Blog
A tegnap délutáni szórakozásról gondoskodott a kis autóm. Történt, hogy hazafelé jövet, 2-esben gyorsításkor apró rándulás és a szokásosnál kisebb lelkesedés jelezte, hogy valami nincs rendben. Mire átfutott az agyamon, hogy ez fura volt, nincs rendben, ki is villant az injektor ikonocska.
Itthon gyorsan laptop elő, a kábelt csatlakoztattam.... és nem sikerült kiolvasni. Egy fél órát küzdöttem, csatlakozókat kontakt spray-ztem, kimértem, portokat állítgattam, semmi.
Na szép, gondoltam akkor pont itt az ideje elszaladni Sanyihoz a szerelőhöz, hogy rádugjuk az ő egy körrel profibb kábelét.
Indítanék, mutatók kalimpálnak, karácsonyfa effekt, egy kattanás, majd csendesen elhallgat. Akksi kifeküdt.
Két hónapja rádió szerelés után feküdt így ki 20 perc alatt. A C-Tek töltőzés gyárira hozta az indító áramát, de ezek szerint a kapacitása már gyenge, fél óra gyújtáson (okosan felkapcsolt lámpákkal) megölte.
Na jó. Beugrottam a TD-be, vettem egy akksit.
Itthon nagy lendülettel kicseréltem. Pontosabban addig szidtam míg végül sikerült, de hadd ne mondjam mennyire utálok dízelt szerelni. Egy akksi cserétől hót retek az ember.
Csere meg volt, irány Sanyi. Kiolvastuk (igen, a kiolvasó kábelem is pont most halt meg). Semmi nagy gáz. Vagyis pont a gázpedál potméter B pálya hülyéskedik. Yess, ezt már ismerem, kell egy csipet kontakt spray a toldó csatlakozóhoz.
Oké, majd otthon, indulnék haza. Beülök, raknám be a kulcsot. Ám az olajnyomás és töltés lámpa világít. Kulcs nélkül. Ó hogy az a....
Sanyival 15 percig jógáztuk, hogy most meg mi lett.
Meg lett. Akksi cserekor meglazulhatott az egyik testkábel :-S 10-es kulccsal fixre húztuk. Az autó helyre jött.
Itthon megkapta a kontakt spray-t, a gázpedál megjavult. Nem kicsi szívás kör 3 független minimális hiba miatt.
Akksi,+kontakt hiba+lelazult test kábel= biztos szórakozás egész délutánra :-)

Ma kiiktatásra (lefalazásra) került az EGR.
Pontot tettem a hátsó lengéscsillapító ügyemre. A tavaly nyáron vadonatújan beszerelt Magneti Marelli-k eddig bírták. Gari az ablakban, így új után kellett néznem. Remek. Sanya segítségével beszereztem két új Monroe-t, melyek gázosak, míg az előzők olajosak voltak... szépen be is terítette a kaszni alját hátul. Ma vettem át őket és este be is szereltem a helyükre. Remélem ezek már tényleg sokáig bírják majd a strapát és teszik a dolgukat! Próba út meg volt, egyelőre szuper, maradjon is így! :)
223000 km





Mivel annak idején wifis cucc került bele, néha megzavarodott és talán a canbus is belekavart, 6 m. vezetéket ( amit kb. fél éve figyelt a polcon ) végigcimbáltam az utastéren.
227000 Km.
Megadta magát a vízmumpa, beállt.
Még pont időben vittem szervízbe. Lehet, ha 100 km múlva viszem javítani, akkor már a vezérlésnek is annyi.
Víz pumpa szett csere, gőrgő, ékszíj
Anyag kb 60000 Ft munkadíj 37000
kialudt a jobbik xenon, kicseréltem az izzót, erre megint kialudt. mivel az autóval utaznánk egy olasz körútra, rájöttem, most jött el az idő a felújított (új foncsor, tisztítás, törött ház helyett bontott donorok) lámpatestek cseréjére. ugyanakkor, ha már ehhez a lökős lejött, egyúttal azt is megcsináltatom, mert már lassan 3/4 éve lesz, hogy Bence haverom beletolatott.
a héten összeraktam a lámpatesteket, ma délután pedig felszereltem a lökhárítót is. az autó szép, a lámpák meg égnek mint a gyehenna :-)
Meló után elgurultunk egy sajtos-tejfölös lángosra Badacsonyba.
Sötétedéskor már be kellett kapcsolni a fűtést...


Első-felső lengőkarok
Szűrők cseréje
Olajcsere
Részecskeszűrő tisztító adalék
A nyári szabadságom egy részét Sárváron töltöttük. A nagy melegben észrevettem, hogy a csomagtér ajtó gázteleszkópjai elfáradtak. Konkrétan az ajtó ráesett a felemre. Ezeket cserélni kell. A regenerálások most rendben mennek, nincs probléma. Most elkezdem mérni a fogyasztást, kíváncsi vagyok mennyi a különbség a valós és a fedélzeti számítógép által mutatott érték között. A kuplungpedál visszahúzó rugó már megvan, még cserére vár.
A klíma meg lett töltetve, de nagy melegben van, hogy csak második harmadik próbálkozásra indul el. Ez a hiba még kivizsgálást érdemel.