Blog

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-07-10

Azóta Giulia kigurult az aszfaltra. Merthogy Giulia "nem akar a földön járni", szárnya meg nincs.. hát kivárta. Nagyjából, mert ugyan aszfaltra gurul ki, de kijutni még csak kerülővel, földúton lehet. Így járt, legalább újra szabad. Már ideje volt, épp kezdtem olyan fölöslegesnek érezni. Bele kellett már ülni és vezetni, hogy visszahelyeződjön a vigyor az arcomra.
Közben a nyári melegben megérett a gondolat, hogy megejtem amit húzok halasztok egy ideje. Az autóban gyári újautó illat, a bőrök olyan szép hibátlan száraz tapintású matt felületek. Valahogy nem bírtam rávenni magam, hogy bőrápolózzam. Mi van, ha nem lesz ilyen többet? Ha nem mattul fel így, foltos lesz, mittudomén. Pedig bőrt az ápoltam már eleget, Zen egy fél tehéncsorda külső borítását tartalmazta. Ez ahhoz képest laza melónak ígérkezett.
Ma végre nekiálltam, Autoglym tisztítóval áttöröltem, aztán jöhetett a balzsam. Amilyen száraz tapintású volt, olyan szomjas is, nyelte, itta a bőrápoló balzsamot. Alaposan beledolgoztam, mégiscsak így lesz tartósan szép, ha megkapja a bőrápolást. Ha már itt a lehetőség a legelejétől elkezdeni...
Tényleg sétagalopp a 159-hez képest. Annyira, hogy még maradt kedvem, energiám a "buffing"-nak nevezett folyamathoz, amikor egy tiszta, száraz mikroszálas törlővel még körkörösen átdörzsölök mindent.
Naná, most még fényesebb kicsit, de meg kéne mattulnia holnapra. Az illat már nem újautó illat, hanem a régi jó ismerős, a bőrápoló illata. Igazából nagyon szerettem ezt a 159-ben is.

>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2022-07-10

A lengéscsillapítók cseréjével együtt az olajcserére, levegő és pollenszűrő cserére is sort kerítettünk.
KM: 103.155

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2022-07-10

Futóműállítás előtti átvizsgáláson kiderült, hogy a két első lengéscsillapítót sajnos cserélni kell.
Budaörsön meg is történt a csere.
KM: 103.155

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2022-07-09

A kánikula és a dugó, vagy hegymenet rossz kombináció volt az utóbbi években, a vízhőfok úgy ment fel mint az euroárfolyam. Nem halogattam tovább, rendeltem Erhardtól egy hűtőt. Egy délután és egy délelőtt ráment a cserére. Elég szopás a művelet. Érdemes levenni a lökhárítót, mert a légterelőt és a klímahűtőt onnan lehet lecsavarozni. 4 csavar beleszakadt, hogy legyen még egy kis plusz foglalkozás. A ventillátorokat belülről szintén le kell szerelni a hűtőről/4csavar/. Alul lejön a kereszttartó, és a hűtőt is ki lehet varázsolni lefelé. Azért a klímahűtőt is kipucoltam a lehetőségekhez képest, volt rajta néhány elgázolt rovar, meg tollak. Átfújtam kompresszorral is.A légtelenítést is meg kell csinálni, a hűtő bal tetején is van egy csavar, és a blokkon van egy alu vízcső, légtelenítővel.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa 147 1.9jtdm Q2 // 2022-07-08

Váltoólaj csere.
A sper difi miatt nem mindegy milyen olaj megy bele
75w90 API GL4/GL5 specifikáció kell. 2L mennyiségben.
220980km

 
>> EseményJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-07-08

Ma volt egy kis időm így nekiáltam egy kicsit rendbetenni a fényezést. Ennél a kocsinál nem a tökéletes a cél, tetszik higy egy kicsit patinás.
Mosás, lakktisztítás és polírozás. Nem lett rossza a végeredmény. :-)
Az első lököst mindenképp újra kell fényezni, mert az rengeteget ront az összképen.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-07-06

Ismét sikerült eljutni a Hungaroringre az autós nyíltnapra. Annyi változtatással készültem, hogy a hátsó ülőlapot kiszedtem, mert így tudom csak használni a 4 pontos övet. A pálya mellett kiraktam a pótkereket, szerszámokat és a kalaptartót. Ezeket otthon lemértem, kb 30 kg volt. Üzemanyagból is kb 15 kg-al kevesebbel mentem mint eddig.

3 etapra vettem jegyet, de az első miután felálltunk a kapuhoz törölve lett egy baleset miatt. Pénzt vissza nem fizetnek ilyen esetben, az utolsó futamban be lehetett volna pótolni, de nekem már meg volt tervezve a délután és nem tudtam maradni.
Az első etapban a korábbi egyéni rekordnak számító 2:27-es időt kétszer is megfutottam. (tizedeket nem írok, mert a telefon GPS-ét használom és ennél pontosabb mérést nem tesz lehetővé). A legjobb szektoridőkből 2:26 eleje is kijött volna. A korábban tapasztalt kuplung probléma itt is előjött, az alsó munkahenger és újabb fékolaj csere nem oldotta meg. Ha 6000rpm felett váltok akkor néha bent ragad a pedál 1-2mp-re és amellett hogy nincs hajtás nagyon zavaró is.

A második menetben már jobban mertem rövidebb féktávokat venni és kicsit optimálisabban használtam néhány kerékvetőt. A motort kb 6000rpm-ig használtam hogy elkerüljem a kuplung problémát. Sikerült futni egy 2:25 és egy 2:24-es kört is. Konkrétan a 2:24-es körben voltam minden szektorban a leggyorsabb.
Ezúttal nem én voltam az egyetlen Alfás. Aranytl is elhozta az új autóját. Hihetetlen szép és teljesen más kategória mint az enyém. Elmondása alapján csak tanulta a technikát és nem nyomta a határ közelébe sem, így is kb mindenhol gyorsabb volt a sebességek alapján, de erről majd ő ír blogot ha szeretne.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-07-07

2022.07.02 Kmét-Dunaföldvár-Káptalanfüred-Lovas-Balatonfüred 185km

Másnap volt kis időm és körülnéztem a környéken. Amit tavaly hiányoltam, meghallották és elkészült… Zirc-Pénzesgyőr-Bakonybél-Bakonykoppány pompás kis 32 km-es útszakasz lett. 2 oda-visszát le is autóztam. Ez is olyan mint a Ragály-Aggtelek-Szinpetri, de nincs semmivel közelebb Kecskeméthez. 160km

2022.07.05. Balatonfüred-Tótvázsony-Pécsely-Balatonfüred

2022.07.06 Bfüred-Veszpém-Zirc-Nagyesztergár-Dudar-Szápár-Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc-2X(Szarvaskút-Bakonykoppány)-Hárskút-Szentgál-Tótvázsony-2X(Pécsely-Dörgicse)-Aszófő-Balatonfüred 260km

Szarvaskő-Bakonybél, Bakonynána-Olaszfalu, Szarvaskút-Hárskút kapott új aszfaltot tavaly óta. Szentgál-Úrkút is vadi új, kétszer is elvétettem miatta a Tótvázsony felé a lehajtást. Innen a kereszteződéstől a 77-ig elég rossz az út (10km), 70-nel mentem. Szentgál után 5km is rosszabb út, de jobb mint a hírhedt Solt-Fülöpszállás, kb. ilyen a Zirc-Nagyesztergár is (5km). A többi mind pompás első osztály. Jó kis autós túrát lehet ezen a vonalon tenni.

Egész jól megismertem az új 205-ös gumit, összebarátkoztunk.

Balatonfüred-Dunaföldvár-Kecskemét 175km

Mindösszesen az egyebekkel 955km

 
>> EgyébSanyiJTD // Alfa 147 1.9 JTDm 16V // 2022-07-06

Átnéztem a tenni valókat rajta.

Mivel annyira hirtelen jött a vétel mind nekem ,mind az eladónak ,hogy csak na ,ezért most nem volt idő betervezve az autóra, így nem fog olyan gyorsan menni ,mint ahogy akarnám :)

Első körben lekapartam az összes matricát, alaposan kiporszívóztam, lemostam a motort, kicseréltem a teljesen lekopott emblémákat elöl-hátul, és a felnikben is, meg egy fényszóró polírt iktattam be.

Feltártam ,hol kell majd minimálisan lakatolni ,és elkezdtem keresni másik géptetőt. Ezt elverte a jég, semmi értelme kínlódni vele. Hét vége fele elindul a lakatos munka, aztán szépen sorban :) Jó kis projectnek ígérkezik :D

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-07-06

Cseréltem a hátsó gatlokat illetve a rugokat. A gátló utángyártott a rugó ugyanolyan szinkodu gyári. Rozsda ütötte fel a fejét a rugon. Nem akartam megvárni míg eltörik és ha már cseréltem akkor a gatlokat és a hozzájuk kapcsolódó alkatrészeket is cseréltem. Illetve mind a négy dobbetet mögül a felületi korroóziot visszacsiszoltam kezeltem brunoxal és gyári festékkel lefujtam.