Blog

Nem is bírtam sokáig, fel is került az újonnan rendelt méhsejtes hűtőrács. Lökhárító levétel nem volt gond, igazából előbbre tettem egy szerelő és virág ládára (1. kép), a csatlakozókat sem oldottam, így is hozzá lehetett férni a cseréhez. Az újon alul és felül két pöcköt kellett fogóval rövidebbre vágni, mert nem abba a lyukba passzoltak volna.

Sokat dob az összképen, pedig a 2014-es pajzs sem olyan csúnya, főleg ha QV Line vagy Sportiva (2. kép. De így modernebb. (3. kép) Később majd kap karbon V formát még vagy lakk feketét, majd eldöntöm

>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2022-11-17

Megérkeztek a gumik,így kezdődhet a téli szezon.
Barátomnak sikerült hoznia. 4db Hankook Winter I*Cept RS3 W462 gumikat.
A gyári 205/55R16 mértben.
Ami a hétvégén fel is került a téli alufelnikre.
Jövőhétre kaptam időpontot futómű állításra.
A nyáriknak a belső felét kicsit eszi.így mindenképp megnézetem.
Felkerült 2db új Valo ablaktörlő lapát is előre ami az Auchaban volt jó áron. + az ablakmosó.

Tankajtó fedél rugós biszbasz stift kicserélése sikeresen megtörtént.

Igazából, nem ér meg 3800 magyar forintot (egy éve áll.még csak ezer-valamennyi volt), a rugó már csak a végső állásban tartásért felel. Egy hosszú csavarral akár fillérekből is megoldható lett volna a törött tengely kiváltása, az tartósabb is lenne, mert ez aminőségű, újrahasznosított műanyag 100% biztos, hogy újra el fog törni.

1. kép: fedél kompletten kivéve. Egy db csavar tartja az egészet. A szuszogót kell csak kihúzni a gumiházból. Egy spray kupakja védi az üzemanyagnyílást. Sterilebb, mint egy rongyot oda tuszkolni :-D
2. kép ott felül látható, hogy a műanyag tengely tetején a rugóba akasztható fordított L feje elvált a tengelytől. Ezért lötyögött a tankajtó
3. kép már az új stift a helyén. Figyelni kell, mert csak egyféleképpen lehet visszadugni, ha erőlteti valaki, azonnal törik
4. kép Minden visszarakva, csavar is a helyén, ajtó feszesen áll.

Ugyanakkor az ablakmosó tartály kupakja is a helyére került. Az is el fog törni, újra! :-)

Job done.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2022-11-26

Egy kicsit elmaradt a blogolás mostanában. Szóval most pótolom az elmulasztott dolgokat.
Olajcsere, levegő, pollen szűrő, olajszűrő.

Km: 299891
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40

Olajcsere, levegő, olajszűrő

Km: 309528
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Castrol Magnatec 5W 40

 
>> EseményPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2022-11-26

2022.11.16-án felkerült a téli szett.
Km: 135.458

4.205 km volt a nyári futás, bár az új gumikba még ennél is jóval kevesebb ment.
Gumis: 60i Győr (most először szorultam ki a műhelyből)

 
>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2022-11-25

Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...

>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2022-11-25

Délután hívott a gumis hogy itt van minden mehetek.
Olasz felnik lettek. Furcsa hogy fényesek, de jól mennek a fekete tükör és ablakkeret által adott hangulathoz.

325 km

 

A kapcsoló hibátlanul tette a dolgát, de az idő és az UV sugárzás csúnyán elbánt a felületével. Sajnos soft touch bevonatot kapott, ami az idő múlásával egyre ragadósabb és csúnyább lett.
A csere kb. 15 perces művelet volt.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-11-25

Na végre nekem is fent a téli papucs:)
Nagyon összejöttek a dolgok aztán mégsem:D

Szombaton felni, hétfőn szelep, kupak minden sorbaállítva…

Végül este mentem a 24h gumishoz, emlékeim szerint ott mindig tisztességes munkát végeznek! Már inkább megyek oda mint máshova.

Jó vártam 2 órát, de utána jött a feketeleves, amit vettem felnit, nem megy bele a kerékcsavar:D

Néztem nagyokat, hirtelen nem volt jobb ötlet mégis átgumiztuk a nyárit..

Aztán elindult a felderítés mi lehet az ok… hamar meg is lett… a soha nem látott felniből os az olasz nyilván hogy csinál kétfélét:D M12-es csavarhoz valót Tonale és Guilietta, és M14-es csavarhoz valót, Giulia.

Na ezért nem ment fől illetva kerék a hejére megy csak a csavar nem..

Na minden esetre most van pár hónapom kitalálni mi legyen:D

Vagy feltágíttatom a lukakat, vagy el kell adni a vágyott felnit…

Még nem döntöttem, illetve a sorsra bízom, meghirdettem ha valaki elviszi vigye ha nem akkor megcsináltatom;)

Még azt kell pontosan kiszerkesztenem, hogy hol is lesz ez a gumi a mostani kerekemhez képest?
Meg hogyan fog kinézni, kell-e nyomtávszélesítő..? ET33 vs ET37 apróság de a 7,5”vs 7” sélességgel együtt már cm a különbség a külső síknál.
Eddigi ismereteim szerint minimális a különbség, a kerék középpontnál de van.

De ugye most már semmit nem bízok a véletlenre..
Alfa gyártmány addig ok, de hogy is lesz akor ez?;)

 
>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-10-01

Miután Szeptember elején megemeltük a kis 145-öst megtudtuk, hogy ugyan 48.000 km van benne, de ettől még a 26 év nedvessége és párája megtámadta a felületeket. Elsőre úgy tűnik, hogy csak felületi rozsda van rajta, de az azért akad bőven.

Most, hogy már 1 hónapja itt van velünk, és lett hely a garázsban, nekiálltam leszedni a küszöb spoileroket és kiszedtem az első kerékjáratokból a műanyag dobbetéteket, hogy lássam, mi rejlik ezeken a helyeken, másrészt, hogy amihez hozzáférek, ott lekezeljem először rozsda átalakítóval, majd lefújjam üregvédővel.

Elsőként a küszöb spoilerok kerültek le. Leszedése könnyű. Alul tartja oldalanként 4 vagy 5 csavar, majd ha ezeket eltávolítottul, úgy meg kell húzni erősen, de finoman a spoilert magunk felé, ugyanis oldal irányba is tartja 4 vagy 5 rögzítő patent. Ezek szoktak eltörni, illetve ezeknek a patentoknak a rögzítő fülei. A jó hír, hogy a spoiler alatt nincs szétrohadva, sőt még csak felületi korróziót sem találhatól. A rossz hír, hogy megvan az oka amiért csálén állt a spoiler. Sajnos jópár a rögzítő patentokat tartó fül le van törve és a rögzítő patentok jó része is elég viseltesek. Ezt leszámítva viszont nagyon jó állapotban van a spoiler is és alatta a küszöb is. A műanyag küszöb spoilert pedig majd a műanyagos kijavítja.

Ezután következett az első dobbetétek eltávolítása. Ez sem nagy történet, de fel kell emelni és el kell távolítani hozzá a kerekeket. Ha a kereket kint vannak, úgy már könnyen el lehet távolítani a rögzítő patentokat (a kerékjárati ív első részében) illetve azt a 3 csavart ami még a fém doblemezhez rögzíti. Ezt követően én élőről haladva szedtem ki a dobbetétet.

Oldalanként jó fél kiló por, falevél és sár kombója jött ki mögüle, főként a dobbetét és a küszöb találkozásánál, de volt mocsok máshol is bőven.

Miután a dobbetétet kiszedtem, első körben kimostam a dobbetét mögötti részt slaggal és lúgos tisztító szerrel. A dobbetét mellett a futómű alkatrészeit is lemostam, hogy lássam mit kell tenni vele.

A dobbetét jó állapotú volt, itt nem volt rozsda. A futómű alkatrészein viszont volt bőven felületi rozsda. Annyira azért nem volt vészes, így drót korongozni nem kellett. Ezeket a felületeket első körben sima foszforsavas rozsdaátalakítóval kentem le, majd hagytam 24 órát hatni. Ezt követően a Teroson VR 625 rozsdaátalakítóval fújtam le és ezt is hagytam 24 órát száradni. végül pedig mindkét dobbetétet és a futómű fém elemeit is lefújtam színtelen wax alapú üregvédővel (Sikagard 6220).
A végeredmény szerintem nagyon jó lett.

Ezután a küszöböket is kifújtam ugyanezzel az üregvédővel. Erős szaga van, de legalább ezt követően jó darabig nem jön elő a rozsda.

Most, hogy láttam mi van a felületeken és még jó az idő, gyorsan bejelentettem egy vegyszeres alvázmosásra, hogy az éves során az alváz felületeire lerakódott és rágyógyult koszt lemossuk, majd ezt követően télen a maradék felületi rozsdát onnan is el tudjam távolítani.

Az alvázmosást végző öreg szaki visszajelzése alapján olyan az autó alja, mint egy jó állapotú 8-10 éves napi használatú autóé. Jóllehet 26 éves, de ettől még a 48.000 km azt tényleg kevés. Eddig szerencsés a sztori.

Száradást követően a dobbetéteket lemostam és leápoltam, majd ment vissza az egész a helyére.