Blog

>> EgyébGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2010-02-06

Nemrég ledes szofita izzókkal váltottam le a beltér és a csomagtér régi izzóit. Az izzók fehér színűek, de enyhe jégkék színben világítanak, így halványkéken megfestik a belső teret. A csomagtérbe 8, a belső fényekhez pedig 2 ledes izzókat tettem. Ezekkel harmonizál az első helyzetjelző és a rendszámtábla szintén jégkék izzója. A helyzetjelzőt korábban a xenon szett miatt cseréltem le, mert kicsit fura volt a fehér xenon melletti sárgás fény. A halvány színű helyzetjelző pedig még morcosabbá teszi az autót sötétben. Nekem tetszik a végeredmény! :-)

>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-06

Újabb 100km-nyi tapasztalat....csendesebb a motor.Ezt mindketten észrevettük.Az eddig 3500-4000-es fordulatszám felett jelentkező,enyhén érces hang szűnt meg.
Alul egy picit nyomatékosabb,de csak egy árnyalatnyival....mint egy szívódiesel,lök egy picit de hamar elfogy. Felül meg gyenge...mintha érezni lehetne,hogy másképpen ég az üzemanyag.
A szűrő továbbra is tiszta...

 
>> Szervizartitomi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-02-06

Cserére szorult a termosztát, mert nem szabályzott, ezért a motor nem tudott üzemi hőfokra melegedni. Neten találtam egy remek kis oldalt (www.fekmester.hu), ahol nagyon jó áron lehet rendelni mindent. Az oldal egyszerű, könnyen áttekinthető, megbízható és gyors. Szerdán rendeltem és előre utaltam a pénzt Debrecenbe, a csomag pénteken már Pécsen volt. Beszereltettük és most jól működik. A termosztát ára 9600 Ft volt, postaköltséggel együtt. Mindenkinek csak ajánlani tudom a fekmester oldalát.

 
>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-06

Picit mintha lomhább lenne....mondta tegnap a párom.Ő sokkal többet jár vele....valószinűleg jobban észreveszi.....
Már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi....

 
>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-02-05

A mai napon végre időt szakítottam rá és kicseréltem bent a műhelyben a csomagtérteleszkópot.Amióta a szárny felkerült és megérkeztek a mínuszok már nem tartotta még az ajtót...
A többiekre hallgatva nem gyárit rendeltem,hanem a 147-es Alfáé került bele.
Nem volt túl egyszerű beépíteni,de azért sikerült.
Ja és a mai nap átlépte a GTV a 65.000km-t

 
>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-05

Na akkor rászánom magam....
Már elég régóta érdeklődöm a Bioetanol-os üzemeltetés után.Másfél éve szinte minden megjelent cikket-tapasztalatot elovastam. Óvatos duhaj lévén,egyenlőre elektronika nélkül,csak felesben próbáltam ki.
Első lépésként beépítettem egy benzinszűrőt,a kellemetlenségek elkerülése végett.
Tankoltam kb 11liter etanolt és kb10liter benzint...ez a tankban maradt benzinnel kb 70-30-as arányú benzin-etanol keveréket jelent.A tapasztalat......? Nagyjából semmi.....eddig.Ugyanúgy megy az autó,legalábbis semmi komoly jelenséget nem tapasztaltam. A szűrő is tiszta maradt. Ekkora tételnél kb 3literrel több üzemanyagot kaptam,mintha csak benzint tankoltam volna.

 
>> SzervizAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2010-01-14

Szabó Pistiéknél ma sikeres műszaki és környezetvédelmi vizsgát tett az autóm.

Árak:
előzetes műszaki átvizsg.: 7 816 ft.
hatósági díj: 2 098 ft.
környezetv. vizs. 4 640
-----------------------------------------------
ez össz. 14 555 ft.

időszakos műszaki v. 9 550 ft.

 
>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-02-05

Mióta slovákiában bevezették az eurót azóta nagyon megnőtt a bírságok magassága, egyszerűen átvették a fejlet nyugati országok mércéjét (érdekes a fizetések magasságát nem befojásolta ez a nyugati mérce). Mivel a forgalmi engedélyeben az Alfámtól csak az alap acélfelnin lévő téli gumi mérete szerepel és a nyári szetté nem ezt orvosolnom kell ha nem akarok minden egyes igazoltatásnál minimum 60€ buntit fizetni, kopogjam le (kop, kop, kop) még nem fizettem büntit ez okból és nem is szeretnék. Szóval a Fiat SK-nál megrendeltem a bizonylatot arról hogy mely gumi méretek használhatóak az én Alfámon. Ennek a darab papírnak az ára 66€ + 2.5€ posta költség volt. Most már csak be kell iratnom a méreteket a forgalmiba.

>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-02-05

Az eredeti motorvédő nagyon ramaty volt, hiányoztak bizonyos részei és a felfogatása sem volt 100%. Már nem lehetet bisztonságosan felrakni úgy a helyére hogy ne keljen attól félni hogy esetleg elszál és okoz valami gubancot ami nem hiányzik nekem sem és másnak sem. Sikerült rendelnem egyet nagyon jó áron (a szálits díjja egybel volt 38.19€) és a héten meg is jött. A legközelebbi alkalommal fel is kerül a helyére.

>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2010-02-04

Hát végre közel egy hónap várakozás után végre elkészült a szinter kuplungom.Egy 6 ágú szintertárcsa készült, a lendkerék és nyomólap is szépen fel lett köszörülve,úgyhogy lassan újra összeáll az autó.
Ki lett cserélve hátsó rugó is amiről úgy tudtuk,hogy a jobbos törött, nos a balos is.Sikerült beszerezni keményebb rugókat, ezek egy kicsit nagyobb átmérőjűek, de sokkal-sokkal keményebbek mint a gyáriak.Egyelőre miután a váltó még lóg a De-Dionnnal együtt, úgy néz ki lehet túl közel lesz emiatt a féltengelyhez, de majd ha fent lesz minden a helyén kiderül.A keménységgel maximálisan elégedett vagyok, örülnék, ha így maradhatna. Cserére kerültek a stabrudak szilentjei is elől és hátul is.Mindehol találtam szakadtat, úgyhogy ez amúgy is szükséges lett volna.