Blog
A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:
- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft
A művelet pedig így zajlot:
1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.
2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).
3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)
4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.
5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.
6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.
7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.
8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)
9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)
10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)






Ma felkerültek a téli kerekek a kocsira.Mivel a felnik elég ramaty állapotban voltak így azokat lefényeztettem.Ha meg már így lett akkor a felni kupakok is kaptak új emblémát.
2019.12.11
273000 km
A szerelőm hamar felállította a diagnózist, az egyik féktárcsa okozza a remegést. Nem volt kopott, a betétek is csak pár ezer km-t futottak, de így nem maradhat, tökéletesnek kell lennie. Ate tárcsákat és betéteket kapott, a fékfolyadékot is cseréltettem. Az első körön már éreztem, hogy helyreállt a világ rendje, újra simán gurul a kocsi.
59951 km

Felkerültek a téli kerekek, és a szővet szőnyegeket visszacseréltem a kocsival kapott gumira. Pár hete elkezdődött egy finom rázkódás, ami leginkább fékezéskor érezhető, de bizonyos sebességtartományban folyamatosan megvan. Arra gondoltam, hogy megüthettem az egyik felnit, de az átgumizás után sem változott, szóval szerviz lesz belőle.


Lecsereltem az olajat, igaz nem egeszen 7000km-t mentem vele, de sokat varosoztam, keveset hasznalom manapsag hosszu tavra, es igy lattam jonak.
Illetve kapott 2db bosch ablaktorlo lapatot is.






>>UPDATE seggel befele --> pedál lenyom --> orgazmus
Annyira régen volt már, hogy ilyen finom kuplung volt a lábam alatt, hogy el is felejtettem milyen érzés, amikor teljesen visszajön a lábadhoz a pedál. Kis beszélgetés mi lett cserélve: Felső munkahenger (?!) - az amelyik a pedál alatt van - konkrétan az előző "szakszerviz" gányolása miatt használhatatlan volt... talán még ki sem cserélték, mert csak fémlemezkékkel és nem bele illő felújító szetel oldották meg ismét horribilis összegér (ide sem viszem már a kocsit) és a nehezen elérhető csavarokat szerszám nélkül húzták csak meg *facepalm*. Továbbá kitakarította a kuplungot, meg a kinyomócsapágyon lévő csúszkát, mindezt vicces összegért a "szakszervizhez" viszonyítva.
Maga az út csodálatos volt, 650km hiba nélkül ...még a világból is kimennék vele :)


10W 40 olaj Total és olajszűrő csere. (a diesel szűrő csere 01.28-án volt) Levegőszűrő is
183 000miles
(Alig folyt ki 1,5 l régi olaj.)



Az autón cserélték a kormányművet, stab rúd, stab pálca 1db, jobb felső lengőkart és a flexi cső szétment a leömlő mögött, 1db magasnyomású cső, jobb oldali féltengely kompletten. Féltengely gumiharangok jók és helyükön vannak.
Hűtősor keresztartóját (ezek mint a saloon bontásából) valamint intercooler csövek aba bilinccsel rögzítve és nem gyorskötözővel és volt egy jó állapotú levegőszűrőházam amin a fülek is megvoltak.
És kaptak még új fékcsöveket, új fékolajjal, hűtőfolyadék pótolva.
Ami hátramaradt az már tavasszal jön csak.
Fényszoró,kipufógó és küszöbspojler csere és átírás
