Blog
Történt ,h miután senki nem volt aktiv partner abban ,h megvalosuljon az álmom(legerösebb dizel alfa) beszéltem Kollár Szabival aki az elektronikai részét faragja az autonak,h segitsen!(Köszi Szabi)
ekkor jött képbe a vw guru Szabo Feri(Sajbor Motorsport) ,akivel személyes beszélgetés után megegyeztünk ,h mikor kezd neki az autom faragásának!megállapodás tárgya kb 300 lo!!!!
2008 .05 ho !
letettem az autot dunaharaszti mühelynél ahol Farkas Isti (audi maxpower) faragta az 1000 loerös turbos benyás auidikat :-)
no mondom magamnak ,végre jo helyen tudhatom az automat,és pár honap mulva megvalosulhat az álmom:-)
Feri miután nekilátott az automnak,csak ugy peregtek az események ,uj turbo uj 5/1 leömlö , hengfej , speer, kipuff stb!sajnos csak gondolati sikon,mert az elsöre megbeszélt 3-4 honap majd két évre hizott! motor szétszedésekor kiderült ,h vmi széttörött a motoromban nem csak a turbo fordult le rajta,!
- hajtokar csapágyak kuka
- balance tengely kuka
-olajpumpa kuka
-fötengely bordáskerék ék kuka
-fötengely ékpálya kuka
KÖSZÖNET ANNAK A SZERELÖNEK AKI NEM HUZTA LE KELLÖKÉP A FÖTENGELYVÉG ANYÁT!!!!!!
-mivel oda -vissza játszott a vezérlésem ,szelepek találkozot rendeztek a dugokkal,és a letöredezett db ok meghuzták e hengfalat:-((((
mi legyen?????????
uj motor??? neeeem,hisz motorszámos:-(
Feri javaslatára hüvelyes lett a motorom,
további diagnosztika után kiderült h a fötengely ugy meggörbült mint egy kifli!
bontott tengely a megoldás(Agostyáni bonto)
,mindezen hibák feltárása után ,kezdöthet a motor ujraépitése gépmunkák stb. nba itt kezdödtek a hosszu - hosszu csuszások ami végül a 3-4 honapot 2 évvé változtatta! Feri minden egyes alaktrészben látta a lehetöségeket ami egyeztetés után meg is valositott!!
LE A KALAPPAL A SZAKTUDÁSA,ÉS A PRECIZITÁSA ELÖTT!!!!!
Tényleg páratlan ez az ember ,higgyjétek el nem fér kétség a szaktudását illetöen brilliáns elme!!
Pedig az idöbeli csuszások miatt voltak vegyes érzéseink egymással kapcsolatban:-) mint utobb kiderül fasz marketinges vagyok:-) Ö meg minden volt szememben talán akasztott ember is,de amikor kilátásba helyeztem vele szemben vmi szankciot,és ezt tudatn akartam vele ,mindig megértette velem ,h mit miért tesz és ez idö értsem meg!
Mivel nem birtam a tétlenséget és én is szerelni akartam vettem magamnak egy leszakadt Q4 et ( attika cartárstol) Bery q4 barátom példájának adozva! bazd meg BEry:-)
viszont igaznak látszik a közmondás . Lassu viz partot mos!! 2010 május
Készen lett a big dizel,mehetünk érte Szegedre ,mert idöközben Feri visszaköltötözött Dunaharasztibol!
mosolyogva gurultam le uszkve 500 km ,állo cerkával oda vissza ,h készen van a motor! hazaértünk Szfra ,letettük a motrort Lacko barátomnak aki minden hobbymban leg akkora szerepet vállal mint jomagam!( köszi Lacko) Ö aza az ember aki mindig segit ,ha kell!!!! pár nap mulva motor a helyén ,és neki fogtunk a kipuf gyártásának . savállo 70 es rendszer:-) kb 2 honap eleteltével elérkezettnek láttuk az idöt ,h éltetet adjunk a léleleknek ! ALFA ROMEO dizel motornak köszönhetöen elsöre indult ,motor szépen jár ,semmi zaj ,csak ingadozik az alapjárat erösen:-) hosszas konzultálás után (Kollár Szabi & Sajbor" Feri ) üzemanyag ellátásbeli problémákra gyanakodtunk:
müszeres diagnosztika kimutatta h rail nyomás kicsi!
Jata kartárs sajátjaként segitett alkatrészekben,h rendbejöjjön a kicsike( nagyon köszi Jata) miután kicseréltün mindent amit lehetett ,rendbejötta lelkem! müszaki elött gondoltam gurulok pár km ,de az elsö 50km után ismét szétszakadt a kuplungom!!:-(((((((( Martyn Laciék ,nincsenek a helyzet magasalatán,bár nagyon segitökészek,föleg a mühelyfönök Szigetvári Ferenc! uj kuplun és müszaki ,miután elgurultam kb 6000km ,Szabi irt egy progit a vasra ,h lehesseh használni,és ne menjen el mellettem a zsiguli :-)))
a nagy csigának köszönhetöen az erö kb 3000 rpm töl jön meg ,de ott érezhetö:-))) sok munka lesz még mire összeáll rendesen ,de biztatoak a folyamatok! és mire örömködhettem volna kuplung az elsö hobn történö csuszkálás után ismét széthullott a kuplungom!!!! ua a probléma a tárcsa szegecsei elszakadtak!! megoldás rugos tárcsa,h elnyelje a nyiro igénybevételt,!SZigetvári F szerint ezt már csak 2011 bentudják megoldani igy dizel lepihen 2011 .03.15 ideiglenesen kivonva....
Addig nagyduzzogva eljárkálok a q4 el:-) remélem ddddd

sikeresen kicseréltük a gyűrűket, a hajtókar csapágyakat, be lettek csiszolva a szelepek és felpolíroztuk a szívósort, tegnapelőtt a helyére került a blokk, ma a hengerfej, a többit jövőre :) már nem sok munka, remélem minden a legjobban sikerül! folyt. köv.
Végre sikerült időt szakítanom a két ünnep között a cserére. Az alkatrész már majdnem 2 hete megvolt. Bár azzal is volt egy kis malőr, mert először olyat kaptam, ami a 120 lovas változatba való. Ezen 4 csőkimenet van és háromvezetékes a csati, viszont a 105 lovasba 3 csöves 2 csatis kell. Csere előtt a vízem kb 70 fokon stagnált, alig volt fűtésem. Most elég rövid idő alatt beáll 90 fokra és tartja is azt. Természetesen a gyári BEHR márkájú került bele.



Kész az ótó.
Összes tárcsa (brembo)+betétek (nemtom), fékdugattyú felújító készlet, kézifékkötelek, ajtóhatároló csere, karterbe új menet, leeresztőcsavar, olajszűrő.
Jöhet a műszaki.
Megtörtént az EGR cseréje.Az egész művelet nem tartott tovább fél óránál.
Az alsó fordulatszámtartományokban egyenesen megtáltosodott a paripa.Már-szinte- alapjárattól lehet vele gyorsítani.Így még kellemesebben lehet vele autózni:-))!
Km. ó. állás:77.865




Ma elgondolkodtam ezen a bőrös dolgon (bálnaf.sz bőr most olvastam valahol :-)) Nézegettem a kocsiba a vörös bőr üléseket. Ki kell találnom mit szeretnél vele kezdeni, mert a patent a nadrágon gyönyörűen kikezdte. Egy évet se bírt nálam. Csak úgy, ha a garázsban állt volna. Szóval szép. Vagy megy be a plüss az ülésfűtéssel megspécizve, vagy kap egy javítást a garnitúra. (elől-hátul) Nem tudom. Ezen sokat fogok még gondolkodni. De az tuti, hogy k.rva hideg a bőr mínusz 500 fokban.
Ma szép hangok jöttek menet közben a kocsiból. Aknára állás után kiderült, hogy alul az egyik pánt a rozsdásodás hatására elengedte magát. Sajnos a másik oldalt nem tudtam lehajtogatni -8 fokban, ezért csak visszatekertem. :-) Majd megyek a szerelőhöz és kicseréljük. Nem tudom mit tartott ott és mi az a pánt, de még a nevére is rá kellene jönni... :-) Bázzeg! :-D
Képeket nem csináltam, mert a rosszabbik tunning telefon van nálam és az nem erre való. :-)
Az utóbbi 2 hétben két tank üzemanyagot elautóztam 50% 95 és 50% E85. Elég jól fogyasztott a kis szépség. 8,5 re jött ki az átlag.Többre számítottam ebben a hűvös időben. Továbbra sem veszek észre teljesítménybeli különbséget a tiszta benzin és a feles etanol között. Gondolkodom egy átalakító beszerelésén.
Zé mester kilakatolta a gépezet alját és az első nyúlványokat, megcsinálta a kopogó futóművet (aminek a baját homály fedi) és bekerült egy toronymerevítő is. Jó feszesre állítva, már ismer a Mester. :D
0
553