Blog
232500 Km
- jobb első kerékcsapágy csere,
- jobb felső lengőkar szilentek cseréje.
- csapágy 24000 Ft
- szilentek 8000 Ft.
- munkadij 20000 Ft.
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről (109500km). Sok minden ki lett cserélve és fel lett újítva, amelynek köszönhetően az első felfüggesztés kopogása, nyikorgása megszűnt:
Csere:
Első-Alsó lengőkar (2db): 79856Ft
Szélső gömbfej (2db): 8792Ft
Első stabilizátor gumi: 2026Ft
Selania StAR 6l: 16080Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Fékolaj: 1300Ft
Szervóolaj: 2260Ft
Felújítás, tisztítás:
Kormánymű: 65000Ft
Hátsó féknyereg: 3704Ft
Klímatisztítás: 3100Ft
Ezeken felül be lettek állítva az első fényszórók, és a futómű. Ezzel a szervízzel minden olyan hibája ki lett javítva az Alfának, amivel megvettem :). Remélem az új, meglepetés hibák száma továbbra is ilyen alacsony marad :).
Felkerült A kerék. Komoly lett, nagyon komoly. Képet csak ilyet tudtam készíteni. Még a mozgásom korlátozott. :-)
Hétfőn autó letesz és a lökőben a lyuk be lesz tömködve + küszöb eleje lejavítva, ha már a feketéből barna lett.
Kösz Vittorio a munkákat. Fasza lett!


Hétvégén olajcserét tervezek. Előtte Xado VitaFlush belső motortisztítót raktam az olajba.

Ma voltam okmányirodában és újra forgalomba helyeztem. Mivel gyönyörű volt az idő ezért muszáj volt egy karikát menni vele. Akksit behelyeztem, kulcs elfordít és ahogy kell indult elsőre. A fékek kicsit berozsdásodtak a közel fél év alatt, de pár pékezés után rendben. Tankoltam is bele prémium üzemanyagot, hogy az keveredjen azzal a kevés régi benzinnel amit benne hagytam ősszel. :)
Most már jöhet a sok napsütés.
Km. óra állás: 77344
Úgy látszik a tetőreteszelő motorban lévő műanyag fogaskerék egy típushiba az elektromos tetős Spidereknél. Szeret eltörni. De szerencsére lehet hozzá kapni, igaz nem túl olcsó egy műanyag vacakért, de állítólag ez jóval erősebb mint a gyári.


A Kaposújlaki találkozó után letámasztottam a gépet. Garázsba vele és letakartam. A biztonság kedvéért kivontam ideiglenesen a forgalomból, nehogy elcsábuljak.
Km. óra állás: 77344
Aktuális volt már a vezérléscsere többek között a P0365-ös hiba miatt is, miszerint a szívó oldali vezérműtengely pozíciója helytelen. Ennek oka volt a (hideg)indításkor jelentkező kerregő hang, ami a beindulást követő 1-2 másodpercig volt hallható.
A jelenséget első sorban a szívó oldali "VVT" tárcsa hibája okozta.
1-es kép: Beragadt a lock
2-es kép: Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock "kupak"
3-as kép: Aztán megreparálva, (még működik)
4-5-ös kép: Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal indításkor
Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lock-olnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.
Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.
Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több lesz belőle annál több hiba fog jelentkezni.
Album...





0
540
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV