Blog
Elmentünk Győrbe, mert bejelzett az olajcsere lámpa.
A múltkor cserélve volt valószínűleg nem lett lenullázva.
A gépre kötve egyértelmű volt hogy a nullázás elmaradt, megtették.
Multiair hiba nincs a rendszerben.
A nagyobb baj hogy a központ arra hivatkozva hogy 100ezer felett jár az autó elutasította a garanciális cserét.
Elmormogtam a bajuszom alatt pár nyomdafestéket nem tűrő szót és megkértem őket hogy adjanak egy ajánlatot a cserére.
A megbeszéltek szerint reggel megjelentem Győrben.
Mint kiderült a múlt héten vártak, de mivel minden megvolt beállt Júlia a szervizbe.
A szokásos olajcsere mellett kiolvasták a múltkori csekkendzsin okát is.
A szerelő szomorúan jött ki az előtérbe:
- Multiair modul hiba, úgy néz ki cserélni kellene...
Némi fejtörés után megegyeztünk hogy bejelentik garanciára a cserét.
Tekintettel a Fiat-nál történő rendszer átállításra 3 hét múlva érdeklődjek.
Persze ha megint előjön a lámpa akkor is.
A lámpát Júlia 103.123 km-nél tárolta el, ez azt jelenti hogy túl vagyunk a garanciahatáron, de egy próbát megér.
Reggel miután kikanyarodtam az utcából elkezdett rángatni Júlia. (Kb 200 métert tettünk meg az indulás óta.)
Mire észbe kaptam már jött is a sárga tengeralattjáró lámpa, de a motor járt.
Félreálltam, leállítottam, próbaképp újraindítottam.
Működött ahogy kell, lámpa továbbra is világít.
Párszor még leállítottam és újra indítottam és a lámpa "eltűnt".
tehát eseti hiba volt nem áll fenn, mehetünk melóba.
Felhívtam a szervizt hogy mi a történt és megegyeztünk egy jövő csütörtöki szervizlátogatásban. Az olajcsere is lassan aktuális lesz és akkor ránéznek hogy mi a lámpa oka. Persze ha újra előjön azonnal fogadnak.
Leugrottunk Balcsira 'Túrógombóccal'. Út közben még a Nap is kisütött, ilyen a feeling, panorámatetővel. :-)
Járulékos adat: ~10 Km / 1% a DPF telítődés mértéke. Az rendben van. Fogyasztás is.
Ahogy általában, úgy most is egy teljes takarítással kezdem az új autóval való együttélést, mert egyrészt sokkal jobb érzés egy tiszta és ápolt autóba beülni, másrészt egy komolyabb takarítás során könnyebb észrevenni és össze szedni a nem működő, vagy csak javítandó dolgokat.
Laza 4-5 óra alatt sikerült elsőre eltávolítani a sok év állás során kívül rágyógyult kosz és a beltér felületein található szennyeződések jó részét. A végeredmény még nem tökéletes, de nagyságrendekkel tisztább lett, mint volt.
Kívül kapott egy aktívhabos mosást és waxolást. A mosás során a felnik felületéről is eltávolítottam a fékport és a műanyag és gumi elemek is kaptak egy erős lúgos tisztítást, majd ezt követően egy ápolást.
A beltér már nagyobb dió volt. Elsőként a műanyag elemeket tisztítottam meg egy enyhe lúgos tisztítószerrel, majd ápoltam le őket egy beltéri műanyag ápolóval. Ezt követően a mustársárga QV bőrüléseket és oldal kárpitokat tisztítottam meg bőrtisztítóval majd ápoltam le bőrápolóval, hogy visszaadjam nekik az eredeti színüket.
A bőr felületek tisztítása és ápolása után a szőnyegkárpit következett. Az ős kapott első körben egy enyhe lúgos tisztítószeres kezelést, majd ezt követően egy kárpittisztízó szerrel sikáltam át.
Meglepő módon a beltér takarítása során is rettentő koszos lett a rongyot tisztításához használt víz, de legalább utána a felületek ismét fényesek lettek és az illat is frissé vált az autóban.
A kültér és a beltér után a motortér következett.
Itt az elektromos részek le elburkolását követően egy speciális erős lúgos tisztítószer segítségével lazítottam fel a sok év szennyeződéseit, majd slaggal távolítottam el. A jó hir, hogy se a motorból, se a valtóból nem folyik az olaj, emiatt csak normál szenyzeődéseket kellett eltávolítani. A tisztítást követően itt is leápoltam a műanyag felületeket, hogy fényesek legyenek.
A hibalista:
- a fényezés kuka. Szinte az összes vízszintes felületről lehámlott a lakk
- a küszöbszpoiler eláll.
- a tetőkárpit lóg
- a csomagtér ajtó belső műanyag burkolata szét van repedve és lóg. Valószínűleg vagy a patentok törtek el, vagy a patentokat tartó fülek.
- a Teledial felnikről pattog le a fényezés, de legalább nincsenek lepadkázva
- pár beltéri csavar takaró műanyag elem hiányzik
- pár beltéri műanyag elem erősen karcos és javítani kell
- a vezető oldali bőrülés meg van kopva
- a tetőantenna cserés
- az ablaktörlő lapátokat fényezni kell
- a valtokulissza javításra szorul. Olyan a váltó, mint egy málnakeverő és az 5.-iket nehezen veszi.
- valószínűleg a motortartó bak elfáradt
Nem kevés, de a főbb elemek, mint a motor, váltó, futómű, hibátlanul teszik a dolgukat. Mondjuk nem is csoda, hiszen valamivel több, mint 48.000 km van benne.
A fenti hibák, meg szerencsére orvosolhatóak.
Az első rugók után most a hátsók fáradtak el. Két rugó + lengéscsillapító cserélve.
Szükségesnek éreztem egy futómű állítást is, már rég néztünk rá.
208508 Km
Felkerültek az új Michelin téligumik. Sokáig gondolkodtam rajta hogy aszimmetrikus Continental vagy V mintás Michelin legyen. Az előbbi van defekttűrő kivitelben az utóbbi sajnos nincs. De mivel az első gumiknál a belső rész egy kicsit jobban kopik így félúton van időm átforgatni őket. Ezért döntöttem ezek mellett.
Sajnos már nem működött az ablak és tükör fűtés se. Így cserélni kellett. Bár egy másik autóba még évekig jó lehet.
Új bordásszíjak 3x
Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Sparco Terra white 16"
Új légszűrő
Motul 6100 Synergie+ 10W-40, Filtron, hűtővíz
Motormosás, apróbb felújítások
Új Excide akkumlátor
Matador Hectorra 3 205/45 R16 gumik
Eibach ültetőrugók
Bal első fényszóró felújítás
QV embléma
Hűtőmaszk+sárvédő felső rész fényezés
Kábelek újra bandázsolása
Új indexek, gömbfejek, ablaktörlők, gumiharangok, benzin/olajszűrők
Ferrodo fékbetétek első/hátsó
Gyári felnik felújítása
Új hűtő
Küszöb patentek cseréje
Szívócsonk gumicsövek cseréje 4x
Klímacső csere
Benzincső csere motortérben kompletten 4db
Vákuumcső csere 1db
Első kutyacsont szilentek 4x
Ajtókilincsek fényezése
Ajtókilincsek mögötti gumitömítések cseréje
Első lendőkar stabilizátor gumiszilentek 4x
Komplett vezérlés csere, kuplung munkahenger/főhenger csere
Motorháztető, lökhárító. Küszöbök felújítása, fényezése
Váltó felújítás, kuplung csere, új lengőkarok, új gyertyák
Új váltógomb
Új pajzs
Új ködlámpák
Új szívócső
Új Excide akkumlátor
Új kormány + gyári kormány felújítás
Bal első ülés felújítás
OZ felnik felújítása
Belső műanyagok cseréje/felújítása
Új rendszám/fóliák
Csavarok, patentek
Festékek, polír, segédanyagok
Új xenon vezérlők
Új kiegyenlítőtartály
Új emblémák/gta felirat
Új középdob + új csövek
Biztosítékdoboz akkunál
Fényszóró mosó elosztó szelep
Homokszórás
Ápolószerek
Új emelő, zár burkolat, csomagtér burkolat
Bandázsolás
Új fényszórók
Új oldalindexek
QV háromszög
Tükrök felújítása
hátső ablakok fóliázása
Új szélvédő
Új ablaktörlők
Motortér matricaszett
Új kulcsház 2db.
Injektorok felújítószett/tömítések, benzinhíd felújítása
Pedálok felújítása
Új multi kormánygombok
Első fékek felújítása
Hátsó futómű
Új OSRAM LED/xenon izzók
Új TRW lengőkarok
Új EBC redstuff betétek hátra
Új rezonátorok 2x Proexx
Új hátsó embléma
Új pedálszett
Sparco DRS bronz 18"
Új OZ tehermentesítők és kupakok
Pirelli P-ZERO Nero GT 225/40 R18
Új hátsó fék
Új első bal/jobb ajtók kédergumik
Új Brembo féktárcsák 4x
OZ felnik felújítása II.
Új kézifék kötél
Michelin PS4 225/40 R18 2021/08 gumik
Olajcsere, szűrők, hűtővíz, lengőkarok, fékbetétek, féktárcsák, futómű beállítás
BBS CH014 felnik
BBS felnik felújítása
Új pedálszett II.
Új olajcső, új motorháztető + szigetelés, új motorvédő, új csomagtér szigetelés, új ablakmosó tartály
GTA gyári szerszámos bőrtok
Új balos xenon fényszóró (króm)
Motorháztető, hátső lökhárító, tükrök fényezése
Új bal hátsó szövet dobbetét
Új kiegyenlítőtartály, QV embléma, prizma, kerékkupakok
Hátsó kilincs, első kilincs, benzinhíd, lökhárító csavarok, xenon pótméter
Selénia Racing 10W60 olaj 1l
BBS gyári felnikupakok
Continental SC6 XL ZP 225/35 R19 2021 gumik
Alfa gta 17" gyári felnik
Új balos xenon fényszóró (fekete)