Blog
Beruháztam egy pár MOMO cuccba. Polírozás,szerintem kész! Majd egy reggel úgy ébredtem:irány a kasztnis.
Új jövevény érkezett! Egy 146-ot váltott egy régi és most megvalósult álom. Szokásos szervíz után (olaj,szűrők,szíjak,féktárcsák és betétek,stb.) kontrollra vittem Bartos Janikához. Itt főtengely,csapágysor,gyűrű garnitúra csere. 7x17"-os O.Z. felnik 205/45 fulda gumikkal. Direkt szűrő.
Lassan megválunk a kicsikétől.
Szépülgettünk,de sajnos eljárt már felette az idő!
- Benzinszűrő és pollenszűrő
- Vezérműszíj, vezető és feszítő görgő
- Balance szíj és feszítő (Dayco 130 SLDD150H)
- hosszbordás szíj + görgő (7PK1950)
Az autót 89975 km-el vettem Németországban. Miután hazahoztam, az első dolgom a szervíz elvégzése volt. 91606 km-nél olaj, olajszűrő és légszűrőt cseréltem.
HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.
A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)
A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.
Komplett fék csere...előbb a hátsó tárcsák és betétek...majd két héttel később az elsők is.
A fékolajcsre még várat magára...gumik hogy tapadjon:Fulda Carat Progresso...
Én is idekörmölöm hogy mi minden történ a táltossal mióta nálam van......2005.Május 28....dél körül telefonáltak hogy mehetek érte....Blacky eszeveszett tempóban szállított az átvétel helyszínére.
Aztán persze a szokásos.....olajcsere....apróbb kellemetlenségek:beszorult az ablak (zsírmérgezés)...levettem az akkusarut,erre világítani kezdett a légzsákvisszajelző lámpa.
Hi-fi csere-építés:
volt benne egy csúcs Pio..csak kazettás...meg nem csípem a Pio-t.Meg persze gyári hangszórók.Tűrhető volt....
De én jobbhoz szoktam otthon.
Ezért belevágtam az építésbe...meg az ajtókárpitba :-).....ami bekerült:JVC KD-SH 77R..fekete ami ritkaság....Monacor Neokick 165...szintén ritkaság....Tang-Bang 2W800SF szélessávú a magas helyett....két darab Monacor erősítő...egy négycsatornás az első szett-re...kétcsatornás hídban a szubra...Hertz ES200....tápellátás....0,5Farad-os Helix kondi....20-as tápkábelek....a váltás aktívban,majd később passzívban történt 850Hz-en.....egész jó lett...zenére készült,nem hangosításra.
Több hozzáértő is dícsérő szavakkal illette...ami jól esett...:-)
a sebváltó főáttételének kényszerű megváltoztatása után (17 helyett 16 fogú meghajtófogaskerék) a vártnál nagyobb a sebességcsökkenés.
3.-ban a leszabályzáskori 170 helyett csak 160-at, 5.-ben 5500 fordulatnál a korábbi 200 helyett csak 180 futja meg.
a gyorsulása igaz 5.-ben érezhetően javult, ami eddig sem volt rossz.