Blog
17 éves 154085 km-el vettem kereskedésből. Az első 8 évét valószínűleg Olaszországban töltötte és utána került egy középkorú hölgy tulajdonába. A kereskedés megcsináltatta rá a 2 év friss műszakit. (valahogy).
Cserélnem kell a hátsó kipufogó dobot (le van rohadva róla a külső burkolat), jobb első ajtózárat meg kell nézetnem és a csomagtér zárat is. (Az ajtóba nem megy bele a kulcs és zörög is azon az oldalon az autó, ha buckákon megyek át. A csomagtérajtóból egyszerűen kijött a kulccsal a zár.)
A csomagtérajtó teleszkópokat is kell cserélnem. (5 x csapott hátba, mert elsőre nem fogtam fel hogy sz.r... :D).
Már cseréltem a rádiót és a két első hangszórót, belső világítás izzót. (A rádió nyílás szét volt barmolva.) Kapott új ablaktörlő lapátokat, szőnyeg garnitúrát, kabalát a tükörre. :D
Az ablakemelő motorok gyengék. Jól megtréfált mikor menet közben féloldalasan tolta fel, persze esett az eső és félre kellett állnom, hogy kézrátétellel gyógyítsam. (Azóta sem csinálta.)
Nemsokára viszem állapotfelmérésre.
A motor remek, nagyon megy!!! :D A motortérben levő címke alapján 151 ezer km-nél volt olaj cserélve. Az olajszint jó, viszont minden más tartályban alacsony szinteket tapasztaltam.

Végül a bal oldali kerékcsapágy is cserélve lett, ugyancsak Optimal-ra. Első lengéscsillapítók helyére vissza kerültek az alig futott Monroe Reflex-ek. Új porvédőkkel és toronyszilentekkel. (Sachs, Monroe). Bezsíroztam a felső lengőkarok szilentjeit is.
Csend honol...
Felkerültek a nyári kerekek és mielött felrakattam volna láttam, hogy az egyik gumimból hiányoznak darabok😯! Fasza! Akkor ez kuka! Vegettem 2 darab gumit, természetesen csak új jöhetett szóba! A választásom mivel Kumhot nem lehet kapni az egész országban így Falken-re esett a választás! A szerelést az AKH-nál csinállták, természetesen nem kell mondanom, hogy minden felnimet vagy két helyen leveték! Soha nem megyek oda többet!

Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter
118500 km
A könyöklő fedél zsanérja törött volt. Először a pillanatragasztót próbáltam, esélytelen. A megoldás a műgyanta, fűrészpor (túl folyós nélküle a gyanta) kombó, ez megtapad, tartást ad neki. Ezután vágtam egy darab lemezt, hogy azzal erősítsem meg. Csiszolás, festés, kész.




Tojt a nyuszi a Póknak pát dolgot, ami a közeljövőben kell majd:
- beltér tisztító,
- rozsdaoldó,
- némi alvázvédő.
Első lépésként a belteret leápoltuk. Ablakot is akartam tisztítani, de elfogyott az ablaktisztító.
A korrózióval majd később foglalkozunk.
Másodikként nekiálltam kitisztítani a fojtószelepet Viszont nem volt koszos, úgyhogy nem nyúltam hozzá. A gázbovdent ellenben megolajoztam, mert száraz volt, mint a sivatag.
Harmadikként megkerestem, hogy honnan jön az olaj a kartervédőre. Nagyon úgy néz ki, hogy a hengerfej tömítéstől. Ez viszont gáz....
update 2015.04.11.
Ma jártunk Csörinél, szerinte a kipufogó csonkot tartó tőcsavarok mellett szivárog. A hengerfejben ezen a részen csak víz van. A csavarokat csak ki kell szedni, letömíteni és vissza. Úgyhogy rendelünk mindenből újat...








Nem azért cseréltem le az olajat, mert húsvét van, hanem mert már esedékes volt. :-))
Semmi extra, hamar kész voltam. Természetesen megint Selenia 20K Alfa Romeo került bele, ahogy mindig. Mondjuk a szűrőnél lévő termosztátot még kicseréltem, mert nehezen melegedett fel az olaj, sztem már nem zárt be. Most már sokkal gyorsabban melegszik fel üzemi hőmérsékletre az olaj. :-)
Km óra állása: 136141 Miles
Régi óra szerinti állás: 260531 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 109657 Km (68138 Miles)
Következő olajcsere: 142355 Miles óra állásnál



Ciao!
Ott voltunk a Nyír1 találkozón és elég jól sikerült!
Meg ismertünk új embereket és tetszett a közvetlenség.
Volt szakács is, aki sütötte az elemózsiát.(köszönet érte neki)
40+ Alfa volt és akadt köztük ritkaság!
Jól éreztük magunkat, köszönet Judas!












Még nem telt le az 1 év, de inkább szezonkezdet előtt cseréltem le az olajat.
Selénia Racing került bele + UFI olajszűrő
Km óra állás: 70950km
