Blog

>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2009-12-27

Most van időm beírni, hogy november 7-én kapott új zöldkártyát az autó, dec. 14-én pedig friss műszakit. Egy stabpálcát kellett cserélni a bal oldalon, meg két helyzetjelző izzót.

 
>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-13

Hosszú keresgélés és információgyűjtés után megkezdődött Alfi szivének felújítása. Kerepesi Jani elkezdte darabogra szedni a motort. Mivel én nem voltam mindig ott, ezért elég sürűn konzultáltunk telefonon, sajnos nem azért mert a gép motorja jó állapotban van... hanem azért mert bármi ami szét lett szedve utólag kiderült, hogy irdatlanul rosz állapotban van. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a gép szervizelése nemcsak annyi lesz, hogy a hajtókarcsapágyakat kicserélik. Mindent szét kellett szedni. Hosszas egyeztetés után Jani meggyőzött, hogy ha már szétszedjük darabokra akkor úgy rakjuk össze, hogy egy tökéletes tuningalap legyen és többet ne kelljen atomjaira bontani. Igy egy 0 km-es motor került a kazánfedél alá. Teljes felújításon esett át minden ami a mocitető alatt van.
Ime egy kisebb lista mik lettek orvosolva:
Alkatrészek: Vezérműtengely (1db -15000), Főtengely alapméretes (1db - 20000), Hajtókar új (4db- 40000), Tömítés garnitúra ( - hengerfejtömítés, 30000), Hengerfej tömítés fém (15000), Szelepkorong (5000), Ékszíj (3db - 7000), Wiseco dugattyúk + száll (4db - 195000), Kipufogó tömítés fém (5000), Vezérműszíj + csapágy (16000), Hátsó vízcső (6000), Olajpumpa (10000), kuplung készlet (50000), Balansz tengely dugó (2000), Első fékbetét bontott (5000), Olajszürő (2000), Turbo olajcső (5000), Hűtőventilátor kapcsoló gomba (2500), Gyertya (4db - 6000), Gyertya kábel készlet (24000),Vízcső és vákumcsövek (2000) Váltóolaj (4Liter - 10000), Motorolaj Selenia Sport 10W-60 (6Liter - 23000), Fagyáló folyadék (3000), Egyéb: Hengefej felújítás (35000), Gépműhely (110000), Munkadíj (100000)
Sajnálatos módon a hengerfejet cserélni kellett volna, nem felújítani, mert elég rossz állapotban volt. De mivel nem volt a piacon ilyen hengerfej és az autó egy jóbarátom esküvőjén volt nászautó, igy ideiglenesen fel lett újítva és ideiglenesen fel lett rakva. A csere majd bejáratás utánra maradt, szóval a 6000km-t ki kellene bírnia, no majd kiderül bírja-e! :)
Sokan gondolhatják, hogy nem lett volna érdemes ennyit foglalkozni vele, de én úgy vagyok vele, hogy ez volt az álmom és így legalább tudom, hogy nyugodt szívvel elindulhatok nagyobb útra anélkül hogy agodnom kelljen. A másik érv, pedig az, hogy én járatom be és ez egy csodás érzés!! :) Majdnem olyan mintha most jött volna ki a gyárból! :)
Akinek esetleg kérdése van, szivesen válaszolok!
Sikeresen fel lett újítva a szive Alfinak. Igaz sok munka lesz még vele, mert bőven van vele tervem!! :) Folyt köv.....

>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-07-26

A hosszas várakozás és ismerkedés után sok alfamaorés segítséget kaptam eme szörnyeteghez, vagyis pontosabban Alfi talpraállításához. Kiemelném DFG tanár úr, lelkesítését, hogy lesz ebből még autó! :)
Az első lépés sajnos nem volt sikeres, mert 1 hónapig állt az egyik autószerelő ismerősnél, azzal a címszóval, hogy majd ő átnézi.. hát sajnos neki se ment... igy visszakerült a garázsomba. Sokáig nem kellett várnom mert LACEEKA klubtársunk felajánlotta hogy vigyem fel hozzájuk a 3. kerbe. Sajnos ott első ránézésre nagyon szörnyű látvány fogadott minket. Maklar155-el konzultálva alkatrészügyben szóba került eme csódás vas szerelése és ajánlotta Kerepesi János kollégát. Így Alfi át lett vontatva a 3.ker.-ből a 18.-ker.-be.

>> EseményDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-05-10

Egy szép vasárnap eljött a nap hogy ne csak álmodjak egy ilyen alfárol, hanem birtokoljam is, nagy vágyam volt ez a tipus! Külsőre nagyon szép állapotban volt a gép, a belselyére ráfért egy kis tisztogatás, a vanish csodákra képes. Eddig szép és jó minden amit irtam, olyan mintha mesébe illene, csodás vas került hozzám egy szép napos vasárnapon... de viszont nem élvezhettem az alfás fillinget, életérzést. most jön a kérdés ugyan miért? Most elmesélem. Sajnálatos módon hajtókarcsapágyasan került hozzám a verda, ami idő közben megkapta az Alfi nevet (anno a az egyik német csatornán volt egy film amiben egy szörös ürlényt hivtak igy... kicsit találó!). szóval Alfi erejét nem tudtam élvezni, egyik nagyon jó barátommal hazavontattuk miskolcról és betettük a garázsba. Elindult az idegörlő autószerelő keresés, sokan már csak a kocsira nézve azt mondták nem vállalja, elszomorító volt. A környék összes autószerelőjével konzultáltam akit ismerek, senki sem válalta. Szóval elindult a keresgélés és segítségkérés alfaamorén.

>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2009-12-26

Vicces ez a karácsony, főleg,ha az ember rokonai tudják,hogy bármi ami az imádott rozsdaboglyámhoz való örömet okoz.Így történt, hogy anyuék egy garnitura 205/40R17 Kumho Ecsta MX15 extrém utcai gumival, a tesóim egy pár 156 GTA féknyereggel, a nagyim pedig hidrokézivel kedveskedett. :)
Néha kicsit megijedek magamtól, mert miután 24.én este megkaptam a féknyergeket a 25.-én reggel már a garázsban ültem és bontottam le a régi nyergeket, dél körül érkező rokonok is furán néztek, amikor olajos melós ruhába mosolyogva nyitottam kaput :)

És most a tényekről. A fékekhez tárcsa is kell, ezt autóépítő társam Hadada biztosítja, 310mm-es 166-os tárcsa képében.Ezzel lesz egy kis alakítgatás,ha egyáltalán jó lesz.Ha nem akkor katalógus alapján az E36 M3-as bimmer 315mm-es tárcsája majdnem jó, itt csak 2mm-es magasság és kb ugyanennyi belsőátmérő különbség van, ami a 166-osnál 4-5mm. Hát a próba után okosabbak leszünk.

 
>> Tuning és extraGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2009-12-24

Megjött a jézuska! ;-D És hozott nekem,egy garnitúra,a saját nickemmel ellátott Alfás szőnyeget....

 
>> Tuning és extraGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2009-12-12

Marklar cartárs jóvoltából hozzájutottam egy garnitúra,gyári 15"-os Ti felnihez.
Így hát,mostantól télen is alufelniben feszít a kisautó...;-D
A fel/átszerelés nem volt zökkenőmentes,egy kis görgőzés,egy garnitúra új kerékcsavar .......éééééééés,már indulok is....;-DDD

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2009-12-21

153235 km cserélve a stabilizátorrudon lévő gumibakkok meg a hosszbordás szíj a vezetőgörgö és a fiszitőgörgö is. Ezzel vége a szerelésnek erre az évre reméllem :) de jövőre folyt. köv.

 
>> SzervizLali75 // Alfa 75 2.0TS // 2009-12-25

Már nem 90 a hőfoka,hanem85,de viszont sikerült megnyitni a fűtéscsapot teljesen,és csoda történt!!Van fűtés az autóban!!!!
A fogyasztást számolva,termosztát csere óta 7,5l/100km!!!!!!
Ez már tetszik.Jobb,mint a 10-11.......
:-D

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-12-25

Kőbányáról menni Rkeresztúrra felér egy tartóssági teszttel, pláne fagyos idők után. Életveszélyes kátyúk közül az egyiket csak megtaláltam. Eredménye hasonló, mint nyáron - kereken nem látszik sérülés, de a kormány keményen elferdült (lásd fotón, ami álló helyzetben készült, de így áll, mikor egyenesen megyek..).

Úgyhogy még egyszer nem szeretném kátyú miatt fizetni a futóműszervizt, rendőrt hívtam, jegyzőkönyveztettem. Amit lehet bevasalok..