Blog
1 hónapja lett fényezve az első lökős. Ma M7 dugó egy emelkedős részen... az előttem álló autót vezető úriembernek nem ment az emelkedőn indulás és rámgurult a vonóhorgával. Szomorú és egyben ideges is vagyok... :/

Régóta terveztem a 3 lépcsős polírt. El is vittem az autónéró kozmetikába kelenföldre. Mint utólag kiderült elég nagy hibát követtem el ezzel. Semmit nem políroztak rajta, csak bekenték valami olyan anyaggal ami beépül a karcokba és ideiglenesen nem látszanak. Kb a 8-10. autómosás után (nem gépi) ez a réteg lejött és láthatóvá vállt minden karc...ugyan úgy ahogy volt. Autónéró... SOHA TÖBBET!
Újra bemondta az unalmast a jeladó. Jövőre terveztem az vezérlés cserét, viszont ha már újra meg kellett bontani, minden cserélve lett. Dayco szett került bele.
Megtörtént az első lökhárító, bal hátsó sárvédő ív fényezése és az embléma cseréje. Hozzátenném, hogy nem törés miatt, csak zavarta a szemem a sok horzsolás ami rajta volt. :)


Kapott az autó a kalaptartóba 2 új hangszórót, mert a gyárinak ki volt szakadva a membránja. A hangszóró és a féklámpa takarón a szövet nem kicsit volt megfakulva. Szürke volt, csak az oldalán látszott ahol nem ért a napfény, hogy ennek bizony feketének kellene lenni. Volt még itthon fekete fújós festékem, hát adtam nekik. Szépek lettek.




2016. 07.20. Pollenszűrő csere. Anyag: 4100 Ft
Elvoltunk nyaralni. Az autót tőlünk 60km-re a húgoméknál tettük le erre a 10 napra.
Éjjel indultunk útnak. Kb, az első országhatárnál csörgött a telefonom, hogy rajta hagytam a világítást.
Szóval ma hazajöttünk, bikára rá, de se kép se hang.
14 óra vezetés után 2 órán át kerestünk szombat kora délután akkut.
Végül a UNIX-nál a 3. kerületben egy nagyon szimpatikus fiatalember segített, és még egy kis kedvezményt is intézett.
Szóval most egy új Varta hergeli be a vasat.
Kicsereltem a pollenszurot, januarban volt cserelve kb 5 ezer km-el ezelott, nem volt annyira retkes, de azert rafert a csere. Aktiv szenes kerult bele.



A padlókárpit nem volt a helyzet magaslatán az autóban és ez kezdett egyre inkább zavarni.
A vezető és utas oldalon is kikopott-szakadt volt. A pedálok alatt érdekes módon nem is igazán, hanem inkább a pedál alatti gumis rész és az ülés között. Így nem igazán tölti be a párazáró, vízzáró szerepét sem. Nyugtalanított az is, hogy ha az előző tulaj nem vigyázott rá, akkor juthatott alá víz bőven.
Ismét egy olyan dolog, amit nem értettem, mert a teljes belső tér ápolt és megvigyázott.
Tehát jött az elhatározás, hogy cserélem az egészet. Szereztem egy bontott, teljesen szakadás és kopás mentes darabot. Facelift előtti (ennek lesz még szerepe), sötétszürke - ez tetszett. Vettem még hozzá a kárpit alatti gyári hangszigetelő "bitumenes szivacsból". Nem tudom ezt hogy hívják igaziból, de gyanítottam, hogy a szakadás alatt ez sem lesz túl jó állapotban.Továbbá beszereztém még kárpitleszedő készletet. E-bay-ről is lehet rendelni, így sokkal olcsóbb, mint itthoni boltokból. A minőségére nincs panaszom, alaposan kínoztam őket és nem törtek, nem hajoltak meg. Utolsó előkészületként megnéztem egy padlókárpit bontást is, hogy ne itthon lássam először a dolgokat.
Az egyik délután aztán vettem egy mély levegőt és nekiugrottam a dolognak. Gyakorlatilag a műszerfalon és az ajtókon kívűl nem sok dolog marad a helyén... Sokat segített, hogy alaposan felkészültem, de így is több mint 6 órát szenvedtem a dologgal. A vezető oldali kárpit alatti hangszigetelés bitumenes része kiszáradt és megrepedezett, ezért ezt kicseréltem a bontttal. Más sérülés nem látszik a kárpit alatt, ennyi szerencse van a dologban. Ha már így szépen ki volt fordítva a kocsi, akkor átnéztem. Rozsdafoltot nem láttam sehol rajta, ázásnak nyoma sincs. Volt még a dinitrolos üregvédőmből, ezért fújtam belőle azokra a helyekre, ahova nem férhettek hozzá a műhelyben az alvázvédelemnél. További meglepetés, hogy a Bose-os kábelkorbács full extrás, tehát megvan az ülésfűtés, memóriás ülés kábele. Van hely a cd-tárnak és a kihangosítónak is. Elég jól hangszigetelt egyébként az autó, ajtóknál nem tudom mi a helyzet, de itt lenn minden be van vetve: bitumenes tömegnöelés és üregek habbal kifújása rezonancia csillapításra, bitumenes filcen filc és azon a padlókárpit, ha nem esik össze, ez több mint 5 cm.
Miután végeztem a belső üregeléssel, jött a másik kárpit beszerelése. Ez már kicsit gyorsabban ment. Nagyon hasznos a kárpit leszedő készlet, így sikerült véghezvinni a műveletet egyetlen patent, vagy műanyag elem eltörése nélkül!
Az eredmény : tökéletes illeszkedés és további (ezúttal már kellemes) meglepetés. A facelift előtti kárpit sokkal minőségibbnek tűnik. Egyszerre lágyabb, vastagabb, és erősebb a "szőrös rész" hordozórétege. A kárpit felülete pedig "süppedősebb", sokkal dúsabb és puhábbak a "szőrök". A facelift utáni kárpit rendkívűl merev, könnyen törik, hasad. Ezért, már értem hogyan lehetett ilyen gatya állapotban bizonyos pontokon, máshol meg hibátlan. Ahol a felszín hibátlan, ott is alul látszik, hogy hasad alatta a hordozó réteg, még a középső résznél is, ahol láb és semmi egyéb soha nem érte.
Összességében nekem megérte, jobb minőségű és hibátlan kárpit :)
A mai nap folyamán kapott egy új aksit, mert a másik már majdnem 3 éve bennem volt. Volt még benne erő, de úgy voltam vele megérdemli már.
Kilométeróra: 193008