Blog
Lassan megválunk a kicsikétől.
Szépülgettünk,de sajnos eljárt már felette az idő!
- Benzinszűrő és pollenszűrő
- Vezérműszíj, vezető és feszítő görgő
- Balance szíj és feszítő (Dayco 130 SLDD150H)
- hosszbordás szíj + görgő (7PK1950)
Az autót 89975 km-el vettem Németországban. Miután hazahoztam, az első dolgom a szervíz elvégzése volt. 91606 km-nél olaj, olajszűrő és légszűrőt cseréltem.
HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.
A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)
A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.
Komplett fék csere...előbb a hátsó tárcsák és betétek...majd két héttel később az elsők is.
A fékolajcsre még várat magára...gumik hogy tapadjon:Fulda Carat Progresso...
Én is idekörmölöm hogy mi minden történ a táltossal mióta nálam van......2005.Május 28....dél körül telefonáltak hogy mehetek érte....Blacky eszeveszett tempóban szállított az átvétel helyszínére.
Aztán persze a szokásos.....olajcsere....apróbb kellemetlenségek:beszorult az ablak (zsírmérgezés)...levettem az akkusarut,erre világítani kezdett a légzsákvisszajelző lámpa.
Hi-fi csere-építés:
volt benne egy csúcs Pio..csak kazettás...meg nem csípem a Pio-t.Meg persze gyári hangszórók.Tűrhető volt....
De én jobbhoz szoktam otthon.
Ezért belevágtam az építésbe...meg az ajtókárpitba :-).....ami bekerült:JVC KD-SH 77R..fekete ami ritkaság....Monacor Neokick 165...szintén ritkaság....Tang-Bang 2W800SF szélessávú a magas helyett....két darab Monacor erősítő...egy négycsatornás az első szett-re...kétcsatornás hídban a szubra...Hertz ES200....tápellátás....0,5Farad-os Helix kondi....20-as tápkábelek....a váltás aktívban,majd később passzívban történt 850Hz-en.....egész jó lett...zenére készült,nem hangosításra.
Több hozzáértő is dícsérő szavakkal illette...ami jól esett...:-)
a sebváltó főáttételének kényszerű megváltoztatása után (17 helyett 16 fogú meghajtófogaskerék) a vártnál nagyobb a sebességcsökkenés.
3.-ban a leszabályzáskori 170 helyett csak 160-at, 5.-ben 5500 fordulatnál a korábbi 200 helyett csak 180 futja meg.
a gyorsulása igaz 5.-ben érezhetően javult, ami eddig sem volt rossz.
Ma visszakerült az első szettet hajtó erősítő az autóba.Pár napja kivettem mert ha bemelegedett,akkor a bal oldal elhalkult.Mint kiderült csak egy tranyó ugrott ki a leszorító lemezke alól....
No tegnap felemlegettem egy ismeretlen "elkövető" összes felmenőjét és mindhárom szülőanyját.
Valami okos nem bírta normálisan kinyitni az autója (?) ajtaját és amúgy izomból beletolta az autóm bal elejébe a sarkát. Szóval eddig volt hibátlan a fényezés. Szerencsére nem nagy a plezúr, de engem zavar, hogy ilyen balkánian buta emberek vannak. Nem olyan bonyolult finoman kinyitni egy ajtót, főleg ha közel parkolunk...
Morcos hangulatomban hazafelé kiengedtem a gőzt, szabályos Streetracing-et nyomtunk egy Civic Coupe-val. A 126 lóereje (asszem annyi) nem volt többre elég egy hajszállal sem, mint nekem a 105. De nem is vérre ment, nem egymást büntettük, hanem mindenki mást. Ritkán csinálok ilyet, de akkor nagyon. És ez kellett a nap végére. A szemben igazoltató rendőrök egy Suzukis papírjainak nézegetéséből riadtak. Jól utánunk néztek...csak épp integetni felejtettek el, de úgyláttam tetszett nekik is a műsor :-)