Blog
Szép és jó volt, de elváltak útjaink.
Csak ideiglenesen, de igényesen felragasztottam kétoldalas kültéri ragasztószalaggal a rendszámot. Mindenhogy rémesen áll rajta, megpróbáljuk a kpm-nél a matricát bejegyeztetni.A széleken szivacsozást is kapott, hogy a menetszél ne tudja a fényezésnek nyomni a fémet. Egyelőre így lesz.
SET-458, a piros 458 Italia XD





Egy ideje már bökte a csőröm, hogy kellene valamit kezdenem a Bella hangzásával is, mert ami benne van az több mint siralmas. 4-ből 2 hangszóró kiszakadva és egy kiemelő pedig lusta menni. Egy jó barátom ajánlott egy kiváló szakembert aki tudna a gondomon segíteni. Fel is kerestem őt, majd az igényeimhez (tisztább hangzás, több mély és jó szigetelés) és a pénztárcámhoz mérten össze írtuk a listát. A fickó rengeteg díjat nyert különböző versenyeken és Európa bajnokságot is nyert a saját kocsijával, úgy, hogy neki ez csak a hobbija, nem a fő állása.
Maga a setup:
2 első hangszóró + kiemelő (STEG)
1mélyláda (Old Acoustics)
800w erősítő (AUTOTEK)
És egy átalakító a jelhez
Illetve kábel kötegek/ szigetelések
12 óra munka (ebből jó pár csak a cigire ment el) illetve ott segítettem ahol csak tudtam.
Hátsó ajtókba az első ajtókból a hibátlan gyári hangfalak kerültek, mivel főként csak ketten utazunk a kocsiban, ezért inkább előre lettek beépítve drágább/ minőségesebb darabok.
Sajnos, vagy inkább szerencsére annyira jó a kocsi szigetelése hogy a szubi által generált mély hangok csak fele annyira jönnek át, mint kellene, de számomra még így is több mint sok 😅
Továbbá a csomagtartó használata miatt úgy lett megoldva a szubi, hogy kivehető legyen 1 perc alatt, ezért előre a kormány alatti kis rekeszhez lett húzva egy kis kapcsoló (áramtalanító) illetve egy potméter a szubi mély hang tartományának adagolásához.
12V a klíma biztosítékjáról lett lehúzva hátra az erősítőhöz (persze nagyobb bizti került a helyére, hogy bírja)
Az összeget illetően.. a keretem 400€ volt amiből 402€ lett ebből maga a munka 55€ (szerintem korrekt összeg) Alább pedig maga a munka folyamata található. Pár kép még hiányzik, de igyekszem majd pótolni.
***UPDATE***
(2020/07/20)
Tegnapi nap ellátogattam haveromhoz Tomihoz (mivel egy ideje szenvedek a jelenlegi transzmitteremmel) aki rám írt, hogy megválna alig használt Loudlink-jétől. Két feltételem volt, hogy legyen meg hozzá az ICS-hez tartozó kábel és legyen Bluetooth-os. Akkora szerencsém volt, hogy ezekből a feltételekből mind a kettő igaz volt az ő loudlinkjére. Annyira kihasználatlan volt, hogy némely kábelek még eredeti csomagolásban voltak és szinte még új illata volt 😅 Hazaindulva Tomi nagyon segítőkészen közölte velem, hogy ha elakadok a beszerelésnél, csak csörögjek rá.
Otthon sikerült is minden zökkenőmentesen (csodálkoztam is) aztán az összeszerelésnél kiderült, hogy neki kell futnom még egyszer, mert kimaradt pár csavar... hupsz. Magát a loudlinket a kesztyűtartóban helyeztem el, később gyártok rá egy kis tartót és felfogatom valahol.
Brutálisan nagy a különbség a két eszköz között, végre teljes az audio. Lassan kész a partybálna :D










el kellett engedni, mert túl sokba fájt volna
Egy nagy doboz alkatrésszel a csomagtartójában elvittem ma reggel. Remélem holnap útra készen találkozunk.
Mindent sikerült gyári eredetiben beszereznem:
Olaj+gyertya szett: FPT gyári gyertyák, Selénia K PE olaj
MultiAir mikrofilter
Szűrők (olaj, levegő, pollen)
Vezérlés szett vízpumpával
2020.07.21. Haza is jött, fékek, futómű is leellenőrizve, minden tökéletes. A Multiair szűrő csere nem ártott, a többi minden újszerű volt benne. Most meg új.




Az emblémák kifakultak, csere érettek lettek.
Hátsóból sajnos eredetit nem tudtam szerezni csak a "ráragasztósat". A felrakás egyszerű, felületet zsírtalanítottam és mint a matricát rá lehetett rakni a régire.
Az első már kicsit bonyolultabb eset. A gyári hátulján két csap is van, amit egy rugós alátét fog hátul. Egyszerűbb a csere ha az ember kiveszi az egész scudettót. Három csavar.
A rugós alátétet lefeszítve a csapok segítségével előre kiütöttem az emblémát. Szerencsére körülötte van akkora perem ahol alá tudtam támasztani. Sajnos a két embléma távolról sem egyforma. Az eredeti jóval nehezebb, fémből van (réz?), míg az új fekete műanyag. (10. kép) Ráadásul egy pöcökkel több is van rajta. A pöcköt lecsípve, lereszelve már majdnem passzolt a helyére.
Újabb különbség hogy a két csap 0,5 mm-el vastagabb mint az eredetin. A lyukakat kicsit fel kellett fúrni. Innen már csak az volt a gond hogy a hátulján lévő ragasztó túl vékony, nem éri el a tartót, nem tart semmit. Mivel mást nem találtam Palmatex-el ragasztottam oda. A két alátétet hátul visszapattant. Már csak a scudettót kellett visszarakni.












Gyors rendelés Alfaamore-ról pénteken,majd csomag átvétele után sikeresen felkerültek a matricáim,és az új emblémáim is. :)



Egy újabb alapos diag következett a klíma környékén. Egy profi csapatnál voltam ismét. (Szultán autóklíma - Érd)
Minden lehetséges módon diagolták a rendszert. Egy külső teszterrel sikerült működésre bírni a klímát... Ergo a klímarendszer minden eleme megfelelően működik. Rámértek a kompresszorra csatlakoztatott 2 eres kábelre, ami a hűtőközeg mennyiségének szabályozására szolgáló szelepet vezérli. Nos ebben a vezetékben egy deka áram nem volt, miközben 0.5 és 5 V között kellett volna lennie, attól függően, hogy mekkora teljesítményű hűtésre van szükség. Kapcsolási rajz hiányában nem tudtak érdemben kezdeni semmit a helyzettel, de legalább ennyit megtudtam. A klímarendszer OK, hűtőventi is dolgozik, az összes adat OK, egyedül a szelep kivezérlése nem stimmel. Folyt köv....
3 napot a Bakonyban töltöttünk a héten. Már előző alkalommal, amikor ott jártunk, azon gondolkodtam milyen jó is lenne ezeken az utakon az Alfával végigmenni. Most átélhettem és rég volt ilyen örömautózásban részem.
A Bakonyt egyébként is szeretem, nagy összefüggő erdők, aránylag kevés lakott település szakítja meg a tempót, néhol rétek engednek kilátást a Bakony idilli dombjaira, patakok és szurdokok rejtőznek az erdők mélyén. A táj emlékeztet a Mátrára ahol felnőttem (és a Salgó rally szakaszaira :) de a mészkő mégis különlegessé teszi.
Bakonykoppányban szálltunk meg már másodszor, a Zirc - Bakonykoppány szakaszt többször megtettük, mert egyik nap Veszprémbe és a Balcsira is elmentünk. A Giuliát ezekre az utakra találták ki. elnyújtott és éles kanyarok váltják egymást rövid egyenesekkel, régi gyűrött aszfalttól a tüköraszfaltig ( pl Bakonybél és Bakonykoppány, között, vagy Csőszpuszta előtt ) minden megtalálható, a régi betonhidak előtt és után megsüllyedt út és a bukkanók miatt nem csak a kanyarokban de néha fel-le is a tapadást teszteli az ember és a gép, de a Giu mindenhol kitűnőre vizsgázott.
Az állatvilágot érdemes bekalkulálni a tempóba, főleg naplemente után, Balcsiról visszafelé 2 őz, egy nyest és egy (vsz) róka is volt az út szélén / szaladt át előttünk...
A Bakonyt mindenkinek csak ajánlani tudom, aki akar egy jót autózni és nem mellesleg szeretne kikapcsolódni, zöld szurdokokban patakok mentén túrázni, szélmalmokat nézni, apátsági sört inni, lovagolni, vagy egy jót enni egy árnyas étteremben, itt mindenki talál magának való szórakozást aki szívesen lecseréli a tömeget egy kis természetre...



1
577