Blog
Tegnap hazafelé egy, már elütött őz volt előttem,kikerülni nem volt lehetőségem,így középre vettem.
Hiba volt.....
Nagyot durrant a motor,és végig kopogott az alja.Gyorsan megálltam,de szerencsém volt,megúszta a karter,de az autó alja tele van szőrcsomókkal,még a féktárcsa is.Kipuff rendszert is hegesztenem kellett,így kapott egy új véget is.
Az egész arra volt jó,hogy rájöttem ,alacsony az autó,állítanom kell a rugókon elöl.
Méréseim szerint 60 mm-rel alacsonyabb,mint gyárilag,és a lengőkarok is befelé dőlnek.Megvan erre a hétre az elfoglaltságom...
:-(
Ma elértük a 120000-dik kiló métert.Nálam ebből csak 720kmt ment,de gond nemvolt.Pöcre indul hidegben is,és nem kell folyton tankolni járni:)

2 napot bírt. Sajnos újra száraz időben kezdte el a szarakodást, tehát a vizes idő elméletet akár ki is lehet zárni.
Sajnos a V6 TB motoron nem olyan üzemanyag nyomásszabályzó van mint az enyémen úgyhogy a próba sem lehetséges, legalábbis most úgy tűnik. Viszont az alapjárati motor ugyanaz abban is, de nem ez a lényeg hanem hogy abban egy sokkal stabilabb egység fogja oda a szívócsonkhoz, nem csak egy "szaros" bilincs mint ebben. Azt kipróbálnám majd..
Újabb észrevétel hogy a hiba előcsalható ha sokszor engedem motorfékkel 1200-as fordulat alá. Ha sokszor ezt eljátszom akkor máris produkálja a hibát, ilyenkor a kuplungot kinyomva úgy csinál, olyan mint az ember akinek lenyomták a fejét a víz alá és feljön levegőért kapkodni..
A másik amivel szinte azonnal előcsalható a hiba, a havas út kitűnően alkalmas rá, amikor pl. hintáztatással próbálok továbbjutni a hóból, vagy csak egyszerűen lassan indulok el és folyamatosan kipörög a kerék, erre kinyomom a kuplungot hogy megtapadjon, aztán újra gázt adok, újra kipörög, újra elveszem, és így tovább.. Na ettől teljesen megbolondul pl. szinte azonnal...
Nem tudom már tényleg mi a szar ez.
Mindenesetre megjött a gyári légszűrőházam, úgyhogy vissza lesz alakítva szépen gyárira. Bízom benne, de sajnos van egy olyan érzésem hogy ez sem fog segíteni.
Utána cserélek üzemanyagszűrőt és egy tank tisztításon is gondolkodom.
Az autó reggelre teljesen tünetmentes lett, semmi baja ismét
Másfél hét állás után beindítva az autót, ahogy melegedett alapjáraton, újra elkzdte a jelenséget, először csak finoman, aztán egyre agresszívabban. Az is megfigyelhető tehát hogy az ingadozás üteme is változó, tehát van hogy szépen lassan ejtegeti a fordulatot pl. 85-1200 között, de van hogy 850-2000 között, de mikor agresszívabbá válik akkor pl. magasabb fordulaton egészen piciket ugrál, viszont sűrű ütemben..pl. 2200-2500 között.
Az idő viszont teljesen száraz volt.. :S
Készen lettek az elkorhadt részek, melyeken keresztül ázott az autó. Mivel előre szóltam hogy nem sietős, 1,5 hét alatt lett készen.
Viszont sajnos jobb hátul továbbra is ázik picit, de rájöttünk hogy hiányzik egy műanyagdarab a sárvédő és a lökhárító közül, így fel tudja verni ide a vizet a kerék.
Marklártól pótoni!
Ez is eljött ennek is az ideje, az első műszaki. Az előre megbeszélt időpontra vittem a kocsimat a szerelőmhöz. Kicseréltettem a motorolajat, első izzókat ablaktörő lapátokat, meg nézzék át a futóműveket és a fékeket. Semmi kölönösebb problémát nem találtak, és a műszakin is simán átment.