Blog
Tegnap utas voltam az autómban - ilyen már volt - de hátul. Ilyen még nem. Úgy éreztem, mintha bedugult volna a fülem: a magastartomány teljes hiánya. Hiába vannak az ajtókban viszonylag jó M.N.C.-k, az a kis piezo izé a kónuszon sosem volt szimpatikus. Hazafelé vettem egy pár Sony csipogót (dómot), azért azt mert az volt az Elektrovördben. Szépen felügyeskedtem a B-oszlopra egy 30 fokos kerettel, így kb. olyan szögben áll mint az első ajtókban.Hiába, a fizikát nem lehet arculcsapni: a magas hangok bizony egyenes vonalban terjednek. Így már egész jó a rendszer - az ésszerűség határain belül. A gyári Blau fejegység megmaradt, de a saját végfokját nem használom mert elég gagyi. Kihoztam belőle kisjelű kimeneteket - nem kis munkával. Ezekröl mennek az ajtóhangszórók 4X100-as erősítőn keresztül. A dohogót egy 2X200-as Renegade eteti hídba kötve, kicsit visszafojtva. Így már lineárisban van a hangszínszabályozás, és mégis szépen szól, van alja, teteje. Most már az utasok is jó minőségben hallhatják azt, amit én akarok hallgatni. Elvégre nekik is joguk van a minőségi szórakozáshoz!


Megkaptuk a zöldkártyát egy évre és kicserélték 2 első helyzetjelzőt, készülve a jövőheti műszakira.
Ma felugrottam Pestre, megnéztem a Veterán autókat. Volt közöttük nagyon sok gyönyörű autó, de a legszebb természetesen egy Alfa volt.







Sikerült vennem még egy Giuliettát. Igaz csak alkatrésznek, mivel alaposabb vizsgálat nélkül is kijelenthető, hogy a kaszni teljesen el van porladva. Talán a két első sárvédőt, és 3 ajtót érdemes félretenni belőle.
79000 km van az autóban és végre meg van a nagy első lökhárító is.






4 Új téligumi+futóműbeállítás!
:-)Egyből más lett az autó!
Kipufogó kijött autó alól.
Harditárcsa kuka.
Baloldali hossztartó nem rohadt el 100%ban.
Valszeg nem tett neki jót a leömlő hőterhelése.
Összerakáskor kap is majd egy azbesztbandázst!
http://dinamitkipufogo.hu/azbeszt.php
S íme egy szép példa, így kell restaurálni.
http://capabmwforum.hu/index.php/topic,363.30.html










Miután George koma írt egy hsz-t a 156 topicba, hogy egy napfénytetős 156-ost keresnek egy magyar film forgatásához, vettem a bátorságot és jelentkeztem. Az autót megfelelőnek találták, így szerepelt a Szinglik éjszakája című magyar akció-vígjátékban, melyre igen büszke vagyok, hiszen egy ország láthat egy nem mindennapi szépséget a mozikban. Na jóóóóó, talán kicsit elfogult vagyok, de mégiscsak egy Alfa Romeoról van szó; és azt gondolom, hogy mi Alfások tudjuk értékelni a szépet. :-)
A filmet Sas Tamás rendezte és 2010 februárjában vetítették a mozikban. Maga az autó a főszereplő jármű volt és egy taxit "játszott" a filmben. A taxist Scherer Péter alakította, így – gondolom – javarészt Ő vezette az autómat.
Íme néhány fotó a forgatásról. Köszönet érte Dancsok Reginának (remélem kapok még képeket :-D).



Ottvoltunk és nagyon jó volt, jövőre is megyünk mindenképp.
Eddig nem tartottam fontosnak a blogírást de most elkezdem.
Az autóval eddig jó tapasztalataim vannak ugyan néha bele kell nyúlni a pénztárcába ahhoz hogy úgy muzsikáljon ahogy szeretném.
Cseréltem már gyújtáskábeleket, gyertyákat, szelepfedelet tömítéssel, vízpumpát, hidrotőkéket, ablakemelőszerkezetet a hátsóajtókban mert két hét külömbséggel mindkettő tönkrement.Aktuális javítanivalók: vezérlésmódosító (bár még annyira nem vészes) és megkellene szüntetni a néha fellépő visszahörgéseket hidegen és az alapjáratingadozást.
Ennek ellenére megvagyok elégedve mind a menetdinamikával mind a fogyasztással.