Blog
Ezzel a praktikus kis "ládával" sikerült rendet tennem a csomitartóba. Majd még szerzek bele szatyorakasztó fület is, de egyébként amíg a nem kerül bele a hifi addig így marad..


Új szót tanultam Retrofit
Jelentése: Alkatrészek és kifutott berendezés-részek cseréje az eredeti gyártás fenntartása és berendezés konfiguráció fenntartása mellett.
Magyarul ez az autóra fordítva annyit tesz hogy adott alkatrész újabb verzióra cserélése!
Érthetőbb egy példán keresztül, a legelterjedtebb retrofit a klíma, mikor a régi R12ből, GYÁRI R134-et csinálnak.
Az én első retrofitom a gyújtáskulcs, mert vallom hogy nem Alfa az Alfa piros kulcs nélkül! :) Beszerelés még nem tom mikor lesz!


Ma olajcserére került a sor, kapott a kicsike Seléniá-t meg új olajszűrőt és még egy adalékanyagot... viszont.... történt egy nagyon kellemetlen dolog..... észrevettem az alvázon egy 5 cm átmérőjű lyukat... .nagyon nem jó, mert csak a szőnyeg van ott... :(((



Ma megjött a Ventilátorom a középkonzolba, ami nem zörög cak-pak 3000 pénz volt, gondoltam egyet és ki is cseréltem a középkonzollal együtt.... :D


Kész az autó motorja! Korábban Komárom környékén mind a négy dugattyúm gátszakadt lett. Szerencsére trélerre került azonnal, így a brutális 2l/100 Km-es olajfogyás ellenére, nullás méretű gyári gyűrűs dugókkal meg lehetett oldani a problémát. A motorban gyakorlatilag mindent kicseréltünk. Járt gépműhelyben is. Kimérték, azt mondták tuti lesz. Kapott vezérlésmódosítót is, ugyancsak gyárit.
Lement vagy 57ezer kilométer és már nyüszögött a vízpumpa. Vízpumpa, vezérműszíj, feszítője és vezetője lett cserélve.
Munkadíj 10 pénz.
(147.860 km)
Mer' ugye úgy motorozunk, hogy állunk a nyergen... És amikor leesünk róla, mer' nem vagyunk annyira ügyesek, mint azok at emberek a TV-ben, akkor a motor neki száguld a kocsimnak! Ügyes vagy gyerek! De legalább van biztosítása... Nekem meg eddig volt törésmentes autóm... Hm... Egyedül parkoltam a járdán... se előttem, se mögöttem senki...
Másnap este kódlopós távirányítóval "feltörték". A laptop-om bánja, pedig soha nem hagyom benne. Na most sikerült.

Ma végre véget vetettem a műszercsoport sötétségének :) Kicseréltem a 3 rizsszemizzót, este kiderül mit kreáltam :)