Blog
2017.05.07-én lettem újra "apa".
A tavalyi, 147 Q2-vel folytatott, "egyéjszakás kalandot" követően elhatároztam, vagy GTA vagy semmi. És hogy miért nem lett mégis (akkora nagy) segg a számból?
Mert ha nem is GTA, de kvázi GTA tulaj lettem tegnap.
Belga ex-ex és Kalizsoli ex autója került hozzám. Hiteles történet:
1998-ban vette meg egy német állampolgár a Distinctive 2.5 V6-ot dániai forgalomba helyezést követően.
2002-ben került Belgához, aki 2007-ig terelgette a gyári motor setuppal.
2007-ben új, 5 000 km-t futott szívet kapott egy 166-ból. Belga vitte el az Alfa Romeo tunerek - talán - legnagyobb gurujához, Stephan Leniorhoz (Squadra Tuning) "GTA-sításra" (254 ló és 318 nyúlmókus).
2009-ben vette meg Kalizsoli, aki először hétvégi autóként, később amatőr pályázásra használta, és akinél tegnapig volt az autó, miután az elmúlt két évben összesen ment vele kb. 500 km-t.
A tacho-ban 171 000 km van, a motorban kb. 35 000.
A belseje gyakorlatilag kopásmentes; nagyon szép.
A GTA hátsó lökhárító kivételével - messziről - úgy néz ki, mint egy GTA. Legfőbb tulajdonságait tekintve (sejtelmesen dörmögőtől vérfagyasztóan félelmetesig tartó skálán éneklő szívóhang, motorokéval versengő fordulatszámvétel, hihetetlen menetdinamika stb.) is erősen hajaz a Nagy Testvérre.
Tulajdonképpen nagyon örülök annak, hogy nem GTA lett, hanem csak kvázi GTA, mert én a mindennapokban tervezem használni, és egy teljesen eredeti GTA-t nagyobb vétek lenne a hétköznapokon munkára fogni.
...kicseréltem a "téli" plexi szélfogót a "nyári" hálóra.
Az időjárás meg monnyonle! Esőben csak nem megy az ember old timer kiállításra Füredre. Maradtunk itthon :-(
183.482 km







Az ajtókon lévő műanyag burkolat nem tetszett,gondoltam feldobjuk egy kis karbonmintával:)Az elöző autómon is ilyen volt(FIAT BRAVO)Nem minden fóliás vállalja be,mert mondván nem marad rajta!Majd meglátjuk:)))




Elkészült, kicseréltem, van különbség:-)
( Nem VTN, nem fólia, szénszálas karbonszövet )
THX Mörus Carbon Arte ismét.



@194.000km
- 2 hátsó KYB rugó
- új gyári szervótartály
- Febi hidraulika olaj 2l
- új gyári ajtóhatároló
- Fuchs Titan Sintofluid váltóaj 3l



Ez egy lemaradt blog, sajnos idö hiányában csak most.
Váltólaj csere: Elaforgnál vettem 3 liter Matryx váltóolajat, kellett is mert 2.5 liter került bele, igy most koppon van váltóolajjal, bár tavaly cserélve lett és probléma nélküli volt a váltás, igy be tudom egy öblitésnek a tavalyit.
Kézifék : Most télen meglepett mikor befagyott a kézifékem, a probléma a végén lévö gumi el volt porladva, szó szerint, Cofle került bele, üléspatentet Elaforgnál vettem 2db.
Szervótartály: Még jó pár hónapja rendeltem itt kint egy gyári tartályt mikor a szervóolaj szintem ingadozott, akkor nem lett cserélve csak a tartályban lévö olaj ki, új Tutella bele... most cserélve lett a tartály kb 105 ekm-nél igy az új jó lesz a következö 100-re - plusz mégegyszer átmostuk a rendszert, olajam volt mert 3litert vettem anno és még igy is maradt, a régi tartályt eltettem az új dobozába, látszólag hiba mentes volt!
A munkát újra Kornya Laci végezte Debrecenben, Húsvét után, kedden reggel 9-re vittem, du.14-re már kész is volt, Köszönet Neki!
Klima: Nagy Miklós http://debrecenautoklima.hu , nála tisztitva-feltöltve 240g gáz volt benne, ezért volt valószinüleg hangja, ami külön jó hogy géppel végzi mint itt kint nálunk minden Werkstatt, olaj-gáz leszivása után feltöltés 460g-ra és újra csendes a Klimám , Ózon fertötlenités után egy nappal is éreztem a fertötlenitö szagát :) ajándékba kaptam 5 liter nyári ablakmosó folyadékot és jót beszélgetünk közben. Nagyon ajánlott Klima töltésre-fertötlenitésre !
Fékolaj : ez egy itteni werkstattban történt, átmosásos technikával, egy gép végezte... mert multkor kb 180nál autópálya, fékezésnél éreztem egy pici remegést a kormánynál, ez a csere óta elmúlt....
Új nyári gumi: Nexen Su1 szereztem be még februárban, ezek most felkerültek a 18-as nyári felnire... csendes-nagyon szépen fut, Húsvét utáni havazás M3-M6, sebbeség 120-130, kint kb. 1 celsius , fékezésnél semmi csuszás!!!
Polirozás: Ez valószinüleg hobby lesz mert itt kint nincs lehetöségem, otthon pedig mindig annyi tenni való van hogy nem tudom le tenni 1 napra poliroztatni.
Ezért befektettem egy excenteres Polirgépbe meg nagyon sok kiegészitöbe :)
Itt kint vettem meg... Liquid Elements-Koch Chemie- Menzerna termékek külsö-belsö, 1 napomba tellett csak 2 lépcsös polirt csináltam- plusz elötte a komplett bodé át radirozása-egy speciális gyurmával- mert több idöm nem volt... de igy is kiváló lett... mindezt otthon a hátsó kertben :)
Képek nem sok készült :) majd itt kint készitek párat !!!
Költség:
Elaforg: 13 eft
Klima: 12 eft
Kézifékkötél: 9500 Ft
Szervotartály: 35 euro
Fékolaj csere: 30euro
Munkadij: 15 eft
Polirozás Hobby :) : 200 euro

Kicseréltük az első két stabilizátor szilentet, az ablakmosó motort, kapott olajcserét, olajszűrőt. légszűrőt, pollenszűrőt, helyzetjelző égőt és egy új kipufogó bilincset.. Az anyagköltség 40.000 Ft volt, a munkadíj pedig 15.000 Ft
Olaj: Castrol magnatec 5w-40 C3

Meg volt az ide első TC. Szokás szerint össze gyült a négytagú négyes index alapító tag: Kazes, Csongi, Jorjie és Coyote :-)
Csodás idő fogadott minket Kazes barátunk bírtokán, majd egy kis gyors köszönés mindenkinek és irány az Érdi piacra egy kis reggelinek valóért :-) sajtos tejfölös lángos, egy kis sült kolbász,tarja,máj....stb
Vissza érve a birtokra a házigazda neki állt az ebédnek való elkészítésének, mi pedig Jorjieval a lámpa sötétítésnek. Mivel ittunk már így gyalogosan kellett elmenni a boltba beszerezni a hozzá valókat. Egy kis séta jót is tett ebéd elött.
Hipp hopp kiszedtük a lámpát, hőlégfúvóval felmelegítve szét szedtük, kitakarítottuk, maszkoltuk, több rétegben lassan lefújtuk, javitottuk a hibákat majd rá égettük a festéket megint takarítottunk aztán össze szereltük és a végeredmény....gyári sötétített lámpa lett :-D
Köszönjük a házi Kazesnek és családjának a vendéglátást, csodás kis mini tali lett ez is.
Legközelebb MC-n találkozunk, hasoló hangulatban és időjárásban.








- életkor: 524 nap
- tankolások száma: 79
- km óra állás: 65.251 km
- össz. menetidő: 898,52 óra (37,44 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.900,29 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,14 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,52 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,14 %
Felraktam az új ablaktörlő lapátokat is.


3
512
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Filmek
- Adok-veszek
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Stelvio
- 155
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV