Blog

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2017-05-14

Megkezdődött nálam is a nyári szezON.
A gumikat a reifenchampion.de oldalról rendeltem. Érdekes volt ,mert mikor kinéztem a őket,,akkor 130€ volt darabjuk ,pár hét múlva 150€-ért vesztegették ,amikor lecsaptam rájuk ,akkor épp 135 ercsin állt az árfolyamuk. 2 nap alatt leszállították,pont aznap jöttem haza Budapestre. Fullra volt pakolva az autó ,a gumikkal ,meg a felnikkel,plusz egy motor szállító utánfutó is utána volt kötve.
Szombaton Dunaharasztiban egy kevésbé szimpatikus gumisnál felrakattam a gumikat a felnire ,majd otthon én ,feldobtam a Bocira őket.
A téli gumik kb 24000 km- futottak első szezonukban. Az első tengelyen lévők kb 5 mm-re koptak le,a hátsó lengelyen lévők 6 mm-re.
Az Uniroyalok 8.3 mm profilmélységgel kezdik a pályafutásukat. (2017 16. hetében lettek gyártva amúgy)
A hátsó kerekek felrakása elött kiszedtem a fékbetéteket,lecsiszoltam a szélüket ,mert állítólag ezért sípolnak hátramenetben. A jobb oldalon észre vettem két kevésbé biztató dolgot.A kézifék kötelen levő gumiharang megszünt létezni. Nem bírt sokat ,tavalyelött decemberben cseréltem ki a kézifékköteleket ,gyári cuccra..
Ráadásként a fék dugattyunál levő gumiharangon is van egy lyuk,ezt is hamar orvosolni kell. Érdekes módon a bal oldalon minden rendben volt.
Az ár az 540€ vételárból,plusz a 8800 ft felszerelési költségből tevődik össze.
Km állás a nyári szezon kezdetén: 244500 km

>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-05-13

Eltelt újabb 10.000km. Kapott új olajat (5W30) + szűrőket.
Km: 252.000

 

Ruville kétoldalon cserélve. Még mindig valami kopog, de már tudjuk mi az.

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-05-11

Kivonszoltuk magunkat picit játszani.Video

 

A héten sikerült lebetegednem és szerintem a klíma miatt, szóval tegnap elvittem tisztításra és mivel a mostani "melegben" sem bírt nagyon hűteni (ha magamra állítottam és 3-4 és fokozatban ment a venti kb akkor lehetett érezni hogy hut valamit) ezért töltettem is a klímát. Most ha a szélvédőre állítom mondjuk 20 fokra 2-es fokozaton is érezni, hogy hut... Itthon kicseréltem ma a pollenszurot (aktív szenes). Kapott két új ablaktörlőt is a jól bevált bosokot.
Km 132.239

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-05-13

Futóműellenőrzés és -beállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> SzervizOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-16

Persze, hogy Csörinél. Sok dolgot csinált az autón:
- jobb hátsó féklámpa izzócsere
- biztonsági övek fixálása
- kormánycsere
- futómű magasságállítás
- hűtőfolyadék pótlás
- motorolaj pótlás
- teljes átnézés
Eredménye, azaz a további teendők:
- olaj és -szűrőcsere, mert az olajszűrő jelenleg nem hozzáférhető, mivel bekerült az autóba egy utólagos olajhűtő; se ki, se be az olajszűrő, csak sok extra munkával (kb. motor ki), amire most nem volt időnk
- az utólagos olajhűtő vezetékei eresztik az olajat, ezért ezeket cserélni kell; lehet, az egész olajhűtést száműzzük (az olajhűtő csövei kb. 2 centire futnak a leömlőtől, és feltehetőleg a nagy hőtől mentek tönkre, és csöpög belőlük az olaj - utcai használatban feltehetőleg nem fogom érezni a hűtő hiányát)
- féltengely szimmeringeket és porvédő gumiharangokat cserélni kell
- kézifék köteleket cserélni kell
- légzsákvezérlőt cserélni kell, ha lehet még kapni egyáltalán
- ablaktörlőlapátok cserések
- klímát fel kell tölteni
Esetlegesek:
- gyári V6 gátlók és rugók előre és hátulra
- gyári légszűrő rendszer
- csomagtérajtó és hátsó lökös benyomódásainak és festési hiányosságainak orvoslása

A futóművet 1 centivel lehetett csak feljebb tekerni. Érzésre ez is számít, de ha a hétköznapokon nem békülök ki a kemény gátlókkal, akkor lehet, visszacseréljük a Bilsteineket gyáriakra.

A direktszűrőtől eszméletlenül gyönyörű szívóhangja van, de hosszútávon szeretnék gyári légszűrő rendszert. Sokat fogok veszíteni az élményből, de mindennapos használatban a gyárit jobb megoldásnak gondolom.

Tankoltam is 52,9 liter benzint 345 Ft-ért Várpalotán. Ha jól saccolok, akkor a első bő 200 km-en az autó kb. 12,5 litert fogyasztott 100 km-en. Teljesen jó.
(Azt követően mertem 95-öst tankolni bele, hogy Stephan Leniorral (Squadra Tuning) váltottam egy levelet arról, szabad -e. Azt írta, hogy igen, csak teljesítménycsökkenést okoz a nem prémium benzin, de ez a gyári GTA-ra is igaz. Ember legyen a fenekén, aki ezt megérzi...)

Várpalotára oda és vissza is nyugiban közlekedtem, óra szerint 140 körül, szóval nem duhajkodtam. Volt 3-4 demonstratív kigyorsítás (180-190-ig)*, de egyébként deresedő fejemhez méltó módon közlekedtem. Úgy is élmény ez az autó.
*Anno ez volt az utazótempóm a GTV-vel...

Köszönöm Csörinek, hogy rám szánta a napját, és hogy ezt a sok "apróságot" megcsinálta nekem, ráadásul baráti áron! Júniusban megyek vissza a fentiek javítására, és akkor 100%-os lesz az autó.
Örültem annak is, hogy semmi komoly gondja nincs a kocsinak, és hogy olyan jó állapotban van (kívül, belül, alul), ahogyan azt gondoltam, illetve tudtam.
Köszönöm Belgának és Kalizsolinak is, hogy egy ilyen kiváló állapotú autót hagyományoztak rám!

 
>> Tuning és extraJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-05-12

Tespedés ON.

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-05-17

Megtettük az első 400km-t. Az M3-mason 110-120 körül autóztunk. Eleinte csak tapasztalgattam, hogy hogy bírja. Melegszik e, vagy bármi jelét adja e, hogy nincs inyére az autópálya. Szépen jött, duruzsolt, erő is volt benne. Hatalmas szél volt, amit érezhetően rosszabbul viselt, mint régen a jtd. Kicsit kóválygott, de tartható volt. Mások sem siettek, most legalább átéltük az átlag autós kínjait.
Budapesten pihentünk, olajszintet ellenőriztem, motorteret pásztáztam. Minden tökéletes. Az M7-esen már bátrabban nyomtam neki, szépen jött 130-cal, egyszer egyszer megnéztük a 150-et is. Gond nélkül elhozott minket, és a legjobb, hogy el sem fáradtunk. Sima ügy volt. Holnap verseny.. :-)