Blog
3 évnyi használat és kb. 6000 üzemóra után kiégett az egyik xenon izzóm. Mivel ezeket párban illik cserélni, így vehettem 2db-ot, potom 12K-ért :( Ez egy kicsit fájt, de mit lehet tenni! Aztán megoldottam végre a csomagtartó teleszkópjainak cseréjét is, és a bal oldalsó index izzócserét is. közben jól szétfagytam, de legalább megvan. Így telik egy dolgos Alfás szabadnapja :P :))) Össz. költség 16.000Ft volt.
Ismét Csöri mesternél járt a gép:
- gyertyacsere
- valtóolaj csere
- szervókormány olaj csere
- kézifék bovden csere
- átvizsgálás műszakira
Nem világított egyik oldalon, gondoltam a legegyszerűbb az lesz, ha átcserélem halogénre. Mert az ehhez értő szakim el volt utazva. Megvettem az izzókat, kicseréltük és ugyanaz a helyzet, mint előtte, a jobb oldali nem világít. Így jöttünk rá, hogy lett volna még könnyebb megoldás is, mert csak egy biztosíték volt kimenve. Sebaj, úgyis kellenek majd a halogén izzók a műszakira :D
Újra előjött a gondom, hogy az autó egyre kevésbbé megy. Erő sincs benne. Volt, hogy harcolnom kellett egy Opel Corsával. Ebből már sejtitek mi volt a gondom.Kitakarítottam újból a sprotlégszűrőt. Nem lett jobb. Visszatettem a gyári légszűrőt természetesen új szűrőbetéttel, de ez sem segített. 4000-es fordulatig ment, utánna megtorpant, sőt 5.-ben hiába nyomtam egy bizonyos fordulat után a gázt, még lassult is a kocsi. Elegem lett belőle!
Felfívtam újra Csöri mesterünket. Kaptam egy időpontot február elejére. 2hét alatt elkészült az autóm. A hibája: légtömegmérő halt meg.
Viszont ha már ott voltunk akkor a nyiszegés megszüntetése miatt kicseréltük az első felső lengőkarokat és a stabilizátorrudat, és vezérműszíj, vízpumpa, ékszíj csere is ráfért. A legutóbbi 73.000km-nél volt. Most 134.500-nál nem akartam várni még egy évet.
Így a vezérlésével sem lesz gondom egy ideig. :)
Az autó úgy megy mint régen. Az utóbbi hónapok miatt kicsit óvatosabb vagyok, úgyhogy még ne kiabáljuk el meddig jó. De ha ilyen is marad, akkor megoldódott :))))
Sikeres műszaki vizsga.... Nem kellett cserélnem semmit :)
A jelenség azzal kezdődött hogy egyszer csak nem akarta bevenni a fokozatokat a váltó. Első ránézésre az alsó munkahenger fosta az olajat, de akkor vettem észre hogy a nyomóvilla ferdén áll.
Nem volt mit tenni: váltó le. A "pörgős boxer" topicban kaptam a segítőkész kollégáktól képeket és tanácsokat, mert mint kiderült a váltóharangban van egy 5-ös csap, ami a villát hivatott tartani, csak tőből le volt törve és én nem tudtam minek kéne ott lennie. Szóval egy kollégám édesapja esztergált egy csapot és bele raktam.
A másik nagyobb projekt a kuplungozás volt, mivel már a vásárláskor rezonált a kuplung ha csúsztattam. Az előző tulaj szerint eladás elött megkuplungozták, és "azért ráz, mert még nem kopott össze" . Ilyen szar dumának amúgy nem szabad bedőlni! Ez azért van, mert úgy nézett ki hogy tárcsát cseréltek -gondolom hogy eladáskor ne csússzon- , de szerkezetet és csapágyat nem. A szerkezet nyomólapja kopik, hullámos lesz és az új tárcsával rezonál. Szóval komplett kuplung szett csere.
Aztán a váltó kapott még egy alapos mosást, egy rudazat szimmeringet és ment fel a helyére.
Szétszereléskor a kutyacsontokat már egy határozott mozdulattal el is hajítottam a bal vállam felett, mert annyira rosszak voltak, plusz vettem kipufogó tömítéseket is, úgy került vissza a leömlő, mert jobb a békesség!
A projekt nem jött volna létre Malek Péter barátom nélkül, így ezúton is köszönöm neki!
Tételes számla: alsó munkahenger 6500, kuplungszett 25000+2700 (posta), szimmering 140, kutyacsont (stabilizátor inga) 2x2700, kipufogó tömítés 4x180


Tél végére szereztem dísztárcsát, pont Valentinnapra :P
Anyagi csődöt okozott :D:D
Sztem jobb mint a semmi....van akinek tetszik...van akinek nem...ez van!

A tél autós örömeinek és egy árok-oszlop páros következményeként kicsit megváltozott az autó frontrésze. Ennek javítása megtörtént és nagyon fájt. Mindenféleképpen. "Erről többet nem mondhatok, kérem kapcsolja ki!"
Lökös: 14.000,-
Sárvédő: 5.000,-
Hűtő: 10.000,-
Dob betét: 2.000,-
Ablak mosó motor: 1.500,-
Javítás: 20.000,-
Benzin ktg: 3.000,-








Tegnap leszereltem a karbikat , a hengerfejet ,a kipufogót ,meg minden egyebet ,mert úgy gondoltam ,hogy csak a motort szedem ki, a váltót nem .De végül meggondoltam magam ,és a váltóstul való kiszedésre szavaztam.Ez csörlő hiányában nem volt tul egyszerü ,de megoldottam testvérem segítségével. A motor-váltó kombót leengedtük az aknába ,és utána egyszerüen letoltuk róla a kocsit.Elképesztően néz ki a hármas henger dugattyúja!
A kocsi eleje meg terepjárós magasságokba emelkedett a motor-váltó súlya nélkül .:DD






