Blog
Sajnos fényszórókat kellett cserélnem, mert a jobb oldali fényszóróban elrobbant a tompított izzó. Tele lett apró üvegszilánkal, meg a búrát is behomályosította. A bal oldalon nem volt semmi baja, azt azért cseréltem, hogy ne üssön el a jobb oldalitól.
Bal oldalon kapott egy bontott állító motort is, mert az is tönkrement már régebben. Letekerte teljesen a fényszórót.








Régóta szerettem volna egy klasszikus alfás felnit beszerezni,(mint megtudtam teledial névre hallgat) néhány telefon meg email után sikerült találnom RacingBazáron egy megfelelő 16-es alufelnire amely Olaszországból érkezett. Korrekt képeket kaptam róla így el is mentem megnézni majd megvenni őket. Élőben is nagyon szép állapotúak ahhoz képest, hogy 2004-es darab, felni közép is jó állapotba.
Sok órát vett igénybe míg minden korábbi centirozásnál felragasztott súlyt leszedtem majd a maradék ragasztót csavarlazítóval, hideg zsíroldóval és nitrohígitóval leoldottam úgy, hogy a felni ne sérüljön. Maradék két felnit másnap csináltam azokat előző este befújtam csavarlazítóval (súlyokat) így azok másnap sokkal könnyebben lejöttek, így kellett volna végig eljárni. Megérte a sok meló mert szépek lettek:D Már csak valami fasza téligumi kell rá. Ez pedig kap még egy alapos lakkozást, hogy ne kezdje ki a téli útsózás.


Felbuzdulva a cartársak írásain, úgy döntöttem megpucolom én is a map szenzort. A művelethez féktisztítót és fogkefét használtam,jól rá volt rakódva a korom,és amikor már úgy éreztem hogy elég tiszta lesz még egy utolsót ráfújtam a féktisztítóból, ezt követően vettem észre hogy az egyik kis "pöcök" kiesett a szenzorból. Mivel ötletem sem volt hogy ez mit okozhat,visszaraktam a helyére és reméltem hogy indul az autó. A motor símán járt,nem volt változás,megkönnyebbültem. Ennek ellenére rendeltem cseredarabot Erhardtól mert nem tudtam mit okozhat a hiányzó pöcök. Az új szenzoron láttam meg hogy ami letörött az egy műanyag darab ami a szenzort védi vagy tereli a beáramló gázt.
Most már legalább biztos hogy tiszta lett a Map. :-)


A belső nyekergést (csak hogy ne legyen unalmas az élet) egy külső, a jobb első futómű környékéről érkező nyektetés váltotta fel, ami érdekes módon még csak időszakosan jelentkezik. ---> Kivizsgálás ON :)
Kb megvétel óta nyektet/nyikorog/nyüszög valami a jobb első ablakfúvó műanyag terelő körül belülről. Már mindent áttapiztam, megmozgattam, és egyszerűen nem jöttem rá, mi okozza. Átnyálaztam 20.000 kommentet, amiben a hiba okát keresem, volt is pár ötlet, de egyik sem oldotta meg a problémát. Már már a belső tér szétbombázását fontolgattam, amikoris aztán jött a megváltó ötlet. Fújjunk be egyesével szilikonsprayvel minden mozogni képes elemet egyesével egymás után, és csak csak kiderül, hogy mi okozza a problémát. Hát bejött? A nagy .....t jött be.. :D Idegességemben hagytam is egy darabig, aztán az egyik autómosás után nyekkent egy nagyot, na ott lett elegem. Félreálltam, és addig kutattam míg meglett a hiba. A kormány melletti biztosítéktábla alsó kis pöckéből hiányzott egy, és így nem tudott rendesen visszatalálni a helyére a felső vezető műanyag pöcök, meg amúgy is hülyén van megoldva hogy a műanyag egy gumis műanyagos "izén" csúszik a helyére. Ez remegett, és adta azt az idegesítő hangot. 2 szisszentés szilikon spray és azóta egy nyekkenés sincs :)
Kedden délután elkezdett világítani. Generátor-javítónál van a kocsi. Csörihez nem mertem és tudtam elindulni; helyben találtam egy - állítólag - ügyes szakit. Meglátjuk.
Nem tudta megcsinálni.
Az autó 80-tól felfelé elkezdett megint rángatni. Nem olyan durván, mint azt előző alkalommal, de érezhetően rázott amíg gyorsítottam. Utána abbahagyta, de nagyon zavaró volt. Zé műhelyében lett orvosolva a probléma, ami az volt, hogy a féltengelyen lévő zégergyűrű adta meg magát. Mindkét oldalon cserélve lett.
Nem nagyon jött a hideg már a klímából. A munkahelyemen megtöltettem, 420 gramm gáz ment bele.
Most nagyon jó lett, 10 fokig mértük, amit fúj :)


Mióta nálam a kocsi, még nem volt cserélve a pollenszűrő. Több oka is volt, egyik az, hogy máshova öntöttem a pénzt, a másik, hogy fogalmam sem volt róla, hogy hol van. :) Még március közepn megrendeltem bele a szűrőt, ma jött el a pillanat, hogy a kocsi mélyére feküdjek. A pollenszűrő marha jól el van dugva, 5,5 mm fejű csavarokkal rögzítve az ajtó, ami mögött található a 2 kis szűrő. lényegében 5 perces művelet volt, kellett már.

0
520
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Spider
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10