Blog

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-06-26

Hetek óta tervezzük, készülünk, hogy felmegyünk a Bihar hegységbe, Pádisra. Filóztam rajta sokat, hogy melyik autóval menjünk, és hát... idén másodjára történt az, hogy a 159 otthon maradt.

És idén másodjára érzem úgy, hogy de jól döntöttem, hogy az öreg 21 éves autót választottam. Nem, nem az általános útminőség miatt, hogy óvjam 159 őfelségét. Az ugyanis rendben volt nagyon. Viszont fent a hegyen esélye sem lett volna. A völgybe egy köves, sziklás út vezetett le, ahol a kis 146 vidáman mászott le még így rendesen megpakolva is. A köves út végén még egy kis patakon is át kellett kelni.
És úgy egyáltalán... lehúzott ablakkal élveztük a suhanó tájat, nem voltunk elszigetelve egy csendes bunkerbe. Nem tehetek róla, nekem így jobb.

És a kis TD kapott egy újabb csillagos ötöst. Ilyen terhelést még sosem kapott, 1500m-re kellett felkapaszkodnia egy elég erős szerpentinen. Hallatszott, hogy nagyon dolgozik, volt hogy spórolni kellett a gázzal, mert kúszott fel a vízhőfok, erősen dolgozott a turbó. De nem maradt szégyenben, a 10-14 évvel fiatalabb autókkal lazán tartotta a lépést. Úgy szálltam ki belőle, hogy megsimogattam a műszerfalat, ez nem semmi volt. Ilyen egy jó autó, ami tényleg bármire jó. Nem városi terepjáró, nem autópálya faló, csak úgy szerényen eljut bárhová.

És még az ebédünket is "megfőzte" :-)

És hogy milyen gyönyörű helyre hozott minket... egy újabb nagy élmény része lett. Elvitt minket az érintetlen természetbe, ahol nincs az égen egy négyzetmilliméter ahol ne látszana egy csillag, ahol a sziklahasadékban hatalmas jégcsapot találunk nyáron, ahol a forrás vizét ihatjuk és ahol megtapasztalhatjuk, hogy mi mennyire kicsik és esendők vagyunk. Ez az a hely, ahova még visszajövünk. Igazából nehéz volt otthagyni is...

>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-06-20

Eljött az ideje az vezérlés cserének, illetve esedékes volt egy újabb olajcsere is.
Természetesen a vezérműszíj, vízpumpa és a szíjfeszítők gyáriak lettek. Az olaj- és szűrők cseréjénél Selénia WR 5W40 olajjal, Alco levegőszűrő, Alco olajszűrő, WIX karbonos pollen szűrő került a drágámba ;) Cserélni kellett még a gyári xenonnak a központi magasság állítóját/szintezőjét, mert a faudi fej szétment, így akkor már az is megtörtént.

 
>> Tuning és extraMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-06-12

Kellett vennem egy szettet, mert az autóhoz a csomagtér aljában tárolórekeszek illetve egy bontatlan defektjavító kompresszor volt mellékelve. Ebben én annyira nem hiszek, legyen kerék ...
Köszönet az érdi Alfa bontós srácoknak, szinte gyári állapotú szettet kaptam minden habszivaccsal, rögzítéssel és egy hibátlan mankó kereket!

Lőttünk még ajtóbehúzó gumibetéteket és két Alfa Romeo emblémát (a hátsót elb*sztam) ...

... de kell még három kárpit patent.

>> EseményMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-06-08

2009/03 gyártású és 2009/11 forgalomba helyezésű autó 124.200 kilométer futással németországból, Dortmundból jött, elvileg egy nő nevén gurult.


Pappas Autó Alfa szervízben kapott új olajat, szűrőt, vételkor a Fiat márkaszervízben át lett nézetve:
- elöl jobb alsó-hátsó szilent repedt, kis terhelésen koppan
- jobb első lengéscsillapító ~40%
- első (gyári) fékbetétek igen kopottak
- mind a négy gumi (Pirelli PZero Nero) kopott, különösen a jobb első
- jah és hiányoznak sajnos a fránya gyári szőnyegek ...

Ezeken kívül más hibát nem találtunk, a kilométer szinte biztosan valós, többször, több helyen is átnéztük, elvileg januárban németországban átesett egy szervízen (az üzemanyagszűrő háza nagyon tiszta, az ékszíj teljesen újszerű, motortér egészen tiszta), Fehérváron a Fiat Szabó segítőkész szervizesei körbemérték, mindene gyári, semmi nem hiányzik.

Update: vezérlés cserekor a vízpumpán '14 -es dátumot találtunk, a szíjak szépek voltak, márkára gyári Dayco és gyári FPT, a csapágyak is gyárinak (INA) tűntek, ezek alapján valószínűsíthető, hogy 2014 környékén az 5 éves időszakos vezérlés szervíz megtörtént, kilométer állapot még mindig hihető


2.450.000.- Ft volt regadóval, átírással (forgalmi, rendszám, zöldkártya) és egy új D1S xenon jobb előre

 
>> Eseménynorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2017-06-25

Az egyik szemem sír, a másik nevet. Hamarosan talán ùjra itt leszek egy másik vaddal.

 
>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 1.9 jtd 16v // 2017-06-11

új csuklók, csillag, porvédők...alu villák csere GT fém villákra berohadt összeállt csavarok miatt..

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-25

A kipufogó szerelés után elugrottunk a közeli klímáshoz, hogy töltse fel a klímát. Sajnos más bajt diagnosztizált mondván, hogy nem kap áramot a kompresszor... nézzük át.
Átnéztük. Vezetékek jók, áram van, de nem jut el a kompresszorhoz... további keresgélés, csatik, relék átmozgatása és lám, elindult a kompresszor is. Vissza a klímáshoz, aki nagyon rendes fickó és nagyon örült nekünk... hipp-hopp átnézte a rendszert... minden rendben, de nagyon koszos a hűtő... kitakarította és onnan már minden jól működött, mehetett a kellő mennyiségű gáz és jött is a jó hideg levegő a szellőző rácsok mögül... királyság! :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-19

Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-25

Sajnos egy rossz úton haladva felütés áldozata lettem... eltört a kipufogócsonkom. Vettem egy bontottat, de csak a szerelésnél derült ki, hogy az is kicsit repedt. Szerencsére Bluestrain cartárs tudott segíteni és meghegesztette, így Kazes barátommal rendben meg tudtuk javítani a kicsikémet. Újra szép a hangja Gyulusnak! :)

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2017-06-24

A jofogas.hu oldalon találtam egy garnitúra RH Phoenix 8*17"-os alu felnit, aminek az ET-je 35-ös volt...
megörültem neki, mert árban is jó volt, a srác 48.000.- Ft-ért árulta, mindössze Hajdúszoboszlóra kellett kimennem érte...

sajnos azonban a nagy fékek miatt, és a felni egyéb paraméterei miatt nem lehet felrakni az én gépemre...