Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-01

Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.

u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.

 

Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.

Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)

 

Kopogni kezdtek az első stabilizátorok, így cserélni kellett őket párban. Frap márkájú került bele.

>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-28

A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-30

Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-15

Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2022-06-28

Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2022-06-30

Új akkumulátort kellett vennem mert kezdett tönkre menni mivel dobálta össze vissza a hibakódokat

 

Balatonról hazafele a 8-ason egyik pillanatról a másikra elment az erő, a tükörben pedig egy nagy fekete füstfelhő látszódott.
Hibajelzés nem volt, hallani lehetett, hogy az egyik turbócső megadta magát.
Másnap munkahelyemen megnéztük az alsó turbócső szakadt szét, illetve a levegőszűrő ház aljából kijövő cső lett lyukas.
Alsó turbócsőből Gates márkájú került fel az autóra, a másik csövet az alfadepotól tudtam beszerezni.
Már csak egy alapos takarítás vár remélem az autóra, és jövő hétvégén irány Alfacity.
Utóirat, egy alfa az emelőn is jól néz ki!
Km óra állása: 306246 km

 
>> Autóápolásfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-29

Leszedtem a karbon matricákat mindenhonnan. Volt ahonnan már az előző tulaj leszedte de egy csíkot ott hagyott. Sajnos rájöttem miért, ugyanis aki felrakta ezt a borzadvanyt az a fenyezesen vágta szikevel oly módon H a fényezésbe is sikeresen belevágott a mociteton végig, hogy szárad a le a keze. egyenlőre keresek majdasik mocitetot ugyanebben a színben és ha találok hibátlant akkor cserélem. A matrica jobban zavart mint a fényezési hiba úgyhogy az összkép így is javult.