Blog

>> EseményKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-08-13

Ezt is elértük... hogy igazi-e, óra szerint az?! ;)

 
>> Szervizmezoba // Alfa 159 2.0 JTDM sedan // 2016-08-24

Sajnálatos módon tegnap beesett ez a kis fül. Engem ez eléggé zavart így eldöntöttem hogy megcsinálom :) 6 csavar és a pótkerék mellől kihasználni a darabokat sikerült újra össze rakni.

Mivel később szeretnék gyári tolató radart és ennyire lebontottam gondoltam megnézem hány csatlakozó van a tolató radar kiépítéséhez :( egy se volt ...

 

Pótkulcsban le volt merülve az elem, csere. Működik :)
Váltógombbal kell vmit kezdenem majd, a króm része kopottas kissé.

 
>> EseményOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-08-24

Nehezen hiszem el azt, amit most le fogok írni, de ma elrepül a háztól az alfám...de nem velem. Egy év telt el azóta, hogy ez az erős jószág a kezeim közé került. Nagyon sok örömöt okozott és rajta keresztül sok remek embert ismerhettem meg. Ezalatt az egy év alatt a vásárláskor kitűzött célt azt hiszem sikerült elérnem. A kocsi potenciáljainak nagy részét sikerült kinyerni,már ami az erőt illeti. A száguldásnak azonban ma vége szakad. Pár hónapja sajnos pénzügyi gondok miatt arra a döntésre jutottam, hogy tovább nem tudom kellőképpen finanszírozni ennek a fantasztikus bestiának az "ellátását", így meghirdettem őt. Ma délelőtt bejárom még egyszer utoljára azt az utat melyet már több százszor tettem meg, ám ez mégis más lesz, hiszen talán ez lesz az utolsó utunk együtt. Zé mester olajcseréje után lassú tempóban fogok hazafele menni. Hiszen azok lesznek az utolsó kilométereink együtt. Fájó szívvel fogom végignézni, ahogy újdonsült gazdája kihajt majd az utcából, melybe oly sok életmentő beavatkozás és tuningolás után tért vissza. Ez az utolsó posztom ebbe a blogba. Egy élmény volt alival foglalkozni és megismerni őt kívül-belül, átélni az érzést amikor az autóból barát lesz. Remélem gazdája úgy fogja gondját viselni és szeretni ahogy én tettem. Egy élmény volt alfásnak lenni, és ha autóban nem is, szívben még sokáig az leszek.Minden nap öröm volt beleülni a kék bestiába. Széles utat fenevad. Ciao.

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2016-08-17

Középső és hátsó hardy csere történt.

 
>> Szervizfbence // Alfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-08-23

ez még tavaszi móka:
két hónap álldogálás után megoldódott ez a probléma is.
Ledarálta az ékszijamat, kb fél perc alatt... Megszorult a szivattyú csapágya, valószinű ez volt az oka annak hogy a hosszbordásszíjja folyamatosan vinnyogott. ( csere óta ez a hang megszűnt )

Először bontott szivattyúval próbálkoztam, sajnos ez nem vált be ( 18 000 Ft ), 100 km után szétdurrant, kinyomva magából az összes olajat...
Végül sikerült rendelnem bele egyenesen Lengyelországból egy után gyártott új szivattyút ( 36 000 ft ), ami talán tenni fogja a dolgát. Az hogy két jónapot húzódott a dolog az alkatrész beszerzésének volt tudható, nem találtam ehhez a motorhoz szivattyút, csak a 20 szelepeshez.

Azt már nem otthon cseréltem,elvittem szerelőhöz, így nőtt a költség, de nem nekem kellett vele szarakodnom (:
( 25 000 ft )

Ha már dolgoztam vele kicseréltük a feszítőgörgőt is, amit már korábban megvettem, így az is megvolna.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-08-22

Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.

Olajcsere szokásos Q8.Olaj+szűrők:20000Ft
Textar betét.18000Ft
Illetve várom a turbocsövem ami lyukas lett.
Valamint az elejéről elfogyott a gumi,rendeltem két Infinity Ecomaxot 225/45R17 :28233Ft
Meg volt belső féltengely porvédő csere.
Km: 306000