Blog

>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-06-17

Kapott egy új akkumulátort, feketét. Az önindító teker. Hurrá, talán nincs más baj. Matricákat leszedtem róla.

31457km

 
>> Szervizliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-06-16

Ez is utolért. A TMK listámon rajta volt talán már tavaly is de hát..30 cm gurulás után elpattant a jobb első rugó. Erről legalább azonnal értesültem, nem úgy mint a jobb hátsó esetében valamikor 2 éve, amit a gumisnál vettem észre. Kapott új Sachs csillapítókat itt is, miután gyárilag is ez a márka volt benne. Magasságra jó, kicsit keményebb, pattogósabb a járása, nem tetszik, de majd elfelejtem milyen volt régen. Lehet itt puhább rugót alkalmaztak mint a többi nem ültetett 159-nél, mert ez az autó vastagabb 24-es (23 helyett) kanyarstabilizátorral jött ki a gyárból.

277412km

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-06-17

Ajtó kilincs zsanér eltörött, cseréltem. Faceliftesét kaptam, kicsit faragni kellett, de jó lett.
Hátsó lambdaszondára panaszkodott már pár napja, ebből is újat kapott. Úgy tűnik jó lett.
Később még rakok fel képeket.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-06-14

Sikerült pár napot szabaddá tenni így elmentünk Gradoba kipróbálni a nyaralást...
Az üzemanyag árakra és a "semmi sem sürgős" nyaralási filozófiára való tekintettel szigorúan betartottuk a sebességhatárokat.
A forgalom nem volt nagy, gyakorlatilag végig tempomattal lehetett menni. Így 6,6-os átlaggal érkeztünk meg a tengerpartra.
Mind a fogyit, mind az átlagsebességet erősen lerontotta hogy átmentünk Palmanovára piacot nézni, így 6,9-el indultunk vissza. (Úgy néz ki mintha startstop által leállított motorral való álldogálás a lámpánál beleszámítana az átlagsebességbe.)

Rátöltöttünk 45€ benzint és elindultunk haza.
A végeredmény 6,7 l/100km és 78 km/ó átlag lett.
Félelmetes, a 159-em a 2.0JTDM motorral kért 6,65-öt 190e km átlagában :-)

 
>> EseményBpali // Alfa 159 1.9 16V JTDm SW // 2022-06-06

Ciao!

Szabister cartárstól vásároltam szép állapotban. Kaptam hozzá sok mindent, de lényeg a gondos előélet. Blogjában rendesen tudtam informálódni, mielőtt az enyém lett.
Lehet bele pakolni és nagyon kényelmes. Vezetni is szeretem, bár a dízel karakterisztika annyira nem tetszik, de természetesen értem az előnyeit is. Munkába messzebb járok, ezért választottam.

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2022-06-16

Futómű beállítás

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-16

Megkapta a felújított váltót, mellé új kuplungszettet kinyomoval és egy új kettőstömegűt. A végeredmény tökéletes. Sajnos azon kaptam magam pont ma reggel mikor ismét berendeltem egy 50.000es csomagot, hogy úgy beleálltam ebbe az autóba is mintha a GTA lenne ( vagy legalábbis mintha az enyém lenne nem a feleségemé😂). Mindenesetre ha már belefogtam akkor olyan szinten rakom rendbe az autót ami nekem megfelel(kívül belül újszerű állapot a cél). Belül csupán egy ablakemelő kapcsolót kell cserélnem a tökéletes állapotért amit meg is rendeltem, kívül majd a motorháztetőr kell újra fenyezni, illetve rendeltem egy turbó hűtő csövet, és ha kezd majd a futómű valahol gyengélkedni akkor kicserelem a megrendelt lengőkarokat egy teljes rugó gátló szettel. A projekt minden nap halad valamivel háttérbe szorítva a GTAt, viszont cserébe az asszonynak is lesz egy olyan alfaja amit úgy szerethet majd mint a Q2est. Ha nagyon megszereti akkor elnezobb lesz remélem a gtas projektel.. 😎😂 úgyhogy ezen autó tökéletesítése több célt is szolgál 😎 képeket kivételesen nem sokat csináltam, de az online számlákat természetesen továbbra is mentem.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-06-16

Na vééégre. Egy hónapja kerülgetem a dolgot, mindig volt valami, ami az útjában állt. Egy ponton kiléptem a kötöttségekből, mondván a hétvége is jó lesz. Errefelé nincs nagy forgalom, a Bükkből meg estére már mindenki hazamegy, ez volt a meggyőző gondolat.

Szombat este ellenőriztem a folyadék szinteket, aknán megnéztem a járgányt, jónak kell lennie, keréknyomás, tankolás, készpénz. Mehetünk.

Hajnali indulás, döcögés Farmosig, utána kezdődött az autózás.

Balatonnál a csúszós oldalon mentem 7-8-at, mire túlságosan megjött volna a bátorság, jobbnak láttam továbbmenni…feledhetetlen.

Ózd, Ragály, majd Szőlősardónál korai ebéd, a szokott padoknál.

Kicsit körülnéztem még a környéken és felfedeztem, hogy Szendrő-Szuhogy-Rudabánya is első osztályú, kár, hogy a sok lomb miatt nem láthatók be előre a kanyarok. Felsőtelekes-Szuhogy egy rettenet, de szerencsére csak pár kilométer

Evés közben eszembe jutott Attila kartárs javaslata. Aggtelek mellett Szilice, majd a térképet tovább nézegetve megtetszett a Krasznahorka-Dénes-Jászó-Torna kör. De előtte Imola-Kánó közötti erdei részen mentem pár ide-odát, tetszett a hajtűkanyar, meg a patak utáni derékszögű kanyar. Kimaxoltam. A nyílt részeken sok helyen a méteres útszéli fű miatt a beláthatóság sokat romlott a kora tavaszi helyzethez képest, így most nem volt olyan élvezetes az autózás ott.

Szilice felé nagyszerű kanyarok vannak a sűrű erdőben, de ballonos gumikkal élvezhető csak, inkább kirándulásra jó, nem gumicsikorgatásra. Dénes felé kitűnőnek nézett ki az aszfalt, de a vártól nem messze lezárták ezt a szakaszt, így vissza kellett forduljak. Kár, pedig jónak tűnt. Majd máskor.

Kassa felé vezető főúton mentem Tornáig, majd Aggtelek felé haladtam. Közben kisütöttem, hogy a Bükk most kimarad, elég volt ennyi, visszamentem újra Szőlősardóra és uzsonnáztam.

Akadt egy kis gond induláskor, nem indítózik. Huhh, rajta maradt a világítás?! Már nem tudom, mert a kapcsoló pozíciója nincs jelölve, a kontrol lámpa meg nem mutatta. Hagytam pihenni, aztán sikerült egyedül belökni (szerencsére elsőre, de volt nálam bika kábel is…csak hogy negyed óránként járt ott valaki) Abban bíztam, hogy Ózdig a benzinkútig összeszedi magát az akksi. De nem. Volt egy megfelelőnek tűnő cseredarab az üzletben, de színben (!) nem passzolt és ott is inkább tologattam. (akkor még nem volt 100% a döglött akku teória, a Voltok is megvoltak, még a gyújtáskapcsoló is esélyesnek látszott) Negyed óra zavar után beindult másodjára. Szikrányi ereje volt, utána a generátor intézett mindent. (néztek a kútnál, tologatja a fényes OT-s autót a csávó, de senki nem jött oda, hogy…) Este a töltő nem tudott mit kezdeni az akkumulátorral, villogott össze-vissza. Kuka ez is. Pont egy éve a V6 is így járt, de az nagyobb bajt okozott és rosszabbkor jött. Mi van ezekkel az akkumulátorokkal?! Egyik pillanatról a másikra így elfogynak. Korábban a lassú kimúlas volt a jellemző. Ez is négy v. öt éves volt. (most, aki ezt olvassa már dönthet úgy, hogy vesz is egyet inkább és az ipar csibészei el is érték szándékukat)

Megnéztem milyen a 25-ös Egercsehinél, ott még nem jártam. Jók a kanyarok, de az aszfalt nem az igazi.

Összességében átütő felfedezést nem hozott ez a túra, sajna.

Nagyszerű ez a kis Alfa, nagyot ment a kanyarokban, őrület.

Kmét-Farmos-Heves-Eger-Balaton 7x-Ózd-Serényfalva-Ragály-Szőlősardó-Imola-Kánó4x-Aggtelek-Szilice-Rozsnyó-Krasznahorka-Torna-Aggtelek-Szőlősardó-Ózd-Egercsehi-Eger-Heves-Farmos-Kecskemét

725km

kép1 Szőlősardónál
kép2 Szilice felett a hágón
kép3 a várnál
kép4 a garázsban a rovarhullákkal

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2022-06-14

2024.06.30-ig jók vagyunk megint.

Vissza a garázsba. :)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-06-14

Kicserélve ma ez is, mégiscsak szebb mint a műanyag:-)
/ Kissé rá volt gyógyulva a még gyárban rászerelt de közel 1 óra után megadta magát csapágylehúzó és egyéb szerkezeteim által, grafitzsírral a menetet megkentem most már szerelhető. /