Blog
Júniusban kaptam egy 70mai M300 menetrögzítő kamerát. A kamerához külön vásárolható kiegészítő modul, aminek segítségével aktiválni lehet a parkoló üzemmódot. A modul bekötése most történt meg.
Parkoló módban, ha ütés éri az autót vagy valamitől megmozdul (a kamerában van G-szenzor), akkor bekapcsol a kamera és rögzíti a történéseket. Akár timelaps felvételt is lehet készíteni a parkolásról: ilyenkor folyamatosan bekapcsolva marad a kamera és 10 másodpercenként készít egy fotót, amiket a végén videóvá fűz össze.
A következő indításkor a kamera "szól", hogy eseményt rögzített és nézd meg a videót a telefonos alkalmazásában.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108179t.jpg)
Feltettem a téli gumikat. Ahogy nézem a beletett kilométereket ill. a kopást, lehet, hogy hamarabb fog elöregedni, mint elkopni :D ez mondjuk igaz a nyárira is, pedig azokat szívesen kidobnám már.
Fél háromra volt jelenésem a Császárgumi-nál.
Ebéd után hív a tulaj hogy ne menjek, mert a jobb hátsó felni erősen üt, addig nem tudják kiegyenesíteni.
Melóból hazafelé azért odaugrottam megnézni.
Tényleg vagy 1 centit ovális a belső fele.
Hogy ezt hogy sikerült azt nem tudom...
Furcsa hogy csak a hátsó.
Két "affér" jutott eszembe. Egyszer egy parkolóban kanyarodva sikerült feltennem a hátsó kereket a padkára (elszámoltam az ívet), egyszer meg az olaszoknál Triesztben volt egy nagy csattanás. A fene tudja...
Remélem holnap ki tudják egyengetni.
Megnéztem a gumikat, nagyon babán néznek ki.
Azért a 255 széles elég durva.
Az elsők már fenn is voltak a felnin.
update 2022.11.23.
Nem csak tökös a felni hanem van rajta repedés is. Mondjuk furi hogy a gumi nem eresztett le. Emlékeim szerint Triesztben sikerült átmennem egy macskakövön ami az úton hevert. Azóta majd 3e km-t mentünk.
No mindegy.
Az összes forrást megnéztem 9 coll széles felni sehol sincs 18-asban. Az alfistin van egy felemás szett de az meg egyáltalán nem bejövős.
Nem maradt más rendeltünk egy egyszéles fekete felni aminek olyan mintája van mint a mostaninak.
A mostanihoz meg a télen megpróbálok szerezni egy felnit vagy eladom a maradékot.
Néhány napja elkezdett kopogni a bal első futómű. A felső lengőkar volt a ludas. Kicseréltük.
Km állás: 233.810km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108177t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108178t.jpg)
- tankolások száma: 182 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 105.465 km
- életkor: 1.196 nap
- össz. menetidő: 1.546,36 óra (64,43 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.831,35 liter, ebből 55,69 liter az első teletank és kb. 17 liter maradt benne.
- átlagfogyasztás: 7,41 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 33,30 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,39 %
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a beszerelés menetéről!
Alfa Romeo Brera kilépőfény videó
A gyári sárga kilépőfényt mindig is le akartam cserélni Brera feliratosra, mert szerintem sokkal jobban néz ki. Illetve sok eladott kilépőfény után végre az enyémbe is cseréltem.
Élőben megszólal 😁😉🍀
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before és after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108166t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108167t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a teljes beszerelés menetéről!
Automata csomagtér ajtó videó
Régóta szerettem volna ezt az extrát beszerelni, mert az autó képes rá, mivel kicsit kinyitja a csomagtartót a gyári rugóval. Viszont én nem akartam sufni tuning megoldást, hogy csak a rugót cseréljek. Így mint mindig a minőségit kapja csak meg Bella azért esett a választás a QuickLift-re. Ez egy lengyel cég akik külön erősebb csomagtartó teleszkóp és rugók fejlesztésével foglalkoznak. Így külön csak a Brerára is gyártanak amin nagyon meglepődtem de ahogy megláttam a reklám videójukat egyből tudtam hogy ez kell nekem. Igaz azért jó sokat vártam ezzel az upgrade-el is 😅
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108176t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes felújításról és a beszerelés menetéről!
Hengerfej felújítás videó
Az előző tulaj valószínűleg tartotta a hosszú olajcsere periódusokat így volt egy kis koksz a motortérben, ezt tudtam ezért mindenképpen ki akartam tisztíttatni. Nem a hidrogénes és egyéb parasztvakításos módszerrel hanem a hagyományossal. Tehát minden leszerel és eltakarít. Úgyhogy levették Bella hengerfejét Berciék és elküldték gépműhelybe ahol mondták hogy szép állapotú a hengerfej semmi baja nem volt. De azért mindenképpen teljesen felújították szépen ahogy kell. Az összes szelep koksz takarítva, szelepek becsiszolva, síkolták, szelepszár szimmeringeket cserélték, és a szelep vezetőket is. Tehát kompletten fel lett újítva a hengerfej plusz kapott két új vezérműtengelyt is.
Még jobban szól és még jobban megy Bella azóta 😍😍
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108168t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108169t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108170t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108171t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108172t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108173t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108174t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108175t.jpg)
Némi papírmunka után negyed háromkor birtokba vettem. Az autó bemutatása gyakorlatilag annyiból állt hogy Andrással körbesétáltuk.
Útravalóul Halbak András és Farkas Dániel - akitől 2006-ban vettem át az első autót - egy kis ajándékkal kívánt jó utat.
A Veloce volt a hatodik autó amit náluk vettem és egyben a tizedik Alfám.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108156t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108157t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108158t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108159t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108160t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108161t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108162t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108163t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108164t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108165t.jpg)
105.465 km után beálltunk a Riegler előtti parkolóba és elbúcsúztunk.
Immáron más által vezetve büszkén beállt az utód mellé pár fotó erejéig.
Alfával eddig 11.388 napot töltöttem - két autó ugye duplázza a napokat :-)
Alfával eddig átlagban 96,55 km-t tettem meg naptári napra számolva.
Alfával eddig a nyilvántartásom szerint 1.099.536 km-t tettem meg.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108148t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108149t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108150t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108151t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108152t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108153t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108154t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000108/0000108155t.jpg)