Blog
Neki láttam ma délelőtt a termosztát cserének. Minden faszán indult, aztán egy 1,5 órás kis szívás következett, mikor az alsó imbuszos csavar belül megadta magát, és nem lehetett forgatni. Végül le kellett fűrészelnem a fejét, így utána már könnyebben abszolváltam a cserét! Jöhetett az összerakás, majd a rendszer feltöltése. Szerencsére rendesen műxik minden. Viszont közben jött a gixer, sikeresen letörtem a bal tükrömet. :(( Marklar kolléga gyorsan kisegített, felrakunk egy Tempra tükröt, míg megjavul a gyári cucc.... 3x eláztam, össze-vissza szabdaltam a kezeimet a kiálló xarokkal... ma nagyon kiakasztott az autóm!.......... még a múltkor volt épp egy akciós termosztát raktáron, ezért odaadták 10.000Ft-ért... én magam kicseréltem, így ezzel is spóroltam...
fokozatosan eltolodtak a dolgok ....:S...áá...mind1..lényeg h valoszinuleg 2-3 napon belul mar ok lessz minden...fokozott kivancsisaggal varom az eredmenyt....persze attol meg hogy "gurulni" fog az auto..lessz meg vele egypar apro dolog amit megkell csinalni/cserelni
- bal hatso ajtonal a sarhanyoresznel rohad:S (szal volt törve)
-tetőkárpit csere
-1 hatso kilincs felszerelése
-természetesen egy alapos takarítás
-a bőrt egy két helyen varni kell...hal isten varas menten ment szet...
-alufelni javitas...es nyari gumit ratetell
-nyar folyaman olajcsere
-tachometer rugojat kell cserelni
-csomagtarto csak elektromosan nyilik, szal zar szetszereles/összerakás
- éss méég kitudja mi :D... hirtelen mas nem jut eszembe :D...
ezekrol lessz fenykepes dokumentacio is lehet:D .....remélem köv irasnal már nálam lessz a járgány és sok szépet irhatok:D....ciao
Na,ma túlesett az Alfa a műszaki vizsgán és ződ kártyát is kapott :))
Seléniáról hazafelé mentünkben,miután szép sorban haladtunk másik két Alfával és már készültünk elhagyni Tolna megyét,valahol Simontornya és Cece között elértük a harmincezredik kilómétert a kicsi zölddel.591 nap alatt sikerült ezt megtenni :))
Csörinél jártam némi javításon.
Ki lett cserélve a vezérlésmódosítóm,ami már hangoskodott minden indításkor.Ennek kapcsán a szelepfedéltömítés is cserélve lett.
Az alapjárati motorom is ki lett cserélve,mert az alapjárat nagyon sűrűn ingadozott hiába lett már takarítva néhányszor.
A jobb záregység is cserélve lett,mert sűrűn visszanyitott.
Csöri ismét nagyszerű munkát végzett,köszönet érte.
Az óra állás 59.038 km







Végre nem kellett hajnalok hajnalán felkelni(hanem fél nyockor),lévén 15 kilóméterre az Ábeltől :)
Jó időben ott voltunk hát.Idén változott a felállás,mivel testvérem külön szekciót képezett,ezért A kedves vezetett,én meg a szokásos navigátori poziciót vállaltam fel.
Na,meg jegyzeteltem is,ami nem volt ínyemre.Igyekeztünk minél hamarabb elindulni,előre tudván,hogy nem vesszük sietősre a figurát.
10.40.-kor sikerült elrajtolni a már ismerős útvonalon az első megálló szokásosan a Selénia állomás.Ismét megleptek,most azzal,hogy egy pontot levontak a biztonsági öv be nem csatolásáért.Erről az apróságról megfeledkeztem.Ezenkívül volt jogsi,forgalmi és olaj ellenőrzés.Ezekkel nem volt gond,Annál több a Selénia tesztlappal.Már hagyományosan tippelgettünk a legtöbb kérdésre.
A következő feladat egyszerű volt,szinte már ujjgyakorlat:egy templomot kellett megtalálni és kiolvasni a rajta levő táblát.Ezután viszont Lánycsókra kellett betalálni,ami másodszorra sikerült csak.Itt egy emlékművet kellett keresni,ami nem volt probléma.Ezek után belecsúsztunk az M6-os építkezésbe,ami tovább lassított a tempón.Mohácsra érkeztünk ezután,ahol két feladat is volt:Szent Flóriánt kellett felkutatni és a derék Lajos király emlékművét,ki a mohácsi csatába veszett oda.
Folytattuk történelmi kalandozásunkat a mohácsi csata helyszínére,ahol szép kopjafákkal emlékeztek meg hőseinkről.Örültem ennek a helyszínnek,már régóta készültem ide.Mivel szép meleg idő volt és megszomjaztunk,ezért egy kis megállót iktattunk be Majs községben,annak is Zsuzsi presszó nevű egységében.Tesóm és Viki velünk tartott,mivel eddig is együtt oldottuk meg a feladatokat.Nekem szabadott sört inni,mivel én nem tekertem a kormányt.Mondjuk a következő megálló is hűsítő volt,a jól ismert Polgár pincészet,ahol jó hűsben ellenőriztem jó-e még a bor minősége.Nos,nem csalódtam.Persze megint nem találtunk egyből oda,kicsit kacskaringóztunk az utcákon.A következő feladat Nagyharsányban a szoborparkban volt,ami csak nekem tetszett,a többiek fikázták.Ezek után Palkonyára vitt az utunk,ahol előző nap néztük meg a pincefalut.Itt egy játszóteret kellett felderíteni,voltak páran,akik kihasználták az alkalmat és hintáztak kicsinyt.Kozármislenyben volt az utolsó feladat,ahol már voltunk két éve és ugyanaz volt a feladat:padokat kellett számlálni a tóparton.Ez már rutinból ment.Visszaérve gondott okozott az időtúllépés mértéke,mivel több helyen elfelejtettem az időt mérni,ezért saccolással határoztam meg az időt és mint kiderült hét percet tévedtem és ezzel kicsúsztunk a tízből de ez engem cseppet sem izgatott,mert végig élveztem a túrát,a szép tájat,a sok látnivalót.
Ráadásként azért nyertem egy üveg bort,amit a részt vevők között sorsoltak ki.
Együtt fogjuk meginni testvéremmel,mert végül is együtt csináltuk végig.Ők egyébként hatodikok lettek :)
Ráadásként sikerült a végén leakasztani a lökhárítót,mert nekitolattam egy oszlopnak.Két autó közé tolattam be és mivel a két oldalsó tükröt inkább néztem,amikor meg a középsőbe pillantottam,nem láttam az oszlopot.Még akkor sem,amikor csattant.Csak,mikor kiszálltam.Így hát fel lett gumipókozva szegény.












Sikerült vennem egy újszerű turbót elég jó áron (60000huf) . Mindenfelé 100 e. körül mondták ime a példa hogy nem kell beleugrani mindjárt az első ajánlatba . Érdemes körülnézni mert sokat spórolhat az ember . Sajnos vannak akik kihasználják ha valaki bajba kerül , mert úgyis megveszi az alkatrészt még ha drága is . Szóval szétnézni mielőtt veszünk bármit !!!! Jövő héten beszerelés és szeretném elfelejteni azt a szót hogy " TURBÓ " . Max a hatását akarom érezni :)))
Mai napon (0607) leadtam a tartalék gátlóimat Raj Tamáshoz Gödöllőre, hogy gyártson belőle nekem egy megfelelő hosszúságú és keménységű gátlót hátulra a mostani elfáradt lengéscsillapítók helyett. Pár hete még Monroe-n gondolkoztam, de szerintem ezzel jobban járok, mert ez az autóhoz és az igényeimhez lesz szabva, nem pedig egy valahogyan beállított gátlót teszek be, legyen az Monroe, vagy akármi más. Mivel a nagy kerék, kis oldalfalú gumikkal párosítva és az ültetés (rövidebb rugók) miatt eléggé 'sportos' a benne utazás - kb. nulla rugózás - ezért kénytelen voltam valami megoldást keresni, ha nem akartam még jobban tönkretenni a futóművet ezeken a szuper utakon.. Pár nap alatt elkészülnek, meglátjuk majd hogy vizsgáznak az új gátlók.
Eljött az 55.000. km, így szintén megkapja ami jár:
Selenia WR Diesel; H2O gázolajszűrő; olajszűrő; levegőszűrő;pollenszűrő
Az 'auto ohm'-os bejegyzésből kiderült, hogy szerintük' szar az ablakmodul, amit vettem, hát elmentem, hogy szerzek nekik egy másikat (0605). Egy ugyanilyet, ugyanis a kábelezés már készen van. Állításuk' szerint csak az egységet kell kicserélniük és működni fog minden. Nagyon kíváncsi leszek ebből mennyi lesz igaz. Az viszont tény, hogy többet nem viszem hozzájuk a vasat.. ez volt az utolsó csepp. A modult ingyen kaptam, annak fejében, hogy vissza kell vinnem majd a 'rosszat'. Vannak még rendes emberek..