Blog
Hátulra beszerelésre kerültek a Bilstein sport gátlók, thx Buksinak, és Longmannnek a beszerzésért! :-).

Volt egy hétvégi utam Pécsre. Indulásnál visszafele egy számomra ismeretlen lámpa gyulladt ki a műszerfalon. Na, szépen vagyunk. Az első hosszú út és már hibalámpa! De kézikönyv elő és csak az első helyzetjelző égett ki. Arra is rá kellet jönnöm, hogy utána kell néznem néhány alkatrész árának, mert sikerült vennem H6W izzót, de 2000 forintom bánta.
Tegnapelőtt megérkezett a fék T+B szett köszönet Ferkének.Ma nekiláttam a cserének ,kicsit nehézkesen indult mivel beáltak a csavarok és csak nagy küzdelmek árán tudtam kiszedni őket! A betétkopásjelző el volt szakadva így nem jelezte a vas,hogy már cserére érettek a betétek! Ami azt illeti életveszélyes volt a vas! Ha már szétszedtem gondoltam nyomok egy kis optikai tuningot és szinre fújtam a féknyergeket!





Kivonattam iddeiglenesen a forgalombol jövő áprilisig.
Jövőre megprobálom megkötni rá a youngtimer biztositást és akkor vége ennek a kivonatosdinak. : )
Hát hogy a műhelyből haza tudjon botorkálni a kocsi, tessék-lássék módon beraktuk a futóművet. Miután a szilentek még a polcon voltak, tegnap elkezdtem szétszedni, lecsiszolni, lefesteni összerakni...Ha meg már úgyis ráérek és szét van borítva a futómű, felújítottam a fékrendszert a Gépész Tuningtól Zoli segített a fékcsövekben, szép teflonos, fémhálós fékcsöveket csinált nekem. Erről az egészről van itt néhány képecske.
Ja meg elkezdtem a légszűrő helyét és csövezését is kialakítani....












A hegesztett váltóházból több helyen is jött az olaj, így most egy sérülésmentes darabbal lett lecserélve a javított. Emellett egy új nyelestengely szimering is érkezett a régi helyére. A generátor fel lett újítva. Ideje volt, már alig töltött. Történt még sok apróság, amiket nem tudok felsorolni.
A kipufogó kapott a katalizátor utáni első dob helyett egy egyenes csövet, de mivel az túl zajos így vissza lett cserélve a gyárira. Majd kap két rezo-csövet és akkor némileg szelídebb lesz a hangja.
Régebben már írtam az üregvédelem fontosságáról.
Itt a bizonyíték:
Így jár szegény küszöb, ha nincs megfelelően konzerválva: (első kép)
(Természetesen ez nem a 156 küszöbe. Hanem a Fiat-omé. :)
És így néz ki, ha szépen egyenletesen befutja a jó kúszóképességű üregvédő anyag: (második kép)
Egészen meglepődtem, hogy az olaszok kivételesen mennyire használható kontroll-lyukat készítettek a küszöbök hátsó sárvédő felőli oldalára. Még endoszkóp nélkül is ilyen jól látszik a belvilág.
Még annyit szerettem volna itt megemlíteni, hogy az imént leírt lengőkarcsere igen jó alkalom volt a tornyok bevonására is. Természetesen itt nem a képlékeny állapotban maradó zsírt használtam, hanem a PermaFilm-et, aminek a külső rétege enyhén kikeményedik. (Ehhez részhez nem lehet hozzáférni, csak ha ki van véve a lengőkartartó szerelvény is.) Szóval ez is megtörtént, kis lépés az emberiségnek és egy apró pofon a fogyasztói társadalomnak. (Csöri mesterék szerencsére megtűrték festegetésemet. :)
A kép a kedves olvasó fantáziájára van bízva, merthogy nem készült. (Nem akartam összekenni a telefonomat. Vagy csak lustaságból. Vagy is-is.)


...az úgy volt, hogy tavaly (2008) szeptemberében bekerültek az új felső lengőkarok a Pátkay futóműszervíz segítségével. (Igen erősen lehúztak, viszont cserébe csak későbbre vállalták el, ami miatt nem volt őszinte a mosolyom... Szóval nem fogok többször kizarándokolni hozzájuk a város másik felére, ezt elérték.)
Ocapok kerültek be (fehérvári forrásból), amik nem bizonyultak túl tartósnak. Az egyik gömbfejnek 1 év után olyan játéka volt, mint a gyári lengőkarnak kb. 140 ezerkm után. A kopogás felderítésében segítségemre voltak a dunaújvárosi srácok, főleg Géza cartárs és a Volán telep egy alkalmazottja. (A telepnek egyszer ajándékozok pár vödör meszet szocpolitilag.) Köszönet nekik.
Tehát az egyik lk-nek a gömbfeje, a másiknak a szilentje nem volt a helyzet magaslatán. Van ilyen. Mondjuk úgy udvariasan, hogy hétfői darabokat fogtam ki... Ezekután persze már nem volt ehhez a márkához bizadalmam, így gyárikat tetettem be. (Ráfizetéssel.) A Fehérvári Forrás (- a gyengébbek kedvéért Erhard alias Alba Autó- :) support tekintetében igen jól vizsgázott, természetesen megtartotta az "udvari beszállító" címet. :)
(Nincs udvarom, de ez most mellékes.) A lényeg, hogy eddig is náluk szereztem be sokmindent, eztán sem lesz másképpen. De azért tessékszíveslenni jó árakat mondani továbbra is. :)
Így kerültek be gyári lengőkarok a zokapok helyére. (Köszönet Csörinek a beépítésért. És a türelemért... De az egy másik post témája lesz.)
Elvégeztük a kötelező olajcserét,és persze az ezzel kapcsolatos egyéb teendőket!
Km óra állás:67911km
Olaj:Castrol Edge Sport 10W60
Olajszűrő:Bosch
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Ezúton is köszi Runyónak a segítséget!!!
Ezzel a bejegyzéssel vagyok adósa magamnak és a nagyvilágnak (persze, akit érdekel:))
Az első komolyabb utja Liának Görögországba vezetett. Két hét alatt összesen kb. 4500 km-t tett meg, mindenféle probléma nélkül. A fogyasztása 6 liter alatt volt, gyakorlatilag minden tankolással több, mint 1000 km-t megtett. (ennyit tud a JTD szív:))
Bejártuk észak- és közép Görögországot.
Sajnos az időjárás nem kényeztetett el minket. Az eredetileg strandolós nyaralásból utazós nyaralás lett... ami, ha úgy vesszük nem baj, mert így rengeteg szépséget láttunk, felfedezve a görög tájat, mely tényleg csodálatos. A kultúra pedig.. hát igen. az ókori világ egyik alapja.
Az útvonal oda (és vissza is):
Budapest - M5 Szeged - Belgrád - Nis - Macedonia M1 autópálya - Görögország - Paralia Katerinis
Gyakorlatilag végig az E75 jelzésű autópályán mentünk. Semmi probléma nem volt, forgalom sem volt nagy (a török vendégmunkások rohama már lecsengett). Kicsit aggódtam a szerb rendőrök miatt, de nem volt gubanc, jóval korábban a szembejövők ezerrel villognak, hogy mérés van.. bennük lehet bízni.
A határokon sem vártunk 15 percnél többet egyszer sem.
Az út végül 13 órás lett, sok pihenővel.
A görögökre viszont lélekben fel kell készülni. Milánóban már vezettem. Az olaszok egy stílus. De a görögök... ijesztő, ez talán a legjobb kifejezés:)) motorosok mindenhonnan a semmiből tudnak megérkezni, a vészvillogóval leállított kocsik a parkoló autók mellett a főúton, elzárva a sávodat alap... de túléltük:)) nagyon kell figyelni, szívbajosak, vagy azok, akik nem érzik a kocsi két szélét, inkább bízzák másra a vezetést :)) persze CSAK a városokban. Mi Thessalonikiben voltunk, de ott mélyvízbe dobódtunk:))
Az utószezon, és az, hogy a túristáknak nem mindent mutatnak meg a buszos szervezésű irodák azt eredményezték, hogy kb. bárhova mentünk, szinte csak egyedül kószáltunk a romok közt vagy az erdőben.
Katerini mellett Paralia településen volt szállás, ajánlom mindenkinek:) van magyar étterem is, magyarul szólnak hozzád a vendéglősök (már aki tud), magyar feliratok.. nagyon rámentek a magyar turizmusra.. de jól csinálják.
Az árak korrektek, egy Gyros-t 1,8-2,1 EUR-ért vehettünk, a pizza 6-8 EUR, szóval mint itthon.
Odakint a következőket néztük meg:
Edessa, Thessaloniki, Delphoi, Thermopyles, Ioannina, Vikos kanyon, Dodoni, Dion, Platamonas, Tempi völgy, Olympos, Litochoro, Meteorák.
..és ami az Alfa Romeo-t illeti:
A görögök szeretik, nagyon sokat láttunk, legtöbbjük 156-os volt, 159-es, 33-as.. 166-ot egyáltalán nem láttam, de 2 MiTo is feltűnt:)
Nem kísérleteztem villogással, egyik sem kezdeményezett, ott nem szokás.
Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szerpentineket, a nagy hegyeket, szép völgyeket, és az ókori emlékeket.:)
Lia első útja tökéletes, megmutatta, hogy mennyire szeret menni:)
Amúgy az utak jó minőségűek mindenhol, kevés a vacak.
Az üzemanyagárak 20 cent eltérést is mutathatnak 100 m-en belül:))
Érdemes a legolcsóbbat tankolni, ha valahogy kinéz a benzinkút, mert a minőségük jó. Én 0,885-ért olyan dízelt kaptam, amivel simán mentem 1000 km-t... szóval nem kell több az olcsóbból:)
2010-ben vissza kell menni :)