Blog

Augusztus második felében is sikerült ellátogatni pár találkozóra, 20-án Rozgonyban (SVK) rendeztek két napos találkozót, amire izgalmas utunk volt. Egy szerpentinen felfelé haladva megmellőztem egy bömbit, majd megkezdett "kergetni". Sajnos pont a legrosszabb pillanatban lőtt le a turbocső, úgyhogy az utolsó 10 km kicsit óvatos utazással telt. Láttunk ott szép-jó autókat, igényes átalakítàsokat, régi-új kocsikat, meg ami egy ilyen találkozón szokásos.
Péntek este barátokkal karöltve elutaztunk Abaújszántóra, ahol azzal indítottuk az eseményt, hogy felszisszentettük az üvegeket, illetve a parázsló faszén felé dobtunk pár kolbászt. Szintén izgalmas autókat láttunk, jó programok voltak, méltó zárása volt a nyárnak.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-08-27

Vettem egy alsó motorburklatot. Mert. Csak. Az én 146-omon legyen ilyen is, ezzel is több, mint egy használós, minden mindegy már autó.
Csoda hogy van hozzá. Még nagyobb csoda lett volna, ha könnyen fel is lehet tenni. A furatok végülis olyan helyre estek, ahol az alvázon is van valamiféle furat, de cseppet sem volt egyszerű felrögzíteni.
Középen a futómű bölcső egy használaton kívüli kis furatát kell használni. Nőgyógyászatilag egy csavart felülről bepiszkálni, alulról anyával felfogatni. Erre már mehet a burkolat.
Hátul mégrosszabb. Ott a padló első vízkifolyó furat volna a rögzítőpont. Gratula a tervezőnek :-S Ide kerestem olyan csavart, aminek a fejét be tudtam ütni a lyukon. Nem szép megoldás, de hatásos :-) Alátét, anya, jól meghúz. Hátsó rögzítőpont kész.
Elöl már sima ügy volt.
Így leírva 3 perc. Gyakorlatban akna nélkül, felváltva emelgetve az autó két oldalát, bő 2 órás izzadás a napon.
Most kész. Hogy jó e valamire, azt nem tudom, de az én 146-omon ilyen is van :-) Lehet placebo, de elsőre mintha halkabb lenne az egész. Majd látjuk...

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.

Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).

- életkor: 262 nap
- km óra állás: 30.592 km
- össz. menetidő: 431,52 óra (17,98 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.848,42 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,85 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,80 Ft/km
- átlagos napi futás: 116,76 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,86 %

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mióta megvettem az autót, tudtam, hogy a bőröket ápolni kell majd. Adódott hát, hogy az itt reklámozott Autoglym-et rendeljem meg erre a célra. Elég jó véleményeket lehetett róla olvasni. Most megérkezett, aztán kíváncsi vagyok, hogy mit fog nyújtani.

Olaj (Selenia 5w30) olajszűrő, gázolajszűrő,pollenszűrő,levegőszűrő fékolaj csere

Km:30.086

 

Meglett a 30.000 km

 
>> AutóápolásGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-08-25

A belső újra, mint új korában.
10 napot pihent a bőrösnél
- teljes nagytakarítás
- bőrök tisztítása
- újra bőrözve: kormány, váltógomb, váltószoknya, kézifék szoknya, középső könyöklő
- bőr festve: 3 ülés elem, vezetőülés két oldalsó elem és jobb első ülés oldaltámasz rész
- műanyag festve: közép könyöklő konzol

Tökéletes. Szín, mint a gyári, minőségi bőr, finom bőr illata van az új cuccoknak. Az ülések nem fényes, agyonkent viasz zsákok, hanem finom bőr tapintásúak.

Aki hasonlóban gondolkodik, mindenkinek ajánlom Viktort.

Feltettem egy régi képet is, hogy milyen volt a kiindulási állapot.

A tavalyi klímagáz feltöltés tavaly nyáron elég volt. Idén megint gyenge volt a klíma teljesítmény, illetve használat közben még az a maradék gáz is kiment. Annyira nem is hiányzott a klíma, mivel a környéken ritkán van höség.

Azonban egy idö után elkezdett zúgni a klímakompresszor (leállított motornál!). Ismét feltöltettem hát klímagázzal a rendszert, hüt mint állat, a kompresszor elnémult, minden müködik.

A bibi csak az hogy nagyon lassan veszíti el a klímagázt. Valahol egy hajszálrepedés lehet...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-08-24

Folytatódik a kaszni javítgatása, hála Bluestrain cartársnak, aki kölcsön adta a CO-ját... és persze Kazes pajtinak! :)
+kipufogó csere.