Blog
Sziasztok!
Kicsit megkésve, de ne haragudjatok érte leszeretném írni eddig mi is történt a kocsival nálam! Lehet picit hosszú lesz! Szóval :) A kocsi választásom az egy 166 2.4 JTD 103KW-os példányra esett 2001. 10. havi. Akkor 239000 km volt benne! 2015. 11. 28. vettem meg. Akitől vettem mondta is hogy vezérlés cserével kell kezdeni! Szóval akkor pontokba szedve leírnám miket cseréltem a kocsin.
2015.11 hó - Komplett vezérlés (Dayco) és vízpumpa + motor olaj (Selénia 20k 10w40) + az összes szűrő (olaj, gázolaj, pollen, levegő) 240000km
2016. 03. hó - Első, hátsó féktárcsa (Ate) + betét (Valeo) Első alsó lengőkarok (Delpi) Első stab rúdak (Lemförder), motor olaj (Selénia 20K 10w40), összes szűrő, fék + váltó olaj cseréje. 250000km
2016. 04. hó - 253000km Első lengéscsillapítók rúgókkal együtt cserélve rúgótörés miatt :/
2016.08 hó - Motor olaj csere (Selénia 20K 10w40) + összes szűrő 260000km
2017. 01. hó - Izzitógyertyák cseréje mind az 5db (Beru), és termosztát csere (Mahle) 266000km
2017. 04. hó - Gyári nagyfékessé átalakítás 268000km
2017. 05. hó - Első felső lengőkarok cseréje (TRW amibe a szilent is TRW), és hátsó GL szemek cseréje (Lemförder) 269000km
2017.06. hó - Motor olaj csere de most kipróbáltam egy más félét ez pedig a Selénia 5w40 WR diesel és ezekhez tartozó összes szűrő csere 270000km
A kötelező cserék eddig ennyik voltak :) ezen kívül még beépítettem egy aktív mélyládát! Ennek bekötése nagyon egyszerű volt! Ha esetleg valakinek ebbe tudok segíteni szívesen elmondom, hogy kell! Talán ennyi így első körben! Köszöntem ha elolvastad! :)
Kicseréltem levegőszűrőt, de valami nem kerek.
A légszőrőház felső illeszkedésénél kilátszik kb 2mm szélesen a szűrő gumija.
Kezd meginogni a hitem...
Nem morgóban, magamban.
Egy óra alatt megvolt a művelet... ami nagyon jó részidő, igaz aknás garázsom van így elvileg nem lenne szívás, de ugye nem keveset kell pakolni. Helyet csinálni, hogy félig garázsban levő kocsi mellett beférjek előre ajtó nyíljon hasonló nyalánkságok.
Viszont szűrő harmadszori ki bepakolása után is kilátszik narancs gumi, agyvérzést kapok, elvileg, ha véletlen rosszul raktam be...de háromszor?
Illeszkedése ugyanolyan minden alkalommal, cuppan helyére ahogy kell, fedél teljesen szintben van.
Én meg csuklom. Nagyon.
Titkon reménykedem, azért lóg ki, hogy színén látszon, mikor kell cserélni, de szerintem csak áltatom magam. Délután újabb kör..
Ha ez így megy tovább kidobom szekrénykét, kompresszort, ne kelljen rámolni :)
Van az az érzés, hogy morgó mármár vallásos áhitat tárgya: igen komoly a mosolygásfaktora..
Kocsiknak többnyire elejét szoktam nézni tükörben. Ami elémkerül megelőzöm, pedig nem vagyok hajtós.
Szóval ezen mosolyfaktor miatt nem vastagon van hely motortértben. Le is nyúztam kezem tegnap, szűrőházban katattam, hogy mi lehet a gond, minden ok, csak nem jó.
Bezzeg citroen vagy hat csavar bontogatása anyázás, leesik kiesik, aztán már játék a szűrőcsere. Utáltam mint a bűnt.
Lada...hát igen, ahogy szoktam mondani égőcserekor is, de szűrőcsere is: 5 perc.
Burkolat le szűrő ki, be, burkolat vissza. Ez két perc, maradék három a sör elfogyasztásához szükséges.
Mégis, szívtam termosztáttal is, levegőszűrővel is, már röhögög, pollenszűrő is cserés...
Mégis én csak simogatom morgót tekintetemmel, lenyűgöz minden mozzanata.
...
Délutáni kör megvolt.
Mit mondjak, végeredmény ugyanaz, bár ravasz voltam, már nem raktam vissza helyére filterdobozt.
Tök béna vagyok.
Maradt a hátulról mellbe, kivettem filtert, összeraktam, futkosás aknába fel le, feszegetés, pankráció, épp fejen nem álltam. Becsattintottam alul két reteszt, fent fél milliméter hézag így is.
Itt sajnos kicsit magasztaló szavakkal illettem kedves tervező felmenőit.
Következtetés: vélhetőleg valami utángyártott filter, esetleg anyagfáradás következtében ennyit nyúlott zsanér vagy mi ami fent van, meg vetemedhetett is estleg.
Tömegsport eredménye: most 1,2mm látszik narancsból. Mégiscsak jó szűrődő napvilággal besegíteni keresőlámpa fényének...szeretem azt a portékát, ahova világít ott megvakulok, mellette öt centivel már nem átok semmit, viszont elcsapat vagy száz méterre...szóval nem az amivel ezt csinálni kellene.
Hirtelen felindulásból rendeltem is akkus led reflektort, feszengve várom postást, mi lehet ez 3400ft ért? Igaz legutóbbi led es fényvető sem okozott csalódást, kicsit gyengébb fénye, mint vártam, viszont benéztem, nem egy, hanem két darab volt.
Aksis cucc lesz valamilyen. Nopara szép sárga fekete, max vitrinbe jól mutat,
Egy szó mint száz, két napi topázás után a rögtönítélő bíróság megállapította:elsőre is jó volt légszűrő. Megérte, most tudom, hogy ilyen. Méltatlan eme autócsodához.
Cserélni cserélném, de minek, filter helyén, szorítja, kizárt, hogy falsot szív. Funkcionálisan hibátlan. Újat venni értelmetlennek látom esztétika miatt, bontott lehet ugyanilyen lenne. Azért bakancslistára felvettem.
Kép megen nem, pedig kitettem telót is, köszöni jól van. Sok létrázásban totál kiment fejemből.
Pollenszűrő fekszik, szakad az eső. Finom ez a kis hűvös.
Minden autómon volt idáig az ablakon légterelő. Szeintem nagyon hasznos kiegészítő,esőben le lehet engedni résnyire az ablakot és nem párásodik a szélvédő.
Tegnap kapott az Alfa is egyet(kettőt), nekem tetszik.


Kapott bőrülést , hogy szebb legyen :)
Jobb első dobbetétet kicseréltem egy bontottra, mivel törött volt, mióta hozzám került.
Első-hátsó fékbetét, féktárcsa csere, mert rázott a szabályzott tárcsa.
184500Km
Olajcsere+2 alsó első lengőkar csere, futómúállítás
Hátsó fék munkahengerek és betétek cseréje.
188,000 Km
Erről az oldalról tudod letölteni a különböző térképeket a navihoz.
Ma megérkeztek az injektorok elektromos csatlakozói. Elaforg-nál rendeltem, 3 munkanap alatt meghozták. A múlt héten is volt hiba (valószínűleg) a csatlakozók miatt. Hillholder, VDC, ASR. Lámpát nem gyújtott, autó leállít, kulcs ki-be, aztán minden ok. A hétvégén valószínűleg be is következik a csatlakozók cseréje.



Vétel után megtörtént az első szervíz. Az autó 3 évet állt ezért a vezérlést, az olajat a szűrőkkel együtt muszáj volt még a használatba vétel előtt cserélni.
62.800 km
Vezérlés (Contitech)
Vízpumpa (Magnetti Marelli)
Fagyálló
Üzemanyagszűrő (Champion)
Légszűrő
Pollenszűrő (aktívszenes)
Olaj (Liqui Moly Diesel 5W-40)
Olajszűrő
Anyag + munkadíj (70+50)
Február derekán fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy venni kellene egy foglalkozós járművet, mert túl sok a szabadidőm :-) Valami olyasmire gondoltam, ami nem hétköznapi, vagy gyakori, mindenképp számomra valami újdonság és különleges érdekelt. Sokféle autómárkát megnéztem Rover-től Lancia-ig, de az Alfa az első helyen szerepelt.
500K volt a projektre, ezért viszonylag szűkös volt a mozgásterem, bár saját véleményem szerint a gyakori és felkapott autómárkák nem gyengén vannak túlárazva a használt piacon. Egy Opelből nem nagyon akarózott átülni egy Volkswagenbe, 500 ezerért nem lett volna semmiféle minőségbeli ugrás.
Szóval sok olvasgatás, utánajárás kellett, hogy körvonalazódjon a végcél egy 156-os Alfa. Mindig is tetszett, csak nem ismertem és mint sokan mások féltem a típustól.
Hamar rájöttem, hogy két lehetőségem van, vagy kicsit toldom az összeget és veszek egy hibátlannak gondolt szép kocsit és vagy beválik, vagy nem, vagy olcsón veszek egy lestrapált példányt, és feltámasztom. Elég sok járgányt megnéztünk a haverral a Dunától Keletre, hogy belássam a drágábban hirdetett 156-ok sem feltétlen lesznek költség mentesek sajnos, ezért húztam egy 350 ezres határt magamnak.
Állapot gyakorlatilag mindegy lett, agyaltunk, hogy veszünk kettőt és egyet faragunk belőlük, szóval lehetőség az volt bőven. Mindenképp magyar papíros érdekelt, műszakival.
Március végén megtaláltam egy kockázatos példányt Pesten. 2000-es évjárat 1.6ts. Zőld, na mondom ez milyen szín, nem tetszett de láttam benne fantáziát és reményt, hogy jó gép lehet majd belőle. Igazi elhanyagolt autó, de már akkor látszott rajta, hogy valamikor jó kezekben lehetett. Amore matrica a szélédőn? Persze a tulaj azt sem tudta mi az :-)
Na mindegy a 380 ezres vételárból láttam, hogy jócskán lehet faragni, mert az autót hibátlannak hirdette a srác, de nagyon nem volt az.
Elektronikai gondok, világítás, légzsák, motorból hol az olaj, törött bal első ajtó, generátor csapágyhang, vezmód kerregés stb. ezekről szó nem volt a hirdetésben. Tudtam, ha a moci nem gatya, akkor a többi javítható. Végül 280 lett a vége, reszketve kipengettem a zsét és reménykedtem, hogy a 3 liter olaj amit a kúton vettem bele kitart majd hazáig és nem döglik meg alattam a motor 270 km alatt.
Ahogy távolodtam a fővárostól oda léptem néhányszor neki éreztem, hogy van erő a motorban, jó volt vezetni nagyon, szépen feküdt az úton. Néha megálltam körbe vizsgálni, minden rendben van e. Minden ok egyre szélesebb vigyor az arcomon, felbátorodtam, 160-180-ba is bele néztem párszor. Szerencsésen hazaértem vele, asszonypajti megnézte, én féltem, hogy leszedi a fejem, de nőből van ő az autót látta, nem a hibáit, beleszeretett egyből.
Nekem hatalmas kő esett le a szívemről, mert így szabad utam lesz belehányni az összes pénzem ebbe a kocsiba és megpróbálni szerethető családtagot varázsolni belőle.

1
560
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth