorháztető teleszkóp
Km. óra állás 81400
A motortér tűzfalnál lévő szigetelő gumi, állandóan lefordult a helyéről. Már meg őrültem tőle, hogy amikor felnyitom a géptetőt, mindig le van csúszva helyéről. Próbáltam kétoldalas ragasztóval, majd szilikonnal oda ragasztani, de így is mindig lejött. Bontóból hoztam egy másikat. Kiderült amikor felraktam, hogy az enyémnek a két széléből alul, le van vágva kicsit (kép 1-2). Ezért nem maradt a helyén. azt hittem gyári kivágás, de nem néztem meg elég alaposan. Most hogy fent a másik, másképp is áll rajta a gumi. Végre nem csúszik le.




A ködlámpa körüli keretről a króm, már megint csúnyán lekopott. Másfél évet bírt az után gyártott. Kis króm karikáért nem akartam 15e kiadni. Szerencsére könnyen ki lehet pattintani a króm keretet. Lecsiszoltam a krómot. Volt kéznél keréktárcsa ezüstöm, azzal lefújtam. Nem a legszebb a színe, de jobb mint volt (kép 1-5). Ha látok valahol króm festéket, lefújom vele, kipróbálom.
----------
Update: Lefestettem króm festékkel. Nagyság rendel jobban néz ki. Nagyon finom papírral kell megcsiszolni, hogy szép legyen az eredmény. 3 réteget fúlytam rá mire jó lett (kép 6-10). Króm vs. ezüst festék (kép7), van különbség.
----------
Update: Hamar lekopott a króm festék. Megint csúnya matt.










Már egy ideje recseget ropogot. Sokáig húztam halasztottam, de még időben lett cserélve. Állitólag a külső része meg volt picit repedve. SKF került bele. Azóta csend van.

Kapott az autó egy jobb hátsó SKF csapágyat (búgott már rendesen), + egy szett FK ültetőrugót+ egy Ricambi Originali :D gyertyaszettet.
Km: 222.650


Megkapta az O.Z Superturismo LM felniket a TwinSparkról. Előtte kaptak egy matt grafit fényezést.
Korábban vásároltam a TwinSparkhoz CrossWagon első féknyergeket. Most lettek átfestve pirosra és megkapta őket a GTA (305->330 mm).


A 17es fekete biohazard felni le lett cserélve 16os selespeed-re. Kényelmetlen volt a 17es, ez sokkal kényelmesebb. Plusz kapott egy komplett féknyereg festést.
Nagy szerviz óta csak egy termosztátot kellett cserélni.



Minden ott kezdődött, hogy egy régi kedves barátom szánt rám pár percet és leutaztunk együtt egy olyan felsőbbrendű lényhez, akit mindenki csak úgy ismer mint "Turpi". Mikor megérkeztünk hozzájuk azt hittem, hogy meghaltam és a mennyországba kerültem. Alfa-Alfa hátán. Mind patika állapotnak örvend és mind eladó. Az összeset ő maga, esetenként bátyja rakta össze. Mögötte több tized évnyi különböző olasz autó szerelésének tapasztalata, így hát én sem féltem Bellát odavonszolni és törődő kezei ápolásába vetni.
Elsősorban csak felmértük a bálnám, hogy milyen egészségnek örvend. Ahogy a mondás is tartja: "Részeg ember, kisgyerek és az OBD csati nem hazudik!". Szerencsére és meglepetésemre nagyon jó egészségnek örvend a bálna, egyetlen hiánya egy megrepedt levegőcsonk, ami miatt dupla annyi levegőt kér, amint amire szüksége lenne. (Cserealkatrész beszerzése folyamatban) Sajnos az olasz mivolta nem hazudtolja meg önmagát. Bizony ez a jószág is csúnyán vissza lett forgatva (350k+ --> 286K+)
Ami viszont fontosabb, a teljes hátsó felfüggesztés egy kisebb-nagyobb törődést igényel (szokásos 66-os terpesztés), illetve a jobb1 kerékcsapágya miatt szegény már kezdett átalakulni Tomas a gőzmozdonnyá. Megbeszéltük mi fog cserére szorulni, majd váltottunk telefonszámot a későbbi egyeztetések végett. Sok telefonálás után sikerült beszereznie egy donor komplett felfüggesztését, ami 1 éve volt felújítva. Másnap vittem is a kocsit és meglepetésemre közölte velem, hogy holnap már mehetek is érte. Nem fért a fejembe, hogyan képes mindezt alig fél nap alatt megcsinálni... (a barátom 159-ese volt a másik félnapos meló).
Következő nap déltájt kapom a hívást, hogy van egy kis bibi. Na mondom megjöttünk.... "Sajnos nagyon csúnyán el van törve a rugód és valószínűleg maga a teleszkóp is meghajlott. Nagyon régi lehet a törés, azonnali csere javasolt". Már fogtam is a fejem, hogy ez már megint egy vagyon lesz és ebből nem lesz ma Alfizás. DE! Turpi bácsi nem akárki! 10 percen beül szerzett egy bontott gyári komplett rugót.
18:00-ra érkeztünk otthonába, tőlünk egy órányira lakik, szóval egy laza kis kiruccanás. Szépséges Bellán már ott várt szép csendben a garázs mélyén. Megvitattuk mi lett cserélve, illetve minden kicserélt alkatrészt is megmutatott (nagyon korrekt!!)
A bálna újra csendes és a popsija is végre feszes mint egy 16-os tini khm... khmm..
A csodálatos hazautat a naplemente tette teljessé. Elégedett vagyok és már most tudom hogy a bálna utódja abban a garázsban fog rám várni.





