Blog
Ma felkerültek a nyári kerekek. Kimostam a kerékjáratokból a téli sarat, lepucoltam a fékeket. Ezzel a garnitúrával ezt a nyarat még kihúzom, jövőre már nem rakom föl.
A bal felső lengőkar gömbfele is lóg, ősszel a vizsga előtt cserés lesz.
Egyenlőre ennyi, mostantól arccal a nyárnak !
230.797 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 = 8354 km (2db új a lényeg)
-Vonóhorog (csak festék költség + hozzá vizsgáztatás) ~7.500,-
-Ülés garnitúra csere (a réginek sincsen baja)
-Plüss szőnyeg ~10.000,-
-2 garnitúra alfás szelep sapka ~3.500,-
-Lancia felni (ajándékba kaptam)
-Tomikámnak elektromos alfa :) 2.000,- az autó, az új aksi 5.000,- (4x hosszabb ideig tartó teljesítmény) + festék 2.500,-
-Téli garnitúra Pirelli 12.000,- alkudva mivel gyári gumija, 99-es évjárat, de hibátlan, repedés mentes mély mintával ( télen fent volt, egyszer sem csúsztam meg, de a felülete már keményebb egy újhoz képest)
-Alfás rendszám tábla keret 1.000,-
-2013-ban cserélt bal és jobb oldali lengőkarok 20.000,-
-Akkumulátor töltő 7.000,-
-Bika kábel 1.500,-
-Vontató kötél 2.000,-











Miután megtörtént a nagyszervíz, már messzebb is merészkedek az autóval Budapesttől. Ma Tihanyba mentünk, szigorúan elkerülve az autópályákat. Az oda vissza 300km-es utat gond nélkül teljesítettük :)
Úgy indult a dolog, hogy már két éve lefújtam feketére a hátsó dob végét, de már elég jól elkezdte ledobálni magáról a festéket. Gondoltam javítom a problémát, hát alánéztem és megláttam, hogy a csőnek a tartókonzolja is elengedte magát, meg a dob oldala is rendesen végig van korrodálva. Tegnap javítottam a tartókonzolt, ma pedig a kipufogó dobot apukám segítségével. A lyukas dobról képet nem készítettem de mellé raktam a lemezt amit kivágtam belőle egy kép erejéig.
Kipróbáltam az autót a hátsó dob nélkül, alapjáraton egész kellemes hangja van, egy rövid ideig még menet közben is úgy éreztem, hogy tök jó a hangja, de egy 10km után már inkább idegesítőnek éreztem...





A reggeli tankolás és autómosás után elindultunk, hogy megnézzük a Pannonhalma és Zirc nevezetességét.
Meglepett,hogy Pannonhalmán a könyvtárban megnézhettem a tihanyi apátság alapítólevelének másolatát. Természetesen a híres első magyar nyelvemlék keresgélése is jó móka volt.
Útközben egy kép a Cseszneki várral, majd Zirc.
Minden tiszteletem az építőké és a restaurátoroké. Szép, érdemes megnézni.
A másik, ami izgatta a fantáziámat az a szerzetesek melléktevékenysége, a sörfőzés.
Hoztam is egy hatos pakkot, természetesen mind más. Kíváncsi leszek az ízvilágra.
Összességében 230 km-t mentünk, nagyrészt fedetlen fővel. Köszönet az időjárásnak, hogy lehetővé tette a mai programot :-)












... volna egy kellemes ebédre és csavargásra.
Aztán bolt lett belőle, mert nem találtunk nyitott éttermet. Ráadásul a füredi parti rész le is volt zárva mert építik. Mondjuk nagyon nem értettem, mert nemrég készült el.
Tihany/Balatonfüred viszonylatban egyetlen általunk ismert hely se volt nyitva, így visszamentünk Veszprémbe a pizzériába. Aztán sétáltunk az áruházakban.
Minden esetre jó volt végigmenni a félsziget parti útján. Nagyon tetszik.
Vagy 200 km-t mentünk, legalább a felét nyitott tetővel.
Jó nap volt :-)
Korán érkezett a jó idő így nem halogattam a nyári kerekek felrakását. Bekerültek a szövet szőnyegek és leszívtam a téli ablakmosót helyére nyári bogároldós került.






Hát a szeptember végi kátyú nem csak beállítást kívánt volna... Axiál csukló meghajlott és 5 cm-t lógott a kerék. Mindkét axiál csukló cserélve, kormánymű porvédői cserélve.
Olaj, szűrők cserélve, klíma kitisztítva.
Műszaki vizsga letudva hiba nélkül :)