Blog
A motor és a váltó teljesen fel lett újítva, mert a hatos hengerben egyik szelep leszakadt. Az összes alkatrész nedves szemcseszóráson esett át, minden kopó alkatrész, csapágy, henger, hengerperszely, szimering, O-gyűrű újra lett cserélve. Összes csavar kadmiumozva, minden konzol, tartó, porfestve lett, az összes patent, tartó, gumiátvezető újra lett cserélve. 2022.11 hóban lett kész. A motorban jelenleg 200km-van.
Hol is kezdjem..
Reggel beindítom a garázsban, élvezet hallgatni a dorombolását, ahogy nagyon csöndesen tudatja hogy nem 1.3vvt-tdi bármi... hanem az a bizonyos talján DNA birtokosa ébredezik:)
Szépen kihajtogatom a garázsból, tükör ki, tükör be, centi jobbról-balról, tükör ki, kapu nyit.. a régi autót kabátban vezettem rájöttem ezt nem kabátban kell vezetni, csomitartóba kabát be:)))
Kapu zár, pianoban elkezdek gurulni, szépen jönnek a hangok, halk öblögetés alacsony fordulaton mennyire szeretem ezt a hangot, ki is kapcsolom a rádiót.
Aztán az első emelkedős szakasz előtt D-be rakom, ne 1500 RPM-el menjem már fel hideg motorral:) Érzi a paripa vissza is kapcsol:)
Utána beállok a hetesen a dugóba és visszarakom A-ba, start/stop kilőve, követő tempomat benyomva 12-vel gurulok.. jé itt egy KV igyuk ezt meg..
Ja igen a fogyasztás is 12 na hát ezt még fel kell dolgozni, de ugyen nem erre vettem csak az a fánya takonykór, hát így ugyehogy nem lehet biciklizni:)))
Most hogy az első sokkon túl vagyok, hogy mennyibe kerül, hogy mozog, milyen új, egy karcolás ne essen rajta jaj milesz.. néha már autóként használom:)
Nem a városban egyszerűen nincs neki hely, baromi élvezetes még tötyögni is vele de vajon ő szereti ezt? Vagy egykedvűen megcsinálja ha kérem, de nem erre született.
Olyan mint mikor a lepedőgyűrés istennőjét beállítod a tűzhely mellé, hát hülyén néz ki na :D nem mondom szép, de tényleg, nincs jobb ötleted?:D
Na így néznek rám a forgalom résztvevői is, megnézik elölről hátulról, némelyik nagygázzal tovább áll. Köszönöm én jól vagyok:)
Nyomkodom az érintőkijelzőt, közben a tempomat lágyan nullára fékez, majd elindul (Karotta is megmonda márpedig ilyen nincs benne) :) Nem baj ő is örül a villany "tárkonyos-mákos" porsche-nek én is a kis "dínó" Giuliának, ha ennyi lenne a világ összes baja mindenki "jófej" lenne:)
Na aztán hogyhogy nem megürül az előttem lévő sáv, és épp mellettem sincs senki aki majd azt hiszi épp versenyezni. akarok.. :D
Mód: Dinamic Váltó: Manual, lágy 1-es padló 2-es kiforgat és utána csak pakolgatom, csoda:)
Csak odaég ma is a kaja, mert a tűzhely egyedül maradt:D:D:D
Egyépként mivel a másik autót eladtuk nagyon gyorsan így egyetlen és családi autónk lett a kis Piros jövevény:)
Fel kellett dolgozni lelkileg, hogy most akkor vigyek üvegeket a hulladék udvarba, meg keresztapám kéri az ütvefúrót vigyem el neki, meg bolt mellett helyet keresni... hát ezt is lehet úri módon, ez kellett nekem így is van:)))
Aztán megérkezek egy ismerőshöz, beállok szokott módon a kertbe, rohan a feleésge hogy zárja a kaput mert ne lássák:D
Sandán néz rám hogy ez mi?:D Szerinte ilyen autók a vigalmi negyedben kerülnek elő szombat esténként, ez ilyen csajozós autó nem?:D:D:D
Mondom DE:) Mivel van négy csajom otthon, ha kiszámoljuk minden ülésre jut egy, ezért ez nekem kötelező felszerelés:)
Felesége elismerően bólint, "jól kivágtad magad" :) Én csak mosolygok.
A vigalmi negyed nincs célban, a hétvége stimmel, erre vettem:)
Aha.. hát igen.. most cserélt motor a ford transit-ban 4 millió volt... mondom igen ja ilyenek ezek.. gyorsan megnyugtatom hogy a transit pénzt keres, visszahozza, sok pénz de ja...
Az az érzésem hogy Giulia asszonyság, süldő csikó, családi zsebferrari, nyálat csorgatók és erőszakos bámészkodók álma:)
MINDENKIBŐKL KIHOZZA A VALÓS ÉNJÉT!!
Aki gyanakvó abból azt, aki érzelmes abból azt, aki irígy abból azt, aki együt tud örülni a másikkal abból azt, bár csak ilyen emberek-lennének-mindenkik:)))
A többieknek meg ott van a 200ló a turbo meg az összes elektronika, amivel szépen gyorsan arréb tudok állni ha szükséges:)))
Szerelem!!! az ötödik:)
ui:
A legkisebbik lányomnál valami történik, ha megjelenek először üdvözöl, aztán vegyem fel, aztán 5 percen belül Attó attó, brümm brümm.. legutóbb ki kellett vinni a garázsba hogy belemászhasson, kivittem kulcs nélkül de az összes kilincset fogdosta, hát kivittük a kulcsot is, persze addigra minden is ki volt nyitva:D:D:D
A legkisebb Alfisti a családban:)))
Kötelező olaj+ szűrők cseréje pipa illetve jobb első kerékjárati ív betétjét is kicseréltük, mert elengedtek a tartópontok.
Olaj 21.000
Doblemez 7500
Szürők 9000
Munkadíj 12500
Össz: 50.000
Chili is megkapta a sokküllőst, a gyermekem meg azt hiszi, hogy a téli kerék = a sok küllős csillivilli felnin lévő gumival. Ideje felvilágosítani, hogy ez csak apa hülyesége, hogy szép, fényes, takaríthatatlan felnire rakatja a téli gumikat.
A sokküllős ékszer felnik a téli gumikkal immár az autón, a nyári gumikon már nagyon keresztbe közlekedett, nagyobb tempón is hajlamos volt erre-arra megindulni. Őszintén..én élveztem de nyilván a fékútnak nem tesz jót. Jobb a békesség :-)
Hidegen elkezdett a motor füstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. Kezdetnél dobta hibára a kuplung hibát, kód alapján utána olvastam és meglett a hiba oka. Korábbi felső kuplung munkahenger csere után nem ért hozzá a jeladóhoz a pedál felső állásban. Utána állítva a kapcsoló. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlőnek adja a jelet a pedál állásáról, de eddig meg akkor miért nem csinálta...?! Hibakód törölve és nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderült és megoldva. Még füstölt ugyan úgy persze , próbáltam másik légtömegmérővel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendőt és csövet, majd jött a résolaj mérés. Különbség nagy volt, így láttam hogy kettőt érdemes lenne cserélni (2. és a 4.) Tartalékba vettem is 2 évvel ezelőtt 2 db porlasztót, amit jónak hirdettek akkor. Kellett kihúzó kalapács, megrendeltem csak volt 2 hét mire kiküldték. Beletettem a két másik porlasztót és az egyiknél kifújt a motor járása közben. Evvel így 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarítottam a fészket a hengerfejbe mire a porlasztó lefogató tőcsavar menetből 1 cm letört. Tök jó gondoltam, így ma reggel megkértem fatert hogy húzzuk el az autót hozzá, ott van hegesztő. Nem adta könnyen magát a tőcsavar de negyedjére ki tudtam tekerni a hengerfejből. Fater adott másik tőcsavart, menetrögzítővel bekentem majd mehetett újra össze minden. Sok takarítás vagy minek köszönhető de a porlasztó a helyén és nem fúj ki, leellenőríztem. Persze rézpasztát kapott a két új porlasztó hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztók közül amelyik a legrosszabb volt a mérés alapján, azon látszódott is kiszerelésnél hogy az úgymond "koszos" volt. Újabb résolaj mérés az új porlasztókkal és elégedett vagyok vele, szépen jár a motor, és erős is. Így csak szerszámot (21000,-), rézpasztát (1200,-) és a résolaj méréshez kellett fecskendőt és csövet vennem (2180,-). Porlasztók anno egy 20as volt a két db.
Aztán jött a kerékcsere úgy hogy így a közel 3 hetes állás után újra szaladhat :), kapott új kerék csavarokat is, amik hosszabbak de még elférnek (7210,-)
Mindenféle probléma nélkül átment a vizsgán az autó.
Cserélve:
- motorolaj: castrol 5w30
- oaljszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
km: 137.620
Attila barátunk régóta mondogatja, hogy Felvidéken sok olyan út van amit kedvelni fogunk.
Az idei túrázós szezon vége előtt vettük a bátorságot és megnéztük mi igaz ebből.
A tervezéskor már látszott, hogy ez hosszabb lesz mint amit hétköznap kivitelezni lehetne a korán nyugvó Nap miatt. Lacival találtam meg a közös időpontot, szombatra esett a választás, felvállalva azt is, hogy esetleg vizes lesz az út itt-ott. Alapvetően ez egy felfedező túrának indult.
Reggel mikor 5.30-kor kiálltam az autóval eső fogadott. Most mi van, nem ezt ígérték! Gyorsan ránéztem a radarképre, időjárásjelentésre… Jó lesz, semmi pánik.
Pályán Egerig, második körömnél Balatonnál mire összerázódtunk az autóval újra, összefutottunk Lacival. Hajrá, menjünk tovább. Ózdnál tankolás.
Torna, Szepsi, Szomolnok. Utána Kassabéla felé haladtunk egészen a víztározóig. Nagyon jó a Szomolnok Kassabéla szakasz is, de ez az amivel érdemes rövidíteni a túrát a jövőben, ha szükséges. Sokat vártam a Szomolnok-Krasznahorka hegyi úttól, de sajnos pár kilométer után döcögősre váltott, szerncsére már dolgoznak rajta. Szepesremete, Merény majd a hágón egy gyors ebéd a napsütésben. Nyilas, Veszverés, Csetnek, Jolsva, Lubény. Tankolás Nagyrőcén, vissza Szirk felé, Nyustya, Klenóc. Sötétedésig volt még időnk, így Kriványig mentünk tovább. Dabaron megálltunk uzsonnázni, már éppen sötétedett. Mire kifogytunk az ételből, szóból és kezdett hideg lenni, el is röppent két óra.
Salgótarján, majd tankolás az M0-n. Újra megállapítottuk, hogy megérte a fáradtságot körülnézni a Felvidéken. Nincs párja. Bitang sok kanyar, hullámvasút, gyönyörű vidék, őszi színek, sima utak, amilyennek lennie kell. Közlekedni nem, de autózni pazar. Alig várjuk a tavaszt, hogy újra mehessünk.
Napos idő miatt szinte mindenütt száraz volt az aszfalt, így volt gumicsikorgatás is bőven a hegyekben. Őrület, lesz mire emlékezni.
Feszített volt a program, csak Klenócon és Dabaron az uzsonna előtt jutott eszembe képet készíteni.
956.4km