Blog
Nem voltam kibékülve a kocsi magasságával. Jófogáson hirdettek Eibach ültetőrugó szettet. Rákerestem neten a gyári számra hogy megbizonyosodjak róla, biztos GTV-be való-e. A válasz igen és az is kiderült, hogy 2-2cm-t ültet. Na mondom ez nekem való lesz. Megmarad a használhatóság és szépen fog kinézni.
Csere közben, ha már le volt szedve a hátsó lengőkar, csiszolás után kapott egy új réteg festést. Itt jegyezném meg, hogy köszönöm a munkát Cseffó Pistnek.
Után egy kis ebéd. Megtöltöttük az utcát Alfákkal. :-)








AC-re készülvén nekiestünk a csinosítgatásnak. A lista elég hosszú lesz, lehet pár dolgot ki is hagyok, sok mindent kitaláltam :D
- új lámpák előre-hátra
- polír illetve fényezés, ahol szükséges volt
- új króm kilincsek, hogy ne legyen hólyagos
- szokásos szervíz (olaj és szűrőcserék, klímatisztítás)
- új kipufogó by Karkus kipufogó :) csodás hangja van, a készített videót csak az én narrációm rontja el, így csinálok később új videót :D
- új szőnyegszett
Ami még hátravan: belső műanyagok javítása, felni homokfúvás illetve féknyergek lefújása

Ezt meg csak úgy kicseréltem, mert nem szeretem ha csíkoz és nem látok ki. Ez is gyári az Elaforgtól.



A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.





Egy év alatt sikerült megunni a scudettot, meg azt, hogy az egész kocsi olyan sötét. Egyre többen alakítják át a FL 56 elejét úgy, mint én is tettem, így már nem volt elég egyedi. A régi lökösbe beleöntöttem egy kis műgyantát, pár réteg üvegszállal, majd jött a vágás, csiszolás, glettelés, stb-stb. A belsejét ezüstre fújtam, a külseje pedig piros lett hogy kis színt vigyen a hintó orrába. Nem lett olyan, mintha a gyári pajzsot vágtam volna ki és alakítottam volna át, de nekem teljes mértékben megteszi. Azt hiszem elég egyedi.












Elkészült végre, féktárcsák felszabályozva / minimális kopás volt csak / új fékcsövek és Brembo betétek, nemsokára beszerelés, mindenki féknyerget fest én inkább bekarbonoztam iránymutatásképpen.
Nem fólia nem VTN.
Élőben megszólal:-)
Köszönet a Mörus Carbon Arte-nek ismét.




Az autónak a tavaly decemberi vezérlés megugrás és javítása óta nem volt nyomatéka, 1-2-esben alig indult el, folyamatos kínlódás volt vele közlekedni. Többször felhívtam a vezérlést cserélő műhelyt, kétszer vissza is vittem egy-egy napra, eredménytelenül... Így végül Pécsre került az autó Julius Groo műhelyébe. Majd két hetet töltött ott az autó, többször szétszedték és összerakták. A legnagyobb probléma az volt, hogy a decemberi vezérlés csere miatt kizártunk néhány hibalehetőséget, mint kiderült nem szabadott volna...
A képek tanúsága szerint a vezérlés nem volt a helyén, a vezérmű tengelyek egymáshoz képest majd 4 fokkal voltak elcsúszva.. (lsd. 1-es és 2-es kép)
A hiba feltárásáig az alábbi lépéseken mentünk végig:
- először a turbót bontották ki, turbós szétszedte, kitisztította tengelyt és geot ellenőrizte -> rendben van a turbó (6-7-8-9 kép)
- a vezérlés nem volt a helyén, azt helyre tették
Még mindig nem volt nyomaték, tesztelték majd cserélték az alábbi két alkatrészt:
- nyomás szabályozó szelep
- légtömegmérő
Ezt követően következett újabb teszt, élő adatok alapján egyik porlasztó messze volt a jótól:
- porlasztó csúcs tisztítás
Még mindig nem jó, akkor már szét kell szedni akár hengerekig, de szerencsére nem kellett, mert a vezérmű tengelyek ellenőrzésénél kiderült a legnagyobb hiba.. Egymáshoz képest majd 4 fok eltérés... (1-2 kép)
Ha már ott volt az autó, akkor még az alábbi ellenőrzések és javítások is megtörténtek:
- klíma nem volt az igazi (tavaly is kellett rá tölteni..), ezért klíma festés + nyomáspróba. A hűtőt javítani kellett mert szivárgott, majd újra töltés. Most 6 fokos levegőt fúj :)
- csomagtartó zárban lévő mikrokapcsoló meghalt, így nem volt világításom. Csere megoldotta, öröm boldogság, újra látom mit veszek ki :)
- több helyen olajszivárgás a motortérben , gyűrűk cserélve
- első féktárcsék közel a cseréhez, az is csere (3-4-5 képek)
- a tavasszal vásárolt fekete felnik alólé eléggé kilátszottak a féknyergek, így szépítkezés gyanánt a féknyergeket pirosra festettük (4-es kép)
- az első króm hűtőrácsról jött lefele a festés, nagyon ronda volt, fekete PlastDip festést kapott
Ezen kívül még egy nagy probléma van, az automata váltóba az előző szervíz nem a specifikációnak megfelelő automata váltó olajat tette, 3-4-es váltásnál néha nem váltja le a sebességet... Ezért kicseréltük az olajat arra amire kell. Egy hetes használat alapján szuper lett, váltó tökéletes :D
Összesítve a nagy generál javításait:
1 Turbó kibontás jav
2 Turbó tisztítás jav
3 Vezérlés helyrerakás jav
4 Összerakás jav
5 Klíma nyomáspróba + festés diag
6 Klíma csere csere
7 Klíma töltés jav
8 Nyomás szab. Szelep csere
9 Légtömegmérő csere
10 Csomagtartó zár csere
11 Olajszivárgás – gyűrűk csere
12 Aut. Váltó olaj csere
13 Első féktárcsák csere
14 Scudetto – PlastiDip jav
15 Féknyergek festése jav
16 Porlasztó tisztítás jav
17 Vezérmű tengelyek helyrerakása jav
18 Tűzgyűrük csere









2017.05.03- án megvolt a sikeres műszaki vizsga. Kmóra állás 144131.
Ma kész lett a kis 156 nagyszervize...
- INA vezérlés csere természetesen vízpumpával és generátorszíjjal
- bal hátsó kerékagycsapágy
- 2db kézifékbowden
- gyári levegőmennyiségmérő (bontott bosch)
Köszönet Bognár Zolinak



