Blog
sződ-nevelek - bp (tankolás) - komárom (monostori erőd) - győr (városnézés) - sopron (hotel korona, károly kilátó, stb.) - fertőrákos - fertő-tó - mörbisch [A] (hajóval) - fertőrákos - sopron (hősi temető) - fertőrákos (kőfejtő) - balf (tó) - nagycenk (kampa-trendhaus lakópark) - kőszeg (vár) - szombathely (csónakázó tó) - nagykanizsa (cirkusz) - vízvár (rokonok:) - nagykanizsa - fonyód (kikötő) - balatonszárszó (kaja) - székesfehérvár (kétbetűs:) - sződ-nevelek
mindösszesen 888km, 8,42l-es átlagfogyasztással
Szombathelyen vettem észre hogy elfosta magát a jobb első és hátsó lengéscsillapító, de onnan még volt hátra majd' 500km (~490) és még egy nap, hogy hazaérjünk. Sikeresen vettük az akadályt, bár izgalmakkal teli 500km volt. Mindenesetre útközben felhívtam Gerissimot, hogy mikor tud nekiállni majd a cserének.
Az első és a hátsó kerékdob már csupa olaj és nagyobb gödröknél/huppanóknál elég érdekes hangokat hallat, úgyh cserés lesz biztosan. Még szerencse, hogy anno András bácsitól beszereztem két elsőt. Két hátsót még elő kell teremtenem valahonnan..












Párom ismét meglepett (0510) egy pár modellel. Kőszegen egy OMV benzinkútnál álltunk meg pihenni, mikoris párom bement a shopba "kajáért".. :) és egy bburago 156 polizia-val (1:43) ill. egy fekete 147 GTA-val (1:32) jött ki:)
[Költségeim: bburago 156 polizia 990Ft, fekete 147 GTA (Kinsmart) 890Ft.]




2009.04.21. km: 158,530
Komplett vezérlés csere: Szij+görgö+feszitő+vizpumpa
Természetesen az elmaradhatatlan vezérlés-módositó is cserélve lett!
Az alkatrészekért köszönet Erhard242 cartársnak!
Megadta magát a kuplungom-cserélni kellett a tárcsát. Elvittem kevlároztatni. Ezzel egy időben megszólalt a bal első kerékagycsapágyam. Ez is csere! A váltó olaj is erre a sorsra jutott. A hátsó fékbetétek szintén.
139.000km :) Ez is meglett
A napokban cseréltem egy izzót... más nem nagyon történt velünk :)
Egy ideje határozott morgó, búgó hangot hallok vlahonnan, ami jobbkanyarban felerősödik. Asszem csapágy lesz. vagy az ütött oldalon a bal első, vagy hátul, néha inkább hátulról hallom. Ezen kívül hogy örömömet fokozza, a szélvédő alatti baloldali takarólemez elkezdett feljönni és 140-től zizeg mint a rosseb. Ha nyomok egy kis szélvédőmosót, néhány percre bekussol. Úgyhogy 2l/500km a mosófolyadék fogyasztásom...Kiderült, hogy az előző tulaj szilóval nyomta vissza, miután letörte a rögzítőfüleket. Gratulálunk...
Majd szerzek rá másikat. Egyúttal észrevettem, hogy a balos lámpa páravédő kupak fülecskéi meg vannak gyengülve, így egy kis Uverapiddal megerősítettem. Kapott egy pár GE Megalight Plus izzót is, plusz megigazítottam a bénán berakott indexet (utángyártott sárvédő rulez :-() .
Üzemanyagilag egyelőre maradok a Shellnél, stabilan beállt 6.5 körülire a fogyasztás, és nem torolja meg plusz fél literrel, ha netán nem jut Spuri a torkába. Persze azért öntögetem azt is :-)
Nagyon örültem, hogy végre elkészültem az első és hátsó futómű felújításával! Bár az örömöm nem tartott sokáig, mert amikor be akartam indítani a vasat, az nem indult, megmakacsolta magát! Vagyis az AC, mert valamiért nem kapott áramot! Akkor villanyászhoz áthúztuk a gépet, ő pedig fél nap múlva telefonált, hogy jár a moci, de legközelebb ne szívassam meg, hogy nem dugok össze egy csatit! Ugyan is ezért nem ment az AC! Mondtam neki, hogy sorry! :-D Hazafelé viszont elég nyögve nyelősen ment a szekér, rángatott, fulladozott! Másnap már el sem indult, viszont jó jel volt, hogy az AC megy! Gondoltam egyet és a tuning céljából beszerelt 2.5 TD LMM-et visszacseréltem a régi, belevalósi LMM-re! És láss csodát, szépen "ketyereg”, ahogy kell! Aztán meg olajtócsát találtam az autó alatt! Nah, mondom faxa! Kiderült, hogy a kormányműre csatlakozó csövek egyikénél folyott! Csavaron húztam párat és a folyás elállt! Közben meg mikor hoztam haza a gépet, éreztem hogy alig van fék! Vagyis a pedált majdnem tövig tudtam nyomni és még így is alig lassult! Itthon kiderült, hogy a jobb első féknyereg légtelenítő csavarja nem akarta az igazságot! Ugyan is a rendszer feltöltése után szivárgott mellette az olaj! Meghúztam amennyire csak bírtam, aztán úgy tűnt, hogy jó lesz! De a légtelenítés után már húzhattam akármennyire, nem segített rajta! Mindig folyik! Kicseréltem a légtelenítő csavart egy másikra! Ez már valamivel jobb, de még így is "könnyezett” egy kicsit! Nem maradt más hátra, mint előre, féknyereg csere! Ismét Marklar-tól szereztem 155-be valósi 16V-s nyerget, na ezzel már minden oké! VAN FÉÉÉK! :-)) Illetve még sincs! :-(( Vagyis van, de az kevésnek bizonyult 05.15-én a műszakin! Hátul nagyon kevés volt a fékerő, elöl meg 28%-os volt a két oldal közti eltérés a max. 20% helyett! A pedál mondjuk furcsa volt, mert rengeteg légtelenítés után sem volt az a nagyon kemény! Ezért Megint Marklar-tól szereztem egy ABS-es 155-ből valósi főfékhengert (ennek nagyobb a belső átmérője) és ezzel tuti lett a fék! :-) Apró kis bosszúságok ezek, de nagyon idegesítenek! Miért nem lehet jó minden már elsőre?? :-)
Végre május 29-én a műszaki vizsga (17000,-) is meg lett! El sem hiszem, hogy kiértem az alagútból! :-))))
Jah, az első kerekek közt az eltérés 2%-os lett, teljesen tökéletes! A hátsókra már nem emlékszem, mert nagyon izgultam! :-DDD Arra még igen, hogy a kéziféknél egyszerre fogott minkét oldal! No Comment! ;-)))



