Blog
13 év alatt amióta nálam van az autó, 130.000 KM-t mentem vele. Szerencsére a javítási lista rövid, mert úgy látszik jól kifogtam.
Ami eddig elő fordult:
2006
-Fékbetét csere (Ez természetes dolog.) Tárcsa, és dob föl szabályozás.
-Vezérmű szíj csere (Ez is természetes)
-Motor tartó bak csere. mert elvált az egyik.
-Hátsó lengés csillapító csere. (gázos)
Ezekkel a hibákkal vettem a kocsit.
-Légszűrő, és olaj csere. (Castrol)
A futómű állítások nem is számítanak, mert az évente szokott lenni, biztos ami biztos.
2007
-Kormány gömbfej csere, lengőkarral egybe épített gömbfej csere.
-Légszűrő, és olaj csere. (Castrol)
2008
- Ajtózárban egy műanyag bizbasz csere.
- 2 defekt, 2 új gumi.
-Légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
2009
-Váltó kulissza műanyag elem csere. A váltókart ami meg tartja (elfáradt szerintem)
-Első keréknél a gumi fékcső cseréje. (kezdett repedezni)
-Kuplung csere (Tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy)
-Légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
2010
-Nekem jöttek.
Hátsó lökhárító, Műanyag doblemez burkolat csere, lökösben lévő szellőző csere, gyári sárvédő gumi csere, két hátsó lámpa csere, hogy egyforma legyen. Lakatos munka + fényezés. A biztosító tisztességesen rendezte a káromat.
-Fékbetét csere elől
-légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
-Olaj leeresztő csavar csere.
2011
-Fékolaj csere
-Kuplung munkahenger csere.(A váltónál lévő munkahenger csöpögött.)
-Termosztát csere (Nem fűtött rendesen.)
-Lengés csillapító csere.
-Gyertya csere. (Jó nagy szívás volt, mert bele tört az egyik kicsi. A cimborám 2 napig bűvészkedett vele, hogy kivegye abból a mély lukból a beletört csonkot.) Na ez mondható az első szívásnak, hogy ugye a 100000Km-enkénti csere nagyon jól hangzik, de senki nem gondol rá, hogy 6-8 -13 év alatt ez hogy be tud rohadni. Ha valaki olvassa ezt, gondoljon erre, és minden második olajcserénél nézze meg a gyertyákat, néha át legyen mozgatva, és nehogy így járjon!
2016 Kicsit erősre sikerült egy elindulásom és sajnos szétment a váltóház meg a difi is kapott. Hiába. Nem mai gyerek már. Váltó csere. Volt itthon váltó. olaj bele 12000Ft szereltetés + kuplung munkahenger meg egy pár apróság 25000Ft.
Lehet én voltam a hibás, de lehet anyagfáradás is.
2017 A gép tök jó. Az évenkénti olajcsere és szűrőcserén kívül nem kellett vele foglalkozni. Így 20 évesen is megbízható rozsdamentes.
Nagyon örülök, hogy mellette döntöttem annak idején.
Hát eddig itt tartunk. Nem olyan rossz. Nem?
(Sok embert hallottam már, aki azt mondta, hogy az Alfa szerviz igényes. Hát nem. Időben el kell vinni szerelőhöz, és mielőtt 1 hiba többet csinál, meg kell javíttatni. Olcsóbb is, és mindig jó a szekér. Nem érnek meglepetések.)

Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.
...egyenlőre ennyi.
Tegnap este miközben nyugodtan autóztam, hirtelen láttam hogy jobb oldalról egy nagy kövér macska rohan az úton az autóm elé. Hirtelen felötlött bennem, hogy az első lökös toldatát nem szeretném elhagyni, meg a macskát se kivasalni, padlóig nyomtam a féket és kormányt balra. Sikerült elkerülnöm, és nagyon büszke voltam magamra, micsoda reflexeim vannak. Ez kb. 2 másodpercig tartott, mert a macska dobott egy kézifékes fordulást megkerülte az út szélén álló autót, és vissza elém. Na ezt már nem sikerült elkerülni. Puff, de a macska se elöttem se mögöttem, kiszálltam, hogy megnézzem mit tört rommá, de már sirattam a toldatot előre. Aztán meglepődtem, mert a kövér jószág beépült a kocsi elejébe a két ködlámpa közé. Egy kicsit segítettem neki kiszabadulni, így meguszta. Én is viszonylag kevés kárral. Egy rácsra lesz csak szükségem.

A mai napon az Autótemető Blog is emléket állított a kis pirosnak. Köszönet érte!
Ma sikerült beszereznem egy karbon pajzsot Surci Cartárstól, felraktam rögtön, egész jól néz ki :-).


eljött az idő, hogy az első hosszabb út elé álljon a hintó..... nah szépen is ment minden, bejáratóshoz képest, viszont a nyári ütéstől valami nem jó, amikor latyakos útra ért a jobb első kerék, jobbra-balra imbolygott a kocsi, tekerte ki a kormányt a kezemből, úgy tűnik még a kormány összekötő rudakat cserélem, sebaj.... amúgy szépen megy, nem ingadozik az alapjárat, de ma megtörtént velem, ami még sosem.... :)))) indultam volna nagyanyámékhoz, amikor egyszer csak megállt a szíve.... hm.... bebizonyosodott, hogy a verda benzinre megy és nem jogsira..... :)))))))) egyébként nagyon jó lesz a kocsi!!
Egy jó kis kirándulással kezdődött az idei év.
3.-án reggel indulás Visegrád irányába.Az útvonal:Szhely-Csorna-Győr-Egom-Visegrád.Egy kis szlovákiai kitérővel.
Visegrádon három nap pihenés:fürdőzés,párolódás a gőzben,bobozás a havas pályán,finom ételek,finom italok:-))!
6.-án indulás tovább Hatvanba,Szentendre érintésével.Hatvanból Dunaharaszti,egy kis shopping Bp.-en,majd érkezés Szhelyre 8.-án.
Teljes táv 700 km,átlagfogyasztás 6,6 l/100km és talán most a dpf is tiszta:D.
Jó kis évkezdet volt.Remélem a folytatás is hasonló lesz:-))!












Különösen hideg és mocskos tél ez az idei, nem bírom tisztán tartani a kocsit egyszerűen, mert fagypont alatti/körüli a hőmérséklet hetek óta. Mondogattam is hogy vagy egy alapos havazás vagy egy kis hőmérséklet emelkedés kéne hogy végre megszabaduljon a kis piros ettől a kosztól. Úgyhogy ez a mai enyhülés épp időben érkezett. Öt fokot mértem a kocsi hőmérővel, mindenhol olvadnak a hókupacok, úgyhogy jöhetett a megérdemelt tisztálkodás.
Így januárban egy sima 300 ft-os gőzborotvázást adtam neki, azt hiszem ennél többet felesleges áldozni rá, mert így is bármikor bekoszolódhat megint és ez is hozta azt az eredményt amit elvártam.
Minden tiszta homok, meg latyak. Itthon is ami homok kihullott a cipőmből és össze kellett söpörni, az szerintem már néhány zsákot megtöltött volna. Borzalom. De legalább nem sóznak már annyira.
Mértem gumi nyomást, de nem hiányzott egyik kerékből sem.
Néztem folyadék szinteket is, azok is rendben vannak.
Télen városban a legdurvább fogyasztás 1 literrel volt több a nyárinál.
Jöhetne még egy havazás, vagy tavaszodjon, csak a száraz hideg tél kerüljön el mert azt nem bírom.