Blog
El jöt a csere idaje igy le lett cserélve a "Vére" Valvoline VR1 10W60 Racing ! Kapott új olaj és levegő szüröt és egy kis motor tér pucert rá készülve a szombatra! Tervbe van holnapra egy ki polirozás remélem kegyes lesz az időjárás és szép csilivilin tudunk gurúlni Komáromba!

Úgylátszik vonzom az olyan hibákat amik még senkivel nem estek meg.
Reggel lovaskocsi nyikorgást hallottam a bal első felől. Irány a szervíz.
Mint kiderült a hátsó rőgzítési pontja a lengőkarnak olyan szinten adta meg magát, hogy leszakította a szilent hátsó rögzítését. Csak azért nem hullott ki a kerék, mert a bölcső megtámasztotta a trapézt.
Gondolhatjátok, hogy örültem neki.
Szóval megint irány ErHard, Fehérvár, aztán vissza szervíz.
Hál Istennek, mára készen is lett, így irány Alfacity:)
Remélem más már nem történik le is kopogom:) eret vágok, ha nem tudok menni Komáromba.
Ma Bp. megadta magát a féltengelyem. Nem egyszerűen! A jobb oldali féltengely belső csuklója esett darabokra! A szerelőm ilyet még nem látott, pedig 30 éve szerel alfákat. ErHard szervált 1 komplett féltengelyt, hál Istennek nem is volt vészes, bár másra is elkölthettem volna azt a 20e.-t.
ma átesett a 150K-s kötelezőn a vas
-szíjfeszítő
- vez.műszíj
- váltóolaj
- pollenszűrő
- selenia racing 10W60
- vízpumpa
- feszítő csapágy
- valami ballansz tengely szíj
- és annak a feszítőcsapágya
- benzinszűrő
Egy kis kozmetika a vasnak, ülések ki, ajtókárpit, tetőkárpit, padló szónyeg, műszerfal, külső polír, motor mosás!
A nem régen cserélt bal oldali után most elfosta magát a jobb oldali is, cserélve lett.
Már régebben kiszúrtam, hogy az első üléseken a fejtámlák valamiért fordítva voltak felrakva, most vissza lettek cserélve, így rendeltetésszerűen működnek - nem hátrafelé lehet állítani a dőlésüket... :))
Az első lámpáim vacakul működtek, illetve kavicsok áldozatává váltak, úgyhogy újakkal pótoltam őket. Azóta mindent látok. Bár utángyártott alkatrészek, de feladatukat tökéletesen ellátják. (Lucid Autólámpa)
Már rég vezettem fel ide az infókat.
Egy szép, ámde hűvös téli reggelen nem indult az autó. Vajon mi is történhetett?Meghalt az akksi.De egy olasz gyártmánnyal rögvest pótoltam, úgyhogy azóta minden rendben.
Tegnap végre JATA cartárs jóvoltából hazahozhattam a vasat :-)))) Kicserélva a kettőstömegű+kuplungszett+váltóolaj és átnézve az egész az elejétől a végéig! Hát van még pár dolog ami cserére szorul féktárcsák+betétek, hátsó keresztstabilizátor+silentek,hátsó kutyacsontok,hátsó futómű kis szilentek,alsó felső lengőkar,kipufogó tömítés,izzítógyertya,olajteknő tömítés!
Múlt ősszel - bár még csak 45e volt bennük - szíj-és görgőcserét határoztam el. Oka az volt, hogy alapjáraton huhogó hangot hallattak - és ez nekem nem tetszett...
Sajnos a csere után - előtte szerelés közben "Józsi barátnak" volt szerencséje a vezetőket látni és nem tartotta indokoltnak a cseréjüket - szinte ugyanúgy csinálta, sőt még egy kis morgás is jelentkezett :-o
A főpróbán, a dunakeszi Mikulás-hétvégén sikerült megnyugtatnom magam, hogy a morgás minden bizonnyal az ékszíj vagy az általa hajtott valamelyik cucc csapágyának (generátor és/vagy vízpumpa) műve...
Azóta csak városban jártam vele, annyira nem izgatott. Ma este viszont úgy voltam, hogy a zárból elegem lett, tankbetöltő ugye vár a sorára - viszont rég néztünk szét elöl!
Gyors, megnyugtató ellenőrzés - minden csontszáraz, olajbetöltő nem habos - után elkezdtem állítgatni a generátorral az ékszíjfeszességet: elsőre jó csikorgós lett, aztán kicsit feszítettem rajta, szerintem jó lesz! ;-)
Végül nekiálltam a karbiknak is, így tél végére eléggé szétfolyt az alapjárat. Mondjuk gyertyacsere sem ártana, de azért tekergettem kicsit rajta: fülre jó volt, próbakörhöz viszont már nem volt kedvem, majd szerdán élesben ezt is letesztelem! ;-)