Blog

>> Eseménynorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2016-07-30

1 hónapja lett fényezve az első lökős. Ma M7 dugó egy emelkedős részen... az előttem álló autót vezető úriembernek nem ment az emelkedőn indulás és rámgurult a vonóhorgával. Szomorú és egyben ideges is vagyok... :/

 
>> Autóápolásnorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2016-07-28

Régóta terveztem a 3 lépcsős polírt. El is vittem az autónéró kozmetikába kelenföldre. Mint utólag kiderült elég nagy hibát követtem el ezzel. Semmit nem políroztak rajta, csak bekenték valami olyan anyaggal ami beépül a karcokba és ideiglenesen nem látszanak. Kb a 8-10. autómosás után (nem gépi) ez a réteg lejött és láthatóvá vállt minden karc...ugyan úgy ahogy volt. Autónéró... SOHA TÖBBET!

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-07-30

Újra bemondta az unalmast a jeladó. Jövőre terveztem az vezérlés cserét, viszont ha már újra meg kellett bontani, minden cserélve lett. Dayco szett került bele.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2016-07-07

Megtörtént az első lökhárító, bal hátsó sárvédő ív fényezése és az embléma cseréje. Hozzátenném, hogy nem törés miatt, csak zavarta a szemem a sok horzsolás ami rajta volt. :)

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-07-31

Kapott az autó a kalaptartóba 2 új hangszórót, mert a gyárinak ki volt szakadva a membránja. A hangszóró és a féklámpa takarón a szövet nem kicsit volt megfakulva. Szürke volt, csak az oldalán látszott ahol nem ért a napfény, hogy ennek bizony feketének kellene lenni. Volt még itthon fekete fújós festékem, hát adtam nekik. Szépek lettek.

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2016-07-30

2016. 07.20. Pollenszűrő csere. Anyag: 4100 Ft

 
>> Szervizkenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-07-30

Elvoltunk nyaralni. Az autót tőlünk 60km-re a húgoméknál tettük le erre a 10 napra.
Éjjel indultunk útnak. Kb, az első országhatárnál csörgött a telefonom, hogy rajta hagytam a világítást.
Szóval ma hazajöttünk, bikára rá, de se kép se hang.
14 óra vezetés után 2 órán át kerestünk szombat kora délután akkut.
Végül a UNIX-nál a 3. kerületben egy nagyon szimpatikus fiatalember segített, és még egy kis kedvezményt is intézett.
Szóval most egy új Varta hergeli be a vasat.

 

Kicsereltem a pollenszurot, januarban volt cserelve kb 5 ezer km-el ezelott, nem volt annyira retkes, de azert rafert a csere. Aktiv szenes kerult bele.

 
>> Szervizkrass // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2016-06-22

A padlókárpit nem volt a helyzet magaslatán az autóban és ez kezdett egyre inkább zavarni.
A vezető és utas oldalon is kikopott-szakadt volt. A pedálok alatt érdekes módon nem is igazán, hanem inkább a pedál alatti gumis rész és az ülés között. Így nem igazán tölti be a párazáró, vízzáró szerepét sem. Nyugtalanított az is, hogy ha az előző tulaj nem vigyázott rá, akkor juthatott alá víz bőven.
Ismét egy olyan dolog, amit nem értettem, mert a teljes belső tér ápolt és megvigyázott.

Tehát jött az elhatározás, hogy cserélem az egészet. Szereztem egy bontott, teljesen szakadás és kopás mentes darabot. Facelift előtti (ennek lesz még szerepe), sötétszürke - ez tetszett. Vettem még hozzá a kárpit alatti gyári hangszigetelő "bitumenes szivacsból". Nem tudom ezt hogy hívják igaziból, de gyanítottam, hogy a szakadás alatt ez sem lesz túl jó állapotban.Továbbá beszereztém még kárpitleszedő készletet. E-bay-ről is lehet rendelni, így sokkal olcsóbb, mint itthoni boltokból. A minőségére nincs panaszom, alaposan kínoztam őket és nem törtek, nem hajoltak meg. Utolsó előkészületként megnéztem egy padlókárpit bontást is, hogy ne itthon lássam először a dolgokat.

Az egyik délután aztán vettem egy mély levegőt és nekiugrottam a dolognak. Gyakorlatilag a műszerfalon és az ajtókon kívűl nem sok dolog marad a helyén... Sokat segített, hogy alaposan felkészültem, de így is több mint 6 órát szenvedtem a dologgal. A vezető oldali kárpit alatti hangszigetelés bitumenes része kiszáradt és megrepedezett, ezért ezt kicseréltem a bontttal. Más sérülés nem látszik a kárpit alatt, ennyi szerencse van a dologban. Ha már így szépen ki volt fordítva a kocsi, akkor átnéztem. Rozsdafoltot nem láttam sehol rajta, ázásnak nyoma sincs. Volt még a dinitrolos üregvédőmből, ezért fújtam belőle azokra a helyekre, ahova nem férhettek hozzá a műhelyben az alvázvédelemnél. További meglepetés, hogy a Bose-os kábelkorbács full extrás, tehát megvan az ülésfűtés, memóriás ülés kábele. Van hely a cd-tárnak és a kihangosítónak is. Elég jól hangszigetelt egyébként az autó, ajtóknál nem tudom mi a helyzet, de itt lenn minden be van vetve: bitumenes tömegnöelés és üregek habbal kifújása rezonancia csillapításra, bitumenes filcen filc és azon a padlókárpit, ha nem esik össze, ez több mint 5 cm.
Miután végeztem a belső üregeléssel, jött a másik kárpit beszerelése. Ez már kicsit gyorsabban ment. Nagyon hasznos a kárpit leszedő készlet, így sikerült véghezvinni a műveletet egyetlen patent, vagy műanyag elem eltörése nélkül!

Az eredmény : tökéletes illeszkedés és további (ezúttal már kellemes) meglepetés. A facelift előtti kárpit sokkal minőségibbnek tűnik. Egyszerre lágyabb, vastagabb, és erősebb a "szőrös rész" hordozórétege. A kárpit felülete pedig "süppedősebb", sokkal dúsabb és puhábbak a "szőrök". A facelift utáni kárpit rendkívűl merev, könnyen törik, hasad. Ezért, már értem hogyan lehetett ilyen gatya állapotban bizonyos pontokon, máshol meg hibátlan. Ahol a felszín hibátlan, ott is alul látszik, hogy hasad alatta a hordozó réteg, még a középső résznél is, ahol láb és semmi egyéb soha nem érte.

Összességében nekem megérte, jobb minőségű és hibátlan kárpit :)

 
>> EgyébLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2016-07-29

A mai nap folyamán kapott egy új aksit, mert a másik már majdnem 3 éve bennem volt. Volt még benne erő, de úgy voltam vele megérdemli már.
Kilométeróra: 193008