Blog

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-07-07

Ebben a kutya melegben, már nagyon küzdött a klíma, így elvittem feltöltetni. Korábban a "szaki" azt mondta, hogy jó ez, nem kell tölteni, hát úgy tűnik kellett volna, csak szegény hülye volt. Szóval 550gr helyett 150gr gáz volt benne, most megy mint az álom. :)

Ma nekiálltam, hogy szétkapjam a Pók eredeti váltóját. A cél, hogy letömítve vissza lehessen tenni.
Sajna elakadtam, mert nem jön szét a kuplung oldalon. Kell egy 30-as krova, hogy a fogaskereket le tudjam venni.

folyt. köv.

 

Mivel nem tudom mikor, mit cseréltek az autón ezért vétel után csináltatok rajta egy kis szervizt, olaj és szűrők cseréje, kap 0w40-es Sport olajat by Castrol, fék, szervo, váltóolaj csere. Szíjakat felülvizsgáljuk és ha kell azokat is cseréljük, a vezérlést elméletileg cserélni kellett volna 105000km-nél a gyertyákat meg 70000-nél.

 
>> Tuning és extraAlfás Theo // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-08

Az sw-kben - nem mindegyik felszereltségben - gyárilag elhelyezésre került egy subwofer a csomagtartó bal hátsó felében. A mélynyomót bármilyen fejegység, mely a gyári ISO csatlakozó szerint van bekötve, képes meghajtani minden gond nélkül, mivel a mélynyomó teljes vezetékkötege a kocsi fő kötegébe került integrálásra. 1. kép
Ha valaki utólag szeretne beépíteni egy mélynyomót, akkor ki kell keresni, hogy esetleg a saját kocsijában van-e előkészítve / ott van-e a fehér csatlakozó / a mélynyomó helyénél. Ha igen csak rá kell csatlakoztatnia az eszközt. Amennyiben hiányzik a csatlakozója két dolgot tehet:
1. Keres egy donor sw-t, melyben még meg vannak a sértetlen kábelkorbácsok, amelyből visszabontja a bal küszöbnél végig futó fő köteget, megnézi, hogy a csatlakozók, vezetékek száma hossza egyezik-e a sajátjával, majd vásárlás után cseréli a saját kötegével, és ha minden jó akkor élvezi a mélynyomó szép basszus hangjait. Ehhez kell egy kis affinitás az autószereléshez és az autó villamossághoz. Türelem és kapcsolási rajz visz az ügy sikeressége felé.
2. Egy beszerzett csatlakozóval, némi kapcsolási rajjzal kábelekkel felvértezve a gyári kábelköteg mellé behúzunk ca 7-10 kábelt, amit a kapcsolási rajz alapján a gyári csatlakozási pontokra kötünk.

Ha mélynyomót veszel, elsőre keresd meg a kocsidban a csatlakozási pontját baloldalon hátul, fehér csatlakozó. Nézd meg, hogy ott van-e a mélynyomót rögzítő tartóvas a padlólemezen, mert ha nincs azt is kell venned. Ne felejtsd el elkérni a rögzítő csavarokat, kárpittakaró elemet, és a fekete csavartakaró kupakokat is.

A mélynyomó egy 2.5 V6-24 V 156 sw-be költözött. Új életet kezdett! Sok kilométert és zenét kívánok nekik!

 

Lassan 2 hónap szellőzés után a váltó visszakerült a helyére. Nem a motortéren belül, de elfoglalta helyét a motor oldalán. A 159-be való kuplung "Plug & Play" módjára felkerült a lendkerékre és nagyjából 5 perc volt helyére igazítani a váltót. Elküldtem ma a volánművet felújításra, remélem jövőhét elején megérkezik, majd apró változás után minden elfoglalja a helyét a motortérben.

 

Kapott ma 2 új nyárigumit előre. A választár a Cordiant Sport 2 gumikra esett...egyenlőre okésnak tünnek. Nagy teszt holnap...Horvátország jövünk!
km állás: 149.462

>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-08

Bontogatás bontogatás.
Megállapításaim:
1. Osztrák autó létére nem is olyan rozsdás. De nagyon igénytelen tulaja miatt koszos és ápolatlan.
2. Amíg bírta a kocsi, addig mentek vele majd eladták, hogy ne kelljen sokat költeni egy 2.5 V6-24V-re.
Ennek ellenére szépen néz ki, volt egy pillanatom, mikor erőteljesen elgondolkodtam, hogy talpra állítom...Számoltam, osztottam szoroztam és nekiláttam bontani.

 
>> EgyébAlfás Theo // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-08

Kellett egy donor, a csajos kocsi javításához. Megtaláltam, alkudtam rá, elhozattam... Otthon jobban szemügyre véve kiderült, hogy a vezérműszíj nem szakadt. Ellenőrzés szoftveres átnézés majd indítás és életre kelt a V6 24V-s vasparipa.

 
>> EgyébPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-07-05

Megérkeztek az új méretpontos, patentos szőnyegeim
http://www.autoszonyeg.info/
innen rendeltem. Minőség jó, szinek variálhatók, patentok jó helyen és az ár elfogadható.
Ajánlom mindenkinek.

Néhány napja leműszakizott a bella. A nem annyira nagyon legális ablakfóliától eltekintve csont nélkül, ofkorsz.
Egyúttal az első lökhárítót is lefényeztettem. Sok kőfelverődés volt rajta, egy helyen a lakk is megsérült + nekem is sikerült egy karcot tennem rá. A matricarendszám cseréje pont kapóra jött, így most lett lefényezve. Gyönyörű szép lett!

Az egészet a Csörgő autószervizre bíztam, ismét igényes, pontos, szép munkát kaptam! :) Köszönöm!