Blog
Hosszú idő után végre újra Alfázhatok, ráadásul egy 46-ban megint. Az autót nem kell bemutatni mert ezt mindenki ismeri 😉
Eredetileg nem volt betervezve a vásárlása, de miután szerencsétlenül össze törték az offost így szerencsére kapva kaptam a lehetőségen és nyélbe ütöttük a bizniszt. Úgy volt, hogy marad a régi gazdinál, de szerencsére nem így lett. Pár habzó erjesztett ital után és néhány kupica gyümölcs párlat után meg beszéltük a részleteket és minden egyebet is. Aztán a mai napon le is papíroztuk.
Km:286432
Köszönöm Jorjie 😉
PHuBi kapott a nyáron egy tabletet, ezzel kinyílt e lehetőségek tárháza. Lett pl saját email címe is :-)
A tavaszig szeretném megoldani az autó élőadat figyelését. ODB-n keresztül elvileg olvasható. Volt itthon egy bluetooth-os kiolvasó, de sajna valamiért nem kommunikál a bluetooth-on keresztül. Az ablakemelő miatt pár hónapja jegeltem a projektet.
Nemrégiben GTViktor-tól megkaptam az ő régi androidos fejegységét, mert újított egy másikat.
Valami nem kerek vele, mert Viktor szerint a ventilátor beépítése óta az érintő része nem működik.
Szóval felmelegítettem a projektet és rendeltem ODB kiolvasót. Aztán lehet hogy nem lesz belőle semmi, marad a tablet. A navihoz kicsit lent van a rádió kijelzője, de egy próbát megér.
Amíg megjön a cucc nekiálltam hogy megfejtsem a rádió baját.
Egyenlőre szétszedtem, de a garázsban hideg van így behoztam.




A Giulietta fényszórója nem volt túlságosan jó. Sem az emeltfényű halogén ízzó, sem pedig a beállítás nem segített rajta. Éjszaka az országúton olyan volt, mintha szentjánosbogarak világítottak volna az első lámpatestekben.
Rikitől kaptam karácsonyra egy szett H7-es led ízzót. Testvérem segítségével ma bekerültek a fényszórókba.
Az ízzón 25W-os Philips CSP led van. Fényereje 2900 Lumen (/db).
A tökéletes beépítéshez célszerű kivenni a lámpákat. Ehhez a lökhárítót meg kell szabadítani a felső csavarjaitól. A lámpatestet 2 csavar tartja: egy fölül rögzíti a sárvédőhöz, egy másik csavar pedig a doblemez mögött van. Annak kiszedéséhez félig ki kell szedni a doblemezt is, másképp lehetetlen hozzáférni.
A lámpatest kiszedése kétemberes feladat: az egyikünk óvatosan elhúzta (az előzőleg már lecsavarozott) lökhárító felső részét, a másik pedig óvatosan kijátszotta a lámpát. Ezután már gyerekjáték az ízzó cseréje.
A bal lámpa kivételéhez az akkumulátort is ki kell szedni.
Az eredmény fantasztikus. Végre sötétben is látni fogok.







Mivel a nyári gumik kukák lettek, beszereztem 4 új gurulót a nyári szezonra.
Méretet váltok, 215/40 helyett 215/45.
A téli szintén ez a méret, kényelmesebb vele autózni, és ezzel a mérettel nem csapom oda az asztfalra az alsó motorvédő burkolatot.
Gumi: Kormoran, 215/45R17 2020 46. Heti dot szám.

Cserélve lettek az alsó motortartó bakok (Birth), és a váltótartó bak, mert nagyon rázott már, alapjáraton és üresben.
A rázkódás enyhült, de nem szünt meg teljesen, üresben most is érezhető még.
Az egyik bakból, amire a nagyobb terhelés megy, gyárit kell vennem úgy érzem, hogy ez teljesen megszűnjön.
Cserélve lett a 2 első gumifékcső (TRW)
Illetve kezdett tökösödött a bal oldaldi külső féltengely gumiharang (Spidan), ezért ezt megelőzés céljából cseréltettem.

Sötétített futófényes ledes oldalindexek megvannak.
A bekötésnél kellett módosítani... de találtam megfelelő vízzáró csatikat hozzá való krimpel és bele is toldottam a gyári 2 centis kábelbe, forrasztva zsugorcsövezve lett természetesen










Visszakaptam az első adag futómű alkatrészt a homokszórósoktól. A szinterezés már semmiképp nem lesz meg az idén, főleg, hogy előbb ki kell préseltetnem a szilenteket is, de a tavasz még úgyis messze van, szóval "ráérünk" :)


Tegnap nappal kapott két év műszakit a kisautó, így 2023.01.10.-ig megvagyunk. Feladat ennek ellenére van vele, mindene tökéletes de a co2 magas lett. Erre kíváncsi is voltam, mert alapból van egy kis olajfogyasztás, plusz nem vagyok kibékülve a módosított programmal sem ami az autón van. Az alapjárat picit magas, 1000 környéke, alajáraton néha behebeg és kis fordulaton, dugóban rá kell kuplungolgatni mert torpan. Az ereje rendben van, de 5500 felett szerintem elfogy, jobban kellene fent mennie. Az előző tulaj úgy is adta, hogy elmondta, lejjebb lett tolva a nyomatékgörbe. Olyan is az érzésem, mint amiről ezer fordulatot levágtak. Következő lépésem az lesz, hogy veszek egy másik ecut ami nincs módosítva és klónoztatom az autóhoz. Meglátom úgy mi változik. Beszereztem egy új Elring szelepfedéltömítést is, hamarosan vezérlés csere, majd akkor megkapja.

Egy hete megjöttek a cuccok, tegnap megjött az utolsó szerszám is.
Mit is kellett összeszedni a meglévő készleten túl? (1. kép)
- kompressziómérő (2.kép)
- vezérlésrögzítő (3.kép)
- külső-belső imbusz készlet (4.kép)
- RIBE készlet (5.kép)
- dugattyúgyűrű fogó (6. kép)
- olajszűrő letekerő (7. kép)
- gyűrűszorító (8. kép)
- hónoló (1.kép legelöl) - három karú, de lehet hogy Flexhone lesz belőle (megj. később: az lett belőle)
- szögskála a 1/2-es hajtókarhoz (9. kép)
- némi aprólék dugókulcs készlethez (10. kép)









